تاپ خبر۲۴:کارکنان ادارات مرکزی موسسه اعتباری ثامن در عملی خیرخواهانه ، نسبت به اهدای خون خود به نیازمندان اقدام کردند. پایگاه تیم سیار یک سازمان انتقال خون با حضور در محل ساختمان سرپرستی موسسه اقدام به خون گیری از همکاران موسسه اعتباری ثامن کرد. مدیر حوزه مدیریت و مدیر منابع انسانی در گفت و گو […]

تاپ خبر۲۴:کارکنان ادارات مرکزی موسسه اعتباری ثامن در عملی خیرخواهانه ، نسبت به اهدای خون خود به نیازمندان اقدام کردند.
پایگاه تیم سیار یک سازمان انتقال خون با حضور در محل ساختمان سرپرستی موسسه اقدام به خون گیری از همکاران موسسه اعتباری ثامن کرد.
مدیر حوزه مدیریت و مدیر منابع انسانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: فرهنگ اهدای خون یکی از جلوه های بزرگ اخلاق انسانی است که با دین مبین اسلام و هویت ایرانی گره خورده و در سایه این بخشش، خیر کثیر معنوی و برکات متعددی برای جامعه حاصل می شود.
غریب رضا ملا افزود: اهدای خون در میان کارکنان موسسه به یک فرهنگ تبدیل شده و تاکنون کارکنان مدیریت های مختلف در این زمینه اقدام کرده اند.
وی بیان داشت: در این اقدام که در راستای ترویج فرهنگ انتقال خون و نمایش جلوه ای از ایثار صورت گرفت حضور همکاران قابل تقدیر است.
کارکنان موسسه ثامن، در کنار ارایه انواع خدمات مالی و اعتباری به هم میهنان گرامی و مشتریان گرانقدر، با اهدای خون خود به آنان از هیچ کوششی برای سلامتی و شادی هموطنان و مشتریان فروگذار نبوده و در حد توان خود در این راه قدم بر داشتند و با این اقدام صمیمیت خود را یک بار دیگر به اثبات رساندند.
مدیر روابط عمومی موسسه اعتباری ثامن در بازدید خود از برنامه اهدای خون در نمازخانه ساختمان گاندی تصریح کرد: خون به عنوان یکی از نعمت های بزرگ الهی و مایه زندگانی در بدن انسان است و اهدای آن به بیماران نیازمند، زمینه حیات را رقم می زند.
علیرضا حسن زاده گفت: اهدای خون شکرانه ای برای سلامتی و تندرستی و سپاسگزاری از نعمات خداوندی است که هیچ کلام و زبانی یارای توصیف این عمل خدا پسندانه را ندارد.
وی در پایان خاطر نشان شد: اهدای خون به عنوان بالاترین نیکی‌هاست و فرهنگ اهدای خون در جامعه به عنوان حرکتی انسان دوستانه و هم نوع خواهی باید گسترش یابد.
دکتر قربانی مسئول تیم اعزامی سازمان انتقال خون در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه اهدای خون یک وظیفه اصلی برای آحاد مردم محسوب می شود، گفت: از هر سه نفر مردم دنیا یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده های آن پیدا می کند.
وی ضمن تقدیر از حضور پرشور همکاران در این برنامه و با بیان اینکه در سال های اخیر نیاز به خون و فرآورده های خونی افزایش یافته است، اضافه کرد: نیاز به خون محدود به زمان وقوع حوادث نیست و همیشه بیماران به دلایل مختلف نیاز به خون دارند.
وی با تاکید بر اینکه اهدای خون یک حرکت انسان دوستانه است و تاثیرات آن دوطرفه است به تشریح سیستم خون سازی اشاره کرد و گفت: سیستم خون سازی بدن به گونه‌ای است که با افزایش جریان خون در بدن طی مدت کوتاهی مقدار خون اهدا شده را جایگزین می‌کند.
به گفته پزشکان درمان غلظت و چربی خون ، کاهش ریسک سکته قلبی و نیز انجام آزمایشات هیپاتیت BوC و نیزHTLV۱،HIV ،سفلیس و تعیین گروه خونی از جمله فوائد اهدای خون است.
یکی از دلایل تاثیر اهدای خون بر سلامتی فرد اهداکننده آن است که پیش از هر بار اهدای خون سلامت فرد اهدا کننده با سنجش میزان فشار خون، ضربان قلب، میزان هماتوکریت های خون (گلبول های قرمز خون) بررسی شده و سپس اجازه اهدا به فرد داده می شود. به این ترتیب بسیاری از بیماری های فرد مانند فشار خون بالا، مشکلات خونی، ناراحتی های قلبی و… با همین آزمایش های به ظاهر ساده اما مهم شناسایی می شود.
گفتنی است اجرای برنامه اهدای خون، پیرو هماهنگی های صورت گرفته و با حضور گروه انتقال خون در ستاد مرکزی موسسه اعتباری ثامن صورت گرفته است و این برنامه هر ساله در ایام محرم و پیش از عاشورا و تاسوعا اجرا می شود.