تاپ خبر۲۴ : مدیر شعب منطقه‌ کرمان گفت: بانک سپه در راستای همسویی با سیاست‌های اقتصادی دولت جزو بانک‌های پیشتاز در کمک به رفع موانع تولید و اولین بانک در پرداخت تسهیلات به بخش صنعت در این استان است. به گزارش تاپ خبر۲۴ از بانک سپه: محمدرضا خضری‌پور با بیان مطلب فوق، افزود: ۷۱ درصد […]

تاپ خبر۲۴ : مدیر شعب منطقه‌ کرمان گفت: بانک سپه در راستای همسویی با سیاست‌های اقتصادی دولت جزو بانک‌های پیشتاز در کمک به رفع موانع تولید و اولین بانک در پرداخت تسهیلات به بخش صنعت در این استان است.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از بانک سپه: محمدرضا خضری‌پور با بیان مطلب فوق، افزود: ۷۱ درصد تسهیلات اعطایی از محل منابع بانک سپه در استان کرمان تا پایان شهریورماه سال جاری به بخش‌های مولد اختصاص یافت که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۶درصد رشد داشته است.
وی افزود: مانده تسهیلات اعطا شده مربوط به بخش‌های مولد کشاورزی، رقمی معادل دو هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال و صنعت و معدن، رقمی برابر با یک هزار و ۸۹۵ میلیارد ریال بوده همچنین مابقی تسهیلات اعطایی با رقمی بالغ بر یک هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال بخش مسکن و ساختمان، یک هزار و ۴۹ میلیارد ریال بخش بازرگانی، یک هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال بخش خدمات و ۱۱۴ میلیارد ریال بخش صادرات و واردات را پوشش داده است.
مدیر شعب منطقه کرمان در تکمیل گزارش خود از عملکرد بانک سپه استان کرمان در امور اعتباری، مجموع تسهیلات پرداخت شده منتهی به شش‌ ماه نخست سال ۹۶، در رابطه با بنگاه‌های زودبازده را ۷۰۴ میلیارد ریال، تسهیلات پرداختی به تعاونی‌های مرغداری، پرواربندی و گاو شیری، ۱۲ میلیارد ریال، در حوزه‌ مشاغل خانگی ۷ میلیارد ریال و در ارتباط با اشتغال‌زایی را ۱۳۱ میلیارد ریال اعلام کرد.
خضری‌پور تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شده جهت معرفی شدگان از طرف کمیته‌ امداد را رقمی نزدیک به ۲۵ میلیارد ریال و تسهیلات پرداختی به معرفی شدگان بهزیستی را طی دو سال اخیر در مجموع افزون بر ۱۸ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی همچنین تسهیلات پرداخت شده‌ این بانک از محل منابع صندوق توسعه‌ ملی تا کنون را رقمی معادل ۶۸۹ میلیارد ریال که به ۱۳۷ واحد اقتصادی تخصیص یافته اعلام کرد و افزود: تسهیلات اعطایی بانک سپه از این محل در بخش کشاورزی رقمی افزون بر ۶۳۴ میلیارد ریال، در بخش صنعت بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال و در بخش گردشگری ۲۷ میلیارد ریال را شامل می‌شود.

* حمایت وسیع از آسیب دیدگان بلایای طبیعی استان کرمان
مدیر شعب منطقه‌ کرمان گفت: بانک سپه به هنگام بروز بلایای طبیعی همواره در کنار مردم استان کرمان بوده و با اعطای تسهیلات متناسب با آثار این بلایا به حمایت از آسیب دیدگان پرداخته است.
وی ضمن اشاره به حادثه‌خیز بودن این استان از تخصیص مبلغ ۴۹۵ میلیارد ریال از محل بودجه‌ حوادث قهری برای سیل‌زدگان استان در سال جاری خبر داد و افزود: بانک‌سپه منتهی به پایان شهریور ۹۶ در ارتباط با سیل را بالغ بر ۶۱ میلیارد ریال، زلزله‌ی بم، ۷۲۳ میلیارد ریال و جهت اصناف بم ۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

* بیش از دوهزار نفر از زوج‌های کرمانی وام ازدواج خود را از بانک سپه دریافت کردند
خضری‌پور گفت: بانک سپه در استان کرمان با پرداخت بالغ بر ۱۸۱ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه‌ی ازدواج در سال ۹۵ و همچنین با پرداخت افزون بر ۲۳۸ میلیارد ریال در شش‌ماه نخست سال جاری یاری‌ گر زوج‌های جوان کرمانی برای آغاز زندگی مشترکشان بوده است که از این مبلغ بیش از ۲۱۷ میلیارد ریال در قالب طرح ضربتی ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است.
وی یاد آورشد: بانک سپه در قالب طرح ضربتی اعطای وام ازدواج طی دو هفته، کلیه‌ متقاضیان تعیین تکلیف کرده و در مجموع به تعداد دو هزارو ۱۷۴ نفر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرد.

