تاپ خبر۲۴: طی اولین هفته بهمن ماه، در حالی حدود ۴۰۶ هزار و ۵۸۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۲۹۷ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که از رشد ۳۰ درصدی حجم و ۲۹ درصدی ارزش معاملات برخوردار شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی و […]

تاپ خبر۲۴: طی اولین هفته بهمن ماه، در حالی حدود ۴۰۶ هزار و ۵۸۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۲۹۷ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که از رشد ۳۰ درصدی حجم و ۲۹ درصدی ارزش معاملات برخوردار شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، طی هفته مذکور، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ۸۶ هزار و ۵۶۲ تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به ۱۲۵۷ میلیارد ریال معامله شد.
گفتنی است در تالار مذکور، ۱۸ هزار و ۴۲۹ تن انواع مقاطع فولادی، ۵۵ هزار تن سنگ آهن، ۹۰۱۰ تن انواع مس، ۳۹۸۰ تن آلومینیوم، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۲۵ کیلوگرم انواع شمش طلا خریداری شد.
این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۱۸ هزار و ۸۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۹۶۳ میلیارد ریال به فروش رسید؛ در این تالار، ۱۰۳ هزار و ۹۰۶ تن انواع قیر، ۴۶ هزار و ۴۸۰ تن مواد پلیمری، ۱۱۹ هزار و ۲۰۰ تن وکیوم باتوم، ۲۸ هزار و ۵۶۰ تن لوب کات، ۱۶ هزار و ۹۸۴ تن مواد شیمیایی، ۳۰۰ تن عایق رطوبتی، ۲۶۰۰ تن گوگرد و ۵۰ تن آرگون معامله شد.
تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله ۲۵۰ تن شکرسفید، ۱۵۰۰ تن روغن خام و ۱۵۰ تن ذرت بود. علاوه بر این، حدود ۷۲۲۵ تن ذرت خوزستان در قالب گواهی سپرده کالایی و با ارزش نزدیک به ۴۶ میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال مورد دادوستد قرار گرفت.