مدیرعامل رایتل: تاپ خبر۲۴: اولین نشست خبری مدیرعامل اپراتورسوم رایتل با حضور مدیرعامل این شرکت و اهالی رسانه برگزار شد. سیدمجید صدری “مدیرعامل این شرکت” گفت: ما تنها اپراتور هوشمند هستیم و مجوز نسل سوم را داریم که در چند سال گذشته با فراز و نشیب‌های بسیاری چون تغییر مدیرعامل و تحریم روبه‌رو بودیم و […]

مدیرعامل رایتل:

تاپ خبر۲۴: اولین نشست خبری مدیرعامل اپراتورسوم رایتل با حضور مدیرعامل این شرکت و اهالی رسانه برگزار شد.

سیدمجید صدری “مدیرعامل این شرکت” گفت: ما تنها اپراتور هوشمند هستیم و مجوز نسل سوم را داریم که در چند سال گذشته با فراز و نشیب‌های بسیاری چون تغییر مدیرعامل و تحریم روبه‌رو بودیم و دلیل اصلی این فراز و نشیب‌ها نیز همین موضوعات بوده است و البته باید بگویم که این ماه سالگرد برند رایتل نیز هست.
وی درباره برنامه این اپراتور برای گسترش خدمات رومینگ نیز گفت: رایتل تا حال حاضر رومینگ بین‌الملل نداشته ولی تلاش داریم تا یک ماه آینده رومینگ این اپراتور نیز راه‌اندازی شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی رومینگ باید از دو طریق اقدام کنیم عنوان کرد: روش اول این است که با شرکتی که ساختار هاب در حوزه ارتباطات بین‌الملل دارد را وارد مذاکره شویم و کلیه ارتباطات خود را از طریق او ترانزیت کنیم و روش دیگر رایزنی به صورت مستقیم و تک‌تک با تمامی اپراتورهای دنیاست که کاری سخت و زمان‌بر است.

وی بیان کرد هزارمین سایت خود را در شاهچراغ افتتاح کرده ایم و در برنامه توسعه‌ای خود ۳۶۰۰ سایت را در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم با توان داخلی این شرکت و تا پایان دوره انحصار شاهد تحقق آنها باشیم.

وی عنوان کرد: پوشش شهری براساس تعهدات ما قابل قبول است هرچند که معتقدم کیفیت شبکه باید بسیار بهتر از این باشد.

مدیرعامل رایتل همچنین درباره تعداد مشترکان این اپراتور خاطرنشان کرد: هدف ما این است که تا آخر سال مشترکان خود را به ۵ میلیون برسانیم و در حال حاضر با عرض شرمندگی یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک داریم و البته باز هم اینجا باید تاکید کنم که برای رسیدن به ۵ میلیون مشترک باید تیم رایتل به صورت شبانه‌روزی فعالیت کند تا در انتهای سال بتوانیم شاهد جذب این میزان مشترک باشیم.

صدری ۱۰۰ درصد سهام رایتل را متعلق به شستا دانست و گفت: با توجه به اینکه خانواده تامین اجتماعی با پوشش ۳۷ میلیون نفر از مردم کشور جامعه‌ای عظیم است تعهدات رایتل نیز سخت‌تر می‌شود و ما باید حافظ سرمایه‌های جمع شده در این شرکت باشیم که غالبا بیت‌المال است.

او افزود: در این راستا سرویس ویژه‌ای را برای خانواده تامین اجتماعی درنظر گرفته‌ایم و اولین فاز این موضوع را که جزئی از تعهدات ماست در نمایشگاه تله‌کام آغاز کردیم و در آینده نیز میزان تسهیلات ما بیشتر خواهد شد و در واقع سعی می‌کنیم سرویس ارزش افزوده خود را با کیفیتی خوب حداقل به این خانواده ارائه دهیم. هرچند که در ارائه خدمات تمامی سطح جامعه و مردم را خطاب قرار خواهیم داد.

مدیرعامل رایتل در حوزه مشتری‌مداری و خدماتی که قرار است این اپراتور در اختیار مردم قرار دهد، گفت: ما می‌خواهیم در رایتل سمبلی برای مشتری‌مداری ایجاد کنیم و در واقع این هدف ما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نیز اهمیتش چندین و چند برابر می‌شود.

