تاپ خبر۲۴: طی هفته منتهی به ۹ اردیبهشت ماه، در حالی حدود ۶۲۱ هزار و ۱۶۳ تن انواع کالا به ارزش نزدیک ۸ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که در مقایسه با هفته ماقبل از رشد ۱۱ درصدی حجم و ۱۷ درصدی ارزش معاملات برخوردار شد. به […]

تاپ خبر۲۴: طی هفته منتهی به ۹ اردیبهشت ماه، در حالی حدود ۶۲۱ هزار و ۱۶۳ تن انواع کالا به ارزش نزدیک ۸ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که در مقایسه با هفته ماقبل از رشد ۱۱ درصدی حجم و ۱۷ درصدی ارزش معاملات برخوردار شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، طی هفته مذکور، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ۳۷۴ هزار و ۳۸۸ تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به ۵ هزار و ۶۷۷ میلیارد ریال معامله شد.
گفتنی است در تالار مذکور، ۳۰۴ هزار و ۴۸۵ تن انواع فولاد، ۱۰ هزار و ۲۲۰ تن انواع مس، ۴ هزار و ۳۴۰ تن آلومینیوم،۲۰۰ تن روی، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۵۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی از سوی مشتریان خریداری شد.
این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۴۴ هزار و ۴۲۵ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به فروش رسید؛ در این تالار، ۱۱۱ هزار و ۲۴۵ تن انواع قیر، ۳۵ هزار و ۷۱۴ تن مواد پلیمری، ۴۸ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۲۴ هزار و ۵۹۰ تن لوب کات، ۱۶ هزار و ۷۰۶ تن مواد شیمیایی، ۵۰ تن عایق رطوبتی، ۶ هزار و ۶۲۰ تن گوگرد و یک هزار تن سلاپس واکس معامله شد.
تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله یک هزار تن گندم، ۵۰۰تن شکرسفید و ۲۵۰ تن روغن خام بود.
براساس این گزارش، طی هفته منتهی به ۹ اردیبهشت ماه، برای گروه های کالایی شکر، روغن خام، مس، آلومینیوم ،روی،سنگ آهن، فولاد گوگرد و مواد شیمیایی رشد معاملات ثبت شد.