تاپ خبر24:در هفته منتهی به 13 اسفند ماه 2 میلیون و 874 هزار تن انواع کالا به ارزش 230 هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ما قبل به ترتیب رشد 23 و 15 درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۲میلیون و ۵۶۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۶۹ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار یک میلیون و ۲۱۰ هزار تن سیمان، ۶۴۱ هزار و ۴۷۹ تن فولاد، ۵۵۰ هزار تن سنگ آهن، ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۲۷ هزار و ۳۳۰ تن روی، ۱۲ هزار و ۶۰ تن آلومینیوم، ۵ هزار و ۸۰ تن مس، ۲۵۰ تن کنسانتره مولیبدن،۵۰ تن سرب و ۱۴ کیلوگرم شمش طلا مورد دادوستد قرار گرفت.

شایان ذکر است در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۲۹۸ هزار و ۵۶۸ تن انواع کالا به ارزش ۵۷ هزار میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار۹۴ هزار و ۲۸۵ تن مواد پلیمری، ۴۶ هزار و ۸۶۴ تن قیر، ۶۲ هزار تن وکیوم باتوم، ۵۱ هزار تن لوب کات، ۳۹ هزار و ۷۶۲ تن مواد شیمیایی، ۵ هزار و ۲۵۰ تن گوگرد، ۳ هزار و ۲۰۳ تن روغن پایه، ۲۰۰ تن عایق رطوبتی و ۱۰۰ تن آرگون معامله شد.

همچنین ۱۱ هزار و ۱۰ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.