تاپ خبر۲۴:فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش ولایت ۹۳ اوایل دی ماه سال جاری در منطقه مدار ۱۰ درجه (شمال اقیانوس هند) برگزار می‌شود. امیردریادار حبیب‌الله سیاری با حضور در غرفه‌ی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهارکرد: بزرگترین دستاورد نیروی دریایی این بوده که این نیرو با تدبیر رهبری در آبهای آزاد حضور […]

تاپ خبر۲۴:فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش ولایت ۹۳ اوایل دی ماه سال جاری در منطقه مدار ۱۰ درجه (شمال اقیانوس هند) برگزار می‌شود.

امیردریادار حبیب‌الله سیاری با حضور در غرفه‌ی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهارکرد: بزرگترین دستاورد نیروی دریایی این بوده که این نیرو با تدبیر رهبری در آبهای آزاد حضور پیدا کردند، دیگر قرار نیست نیروی دریایی فقط در آبهای سرزمین خود رزمایش داشته باشد.

وی افزود:‌ما نه برای تجاوز به کشوری، بلکه برای دفاع از منافع کشور خود درآبهای آزاد حضور داریم.

سیاری همچنین خاطر نشان کرد: امیدواریم در این رزمایش بتوانیم از شناور و یا سلاح‌های جدید استفاده کنیم.

فرمانده نیروی دریایی در ادامه با بیان این که هم اکنون ناوگروه سی و دوم نیروی دریایی در ورودی باب‌المندب گشت زنی می‌کند، خاطر نشان کرد: منطقه ماموریت این ناوگروه در منطقه باب‌المندب، خلیج عدن و دریای سرخ است. این ناوگروه در این منطقه گشت زنی می‌کند و امنیت خطوط ارتباطی شناورهای ایرانی و همچنین شناورهای سایر کشورها را تامین می‌کند.

سیاری درباره‌ی رونمایی از زیردریایی فاتح نیز گفت: امیدواریم این زیر دریایی در روز ۷ آذر رونمایی شود البته این رونمایی به دستور سلسله مراتب بالاتر نیز نیاز دارد.

سیاری خاطر نشان کرد: نیروی دریایی همواره اعلام کرده که با همه کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس و همسایه‌های اقیانوس هند آماده رفت و آمد ، تبادل علمی آموزشی و رزمایشی است به طور مثال ما با کشور عمان در حوزه‌های مختلف تعامل داشته ورزمایش نیز برگزارمی‌کنیم.کشورهای منطقه خلیج فارس از ایجاد اتحادیه‌ها علیه ایران سودی نبرد، زیرا این اتحادیه‌ها پشتوانه‌ی مردمی و هویتی نداشته بنابراین بی‌نتیجه خواهد بود.

سیاری در پایان افزود: نیروی دریایی آماده حضور در اقیانوس اطلس را دارد ، ولی باید مجوز آن توسط سلسله مراتب بالاتر به ما اعلام شود.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)