تاپ خبر۲۴: عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران با اشاره به نقدینگی ۱۵۰۰ هزار میلیارد ریال بازار مالی کشور گفت: اگر سیستم بانکی بتواند راهکاری برای جذب این نقدینگی سرگردان و هدایت آن به سمت کانال تولید بیاندیشد، نه تنها مشکلات اقتصادی مرتفع خواهند شد بلکه می توان […]

تاپ خبر۲۴: عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران با اشاره به نقدینگی ۱۵۰۰ هزار میلیارد ریال بازار مالی کشور گفت: اگر سیستم بانکی بتواند راهکاری برای جذب این نقدینگی سرگردان و هدایت آن به سمت کانال تولید بیاندیشد، نه تنها مشکلات اقتصادی مرتفع خواهند شد بلکه می توان به رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری نیز دست یافت.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمود شایان در نشست امروز خود که با حضور فریدون رشیدی رییس اداره کل اعتبارات، بهرام واقفی رییس اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی و نمایندگان چند اداره امور شعب بانک در استان ها تشکیل شد، با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور بانک باید بتواند از تمامی امکانات خود برای پویایی سازمانی بهره گیرد، اظهار کرد: در هر استان و اداره امور شعب، اتاق فکری تشکیل شده تا برنامه ریزی اجرایی برای پیاده سازی سیاست های بانک صورت گیرد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه تیرماه با هیات دولت اشاره کرد و افزود: در این جلسه ایشان بر تشکیل یک کارگروه قوی، پر کار، دانا، خطرپذیر و شجاع جهت بررسی مشکلات بانک ها و نقدینگی بازار تاکید داشتند.

شایان با تاکید بر اینکه اتاق فکر استان ها جلسات ماهانه ای برگزار خواهند کرد و گزارش این جلسات بررسی خواهند شد، تصریح کرد: بانک ها باید به راهکاری برای جذب نقدینگی بازار دست یابند که البته ممکن است این راهکارها در هر استان و منطقه ای متفاوت باشند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ادامه داد: امیدواریم آثار مثبت بسته سیاستی جدید رونمایی شده از سوی بانک مرکزی در بحث کنترل بازار ارز و سکه در جامعه نمایان شود و یقینا یکی از بخش های اثرگذار در این زمینه بانک ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اتاق های فکر تشکیل شده جلوگیری از دامن زدن به مشکلات و طرح مثبت مسائل است، گفت: باید میزان هزینه ها کاهش و درآمدها را افزایش دهیم تا ترازنامه مثبتی داشته باشیم. همچنین باید راهکارهای کسب درآمد از طریق ضمانتنامه ارزی، اعتبار اسنادی داخلی و… عملیاتی گردد.

شایان با بیان اینکه ریسک پذیری یکی از ابزارهای کسب سودآوری در هر سازمانی است، اضافه کرد: باید تصمیم های منطقی، عاقلانه و همراه با پذیرش ریسک برای کسب سودآوری در بانک اخذ شود.

وی ابراز کرد: کارکنان بانک ها از پاسخگوترین کارمندان در میان سایر اداره ها هستند و علت این امر نیز رصد مداوم سیستم نظارتی بانک بر عملکرد و حضور مشتری به عنوان ناظر مستقیم است.

رییس اداره کل تحقیقات و برنامه ریزی بانک نیز در این نشست با تاکید بر اینکه پیشنهادهای همکاران بانک در نظام پیشنهادها بررسی می شود، گفت: مباحث طرح شده در اتاق فکر نیز می توانند در این بخش قرار گیرند.

بهرام واقفی تصریح کرد: همچنین می توان به کمک اتاق فکر بانک و دانشگاه ها در موضوعاتی نظیر وصول مطالبات، بازاریابی بخش اعتباری و… نتایج خوبی را کسب کرد.

وی تاکید کرد: تیم های برنامه ریزی بانکی در تمام سطوح در حال تشکیل هستند و تا پایان شهریور ماه، این تیم ها تکمیل می شوند.

همچنین رییس اداره کل اعتبارات بانک با تاکید بر اینکه هدف از صدور ضمانتنامه ها کاهش هزینه های بانک و مشتریان است، گفت: بر همین اساس ابزارهای تعهدی از جمله ضمانتنامه ها باید ترویج شوند.

فریدون رشیدی از اعضای اتاق های فکر تشکیل شده در بانک خواست تا با دانشگاهیان و اهل فکر جلسات همفکری داشته باشند.

در پایان نیز نمایندگان ادارات امور شعب مسایل، نظرات و پیشنهادهای خود را ارایه کردند.