تاپ خبر۲۴: طی هفته منتهی به ۲۷ فروردین، در حالی حدود ۴۹۰ هزار و ۹۰۷ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۶ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که در مقایسه با هفته ماقبل از رشد ۱۸ درصدی حجم و ۳۶ درصدی ارزش معاملات برخوردار شد. به […]

تاپ خبر۲۴: طی هفته منتهی به ۲۷ فروردین، در حالی حدود ۴۹۰ هزار و ۹۰۷ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۶ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که در مقایسه با هفته ماقبل از رشد ۱۸ درصدی حجم و ۳۶ درصدی ارزش معاملات برخوردار شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، طی هفته مذکور، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ۱۳۳هزار و ۴۸۵تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به ۲ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال معامله شد.
گفتنی است در تالار مذکور، ۱۲۸ هزار و ۷۸۵ تن انواع فولاد، ۴۱۵۰ تن انواع مس، ۳۱۰ تن آلومینیوم،۱۰۰ تن شمش روی، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۸ کیلوگرم انواع شمش طلا خریداری شد.
این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۵۵ هزار و ۹۶۹ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۱۰۸ میلیارد ریال به فروش رسید؛ در این تالار، ۱۷۴هزار و ۸۴ تن انواع قیر، ۶۳ هزار و ۷۰ تن مواد پلیمری، ۶۷ هزار تن وکیوم باتوم، ۲۱ هزار تن لوب کات، ۲۰ هزار و ۳۷۰تن مواد شیمیایی، ۵۲۵ تن عایق رطوبتی، ۹ هزار و ۹۰۰ تن گوگرد و ۲۰ تن آرگون معامله شد.
تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله ۲۳۵ تن شکرسفید و ۳۰۰ تن روغن خام بود.
براساس این گزارش، طی هفته منتهی به ۲۷ فروردین ماه، برای گروه های کالایی روغن خام، فولاد، آلومینیوم ،روی، موادپلیمری، لوب کات، گازها و خوراکها و مواد شیمیایی رشد معاملات ثبت شد.