صدری افزود: با توجه به اینکه سهم بازار ارتباطات با حضور دو اپراتور همراه اول و ایرانسل و با احتساب تالیا در کشور بیشتر به سمت این اپراتورهاست، ما هدف داریم که بر سرویس‌های ارزش افزوده تکیه کنیم چرا که ممکن است برای جذب مشترک Voice و رقابت با اپراتورهای دیگر کمی کار مشکل باشد ولی اگر خدمات ارزش افزوده‌ای و به عنوان مثال پرداخت موبایلی، می‌توانیم موفق‌تر باشیم.

مدیرعامل رایتل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت پیوست فرهنگی این اپراتور به کجا رسید، گفت: پیوست فرهنگی ما تقریبا نهایی شده و امیدواریم با حضور آقای انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم و البته این را هم باید گفت که دلیل عدم تصویب آن شاید این بوده که به درستی نتوانستیم از پیوست دفاع کنیم و برهمین اساس از اردیبهشت‌ماه ارتباطات تصویری ما قطع شده است. هرچند که سرویس تصویر تنها یک خدمت از مجموعه خدمت این اپراتور است.

وی افزود: پیش از انتخاب دبیر شورا نیز مکاتباتی را با وزیر ارتباطات داشتیم و هرچه سریعتر بتوانیم مانع ایجاد شده را برطرف سازیم و امیدواریم این سرویس با رعایت موضوعاتی که برای مسئولان ذیربط اهمیت دارد هرچه سریعتر مجددا راه‌اندازی شود.

صدری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا نرخ خدمات مکالمه این اپراتور بالاتر از سایر فعالان این حوزه است؟ نیز عنوان کرد: وضعیت خدمات مکالمه و قیمت آن با ۲ اپراتور دیگر چندان تفاوتی ندارد و به گمانم این موضوع ناشی از ضعف اطلاع رسانی بوده چرا که حتی در بعضی موارد نرخ خدمات ما ارزان‌تر از دو اپراتور دیگر در می‌آید.

وی افزود: این ارزان‌تر بودن به معنا و به دنبال دمپینگ در بازار نیست و هدف ما ارائه خدماتی با قیمت حداقلی برای مردم است تا به سهولت بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل رایتل درباره اینکه قرار است پروانه وای‌فای نیز به رایتل ارائه شود نیز ابراز کرد، ما در این راستا درخواستی را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه دادیم و همچنان منتظر جوابیم. زیرا خدمات وای‌فای مکمل پروانه خدمات نسل سوم این اپراتور است و می‌تواند بستر یکپارچه‌ای را برای ارائه خدمات ایجاد کند.

صدری همچنین درباره اینکه با این حساب و با ارائه پروانه وای‌فای وضعیت شرکت‌های ارائه خدمات اینترنت (PAP) چگونه می‌شود، نیز گفت: در این راستا هیچ مشکلی وجود ندارد و ما در راستای دریافت پروانه وای‌فای قادریم که به این شرکت‌ها نیز ارائه خدمات دهیم و حتی شرکت‌های (PAP) گفته‌ایم که اگر خواستند خدماتی در این زمینه داشته باشند حاضریم که با آنها کمک کنیم.

مدیرعامل رایتل مجدداً با مواجه شدن دغدغه‌ای پیرامون پوشش‌دهی این اپراتور در شهرها خاطرنشان کرد: قبول داریم که کیفیت شبکه ما ایراد دارد و در ۱۳۵ شهری که ارائه خدمات داریم، در بعضی موارد نقاطی از استانداردهای رگولاتوری خارج است یا میزان کیفیت در آن بخش‌ها بالا و پایین‌تر از استانداردهای تعریف شده است اما نوید توسعه شبکه خودمان را تا یک ماه و نیم آینده در تهران به عمق ۳۰۰ کیلومتر می‌دهم که براین اساس پوشش‌دهی بین شهری همچون تهران تا قم و تهران تا قزوین به ارمغان بیاورد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دوره انحصار این اپراتور چه زمانی به اتمام می‌رسد، گفت: براساس آنچه که پیش از این به تصویب رسیده انحصار ما تا شهریور سال آینده خواهد بود اما نباید فراموش کرد که از اردیبهشت‌ماه سرویس تصویری ما قطع شده و حق داریم که نسبت به آن معترض باشیم که در این زمینه صحبت‌هایی را با واعظی وزیر ارتباطات و رگولاتوری انجام داده‌ایم.

