تاپ خبر۲۴: طی هفته منتهی به ۲ اردیبهشت ماه، در حالی حدود ۵۵۷ هزار و ۱۲۳ تن انواع کالا به ارزش نزدیک ۷ هزار و ۹۴ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که در مقایسه با هفته ماقبل از رشد ۱۳ درصدی حجم و ۱۰ درصدی ارزش معاملات برخوردار شد. به […]

تاپ خبر۲۴: طی هفته منتهی به ۲ اردیبهشت ماه، در حالی حدود ۵۵۷ هزار و ۱۲۳ تن انواع کالا به ارزش نزدیک ۷ هزار و ۹۴ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که در مقایسه با هفته ماقبل از رشد ۱۳ درصدی حجم و ۱۰ درصدی ارزش معاملات برخوردار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، طی هفته مذکور، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ۱۲۶ هزار و ۱۵۱تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به ۲ هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال معامله شد.
گفتنی است در تالار مذکور، ۱۱۶ هزار و ۷۰۱ تن انواع فولاد، ۵ هزار و ۵۰ تن انواع مس، ۴ هزار و ۲۰۰ تن آلومینیوم،۶۰ تن روی، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۴ کیلوگرم انواع شمش طلا خریداری شد.
این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۴۲۲ هزار و ۳۵ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال به فروش رسید؛ در این تالار، ۲۳۸ هزار و ۸۰۶ تن انواع قیر، ۵۲ هزار و ۷۹۳ تن مواد پلیمری، ۸۰ هزار تن وکیوم باتوم، ۳۴ هزار و ۶۱۰ تن لوب کات، ۱۲ هزار و ۱۷۶تن مواد شیمیایی، ۶۳۰ تن عایق رطوبتی، ۳ هزار تن گوگرد و ۲۰تن آرگون معامله شد.
تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله ۴ هزار و ۵۰۰ تن ذرت، یک هزار و ۲۵۰ تن گندم، ۴۰۰تن شکرسفید و ۱۰۰ تن روغن خام بود.
براساس این گزارش، طی هفته منتهی به ۲ اردیبهشت ماه، برای گروه های کالایی شکر، کنجاله، مس، آلومینیوم ، عایق رطوبتی، قیر، وکیوم باتوم،موادپلیمری، لوب کات، و مواد شیمیایی رشد معاملات ثبت شد.