صدری با اشاره مجدد به اینکه تصویر تنها بخشی از سرویس‌های رایتل است ابراز کرد: اما قطع سرویس تصویری رایتل کل کار این اپراتور را تحت تاثیر قرار داد و در حال حاضر شاید با قطع بودن این سرویس تفاوتی بین شرایط انحصار و عدم انحصار وجود نداشته باشد و براین اساس دنبال این هستیم اگر بتوانیم دوره انحصار را افزایش دهیم.

مدیرعامل رایتل درباره تعرفه اینترنت این اپراتور برای سیمکارتهای فعال در بازار که گویا نرخ آنها بیش از حد معمول است نیز گفت: شدیداً دنبال کاهش تعرفه‌های اینترنت این اپراتور هستیم، چرا که بازار ۵ میلیونی را برای انتهای سال در نظر گرفته‌ایم و در این راستا باید سرویس‌هایی را به مردم ارائه دهیم که برای آنها جذاب باشد و در ضمن پیرامون رقابت با اپراتورهای دیگر ارائه شود.

وی درباره اختلاف نظر میان این اپراتور و شرکت خدمات ارتباطی شهر که مانع نصب دکل‌های این اپراتور در مناطق مختلف تهران شده و گویا کیفیت پایین خدمات این اپراتور ناشی از این موضوع است نیز گفت: با شرکت ارتباطات شهر هیچ مشکلی نداریم و ضمناً ما هم در چارچوب قانون عمل می‌کنیم.

صدری درباره فعالیت با اپراتورهای تامین کننده محتوا (CP) نیز عنوان کرد: با شرکت‌هایی که در زمینه کانتنت (محتوا) فعال باشند جلو خواهیم رفت و در این راستا خوب است که بگویم بحث Mobile TV با معاونت رسانه‌های مجازی سازمان صداوسیما پیش برده‌ایم که نمونه‌ای از آن در نمایشگاه تله‌کام موجود بود و پرتال رایحه نیز که خدمات آن مرتبط با مناسبت‌های مذهبی است در این راستا خدمت می‌دهند و البته در آینده نزدیک از تمامی این فعالیت‌ها رونمایی خواهیم کرد.

مدیرعامل رایتل درباره سود این شرکت و همچنین دیدگاهش در ارتباط با ورود دو اپراتور دیگر در حوزه خدمات نسل سوم نیز گفت: قطعا با یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک هنوز به سود نرسیده‌ایم و در ارتباط با فعالیت دو اپراتور دیگر در حوزه خدمات نسل سوم نیز باید بگویم هرچه که به پایان انحصار نزدیک شویم قطعا نگرانی ما از حضور اپراتورهای دیگر در این حوزه بیشتر خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میزان جریمه‌ها و مبالغی که باید توسط این اپراتور به سازمان تنظیم مقررات پرداخت شود، چه میزان است، گفت: رگولاتوری وظیفه‌ای قانونی دارد که در حال عمل کردن به آن است و ما نیز کاملا با تعامل موضوعات فی‌مابین را سعی کرده‌ایم که پیش ببریم و جایی که حق قانونی ما باشد از آن دفاع می‌کنیم. (مدیرعامل رایتل در ارتباط با موضوع جریمه‌ و مواردی که بعضاً شنیده می‌شود تخلف رایتل از پروانه صادر شده برای این شرکت بوده است پاسخ شفاف و قانع‌کننده‌ای نداد.)

او در پایان درباره بحث باندلینگ این اپراتور با فروشندگان و نمایندگان گوشی‌های تلفن همراه نیز گفت: با پیش بردن بحث باندلینگ به دنبال این هستیم تا سیمکارت‌ها و خدمات تعریف شده بر روی استانداردهای نسل سوم را راحت‌تر به دست مردم برسانیم و در این راستا مذاکراتی با ۲،۳ شرکت داشته‌ایم که به محض قطعی شدن آن مردم می‌توانند سیم کارت‌های خود را با پک گوشی همراه تحویل بگیرند.