* همکاری با دولت در مسیر تحقق اهداف کلان اقتصادی و رفع موانع تولید
مدیرشعب منطقه‌ کرمان با ارائه‌ گزارشی از عملکرد بانک سپه در رابطه با حمایت از راه‌اندازی و توسعه‌ طرح‌های مختلف تولیدی و صنعتی استان، از کسب رتبه نخست تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت در پایان مهرماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: بانک سپه تا سال ۹۶ با پرداخت ۵۳۸ میلیون و ۷۰۵ هزار ریال تسهیلات به ۵۶ طرح از طرح‌های معرفی شده از طریق کارگروه رفع موانع تولید به این بانک، نقش مؤثری را در راستای حمایت از سیاست‌های اقتصادی دولت در استان کرمان ایفا کرده است.

* بانک سپه مهم‌ترین حامی سلامت مردم استان
خضری‌پور ضمن تأکید بر حمایت بانک سپه از بخش خصوصی فعال در حوزه‌ سلامت گفت: بانک سپه در استان کرمان از طریق اعطای بیش از ۱۶۰میلیارد ریال تسهیلات، مسیر دستیابی به امکانات و تجهیزات درمانی و بیمارستانی اهالی دیار کریمان را از رهگذر تأسیس و تجهیز مراکز درمانی پیشرفته‌ متعددی همچون بیمارستان آرمین، کلینیک دوازده امام، کلینیک نیمه‌ شعبان، کلینیک احسان و توسعه‌ی بیمارستان نوریه و راضیه‌ فیروز تسهیل کرده است.

* تجارب ارزنده‌ بانک سپه عاملی برای پیشتازی در خدمات ارزی
مدیرشعب منطقه کرمان، رفع تحریم‌های بانک سپه را دارای اهمیت زیادی توصیف کرد و با یادآوری سهم قابل توجه بانک سپه در مراودات ارزی کشور و فعالین اقتصادی و بازرگانی تا قبل از تحریم‌های سال‌های اخیر اعلام کرد: بانک سپه در استان کرمان با تکیه بر تجارب ارزنده‌ خود و نیروی کارشناسی خبره آمادگی ارتقای سطح خدمات ارزی به مشتریان را به سرعت و در سطح بالایی، مطابق با شرایط حاصل از رفع تحریم‌ها افزایش داده و در این رابطه خدمات مطلوبی را به مردم ارائه می‌دهد.
وی در ادامه ضمن اشاره به موفقیت‌های قابل توجه در رابطه با رشد چشم‌گیر صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی در منطقه‌ کرمان و تأکید بر ضرورت ادامه این مسیر، با استناد به آمار، صدور حوالجات ارزی را در سال ۹۵ به ارزش افزون بر ۱۱ میلیون و ۲۲۸ هزار دلار و حوالجات وارده را بالغ بر ۱ میلیون و ۲۵۸ هزار دلار اعلام کرد.
خضری‌پور همچنین از تحقق رقمی معادل ۶ میلیون و ۱۵۷ هزار ‌دلار در صدور حوالجات ارزی و محقق شدن رقمی برابر با ۱۹ میلیون و ۷۲۹ هزار دلار در بخش حوالجات وارده در شش‌ ماه نخست سال جاری خبر داد و این روند را نشان‌ دهنده حرکت رو به رشد مثبت و مؤثر واحد ارزی کرمان اعلام و نسبت به استمرار این روند اظهار خوش‌ بینی کرد.

*دستیابی به بالاترین امتیاز کارنامه‌ جامع ارزیابی عملکرد
مدیرشعب منطقه‌ کرمان با اشاره به رشد مثبت سپرده‌های منطقه‌ کرمان و کاهش قابل توجه مطالبات غیر جاری، کسب رتبه‌ نخست این منطقه در بین مناطق ۱۰ گانه‌ ناحیه‌ سه از نظر درصد رشد سپرده‌های مؤثر، با رشدی معادل ۲۷٫۸ درصد در پایان مهرماه سال جاری همچنین دستیابی به بالاترین امتیاز کارنامه‌ جامع ارزیابی عملکرد در بین مناطق ناحیه‌ سه و در همین ارتباط کسب رتبه‌ چهارم در سطح کشور را نوید بخش خیز استان کرمان برای قرارگرفتن در جایگاهی متناسب با ظرفیت‌های خود می‌داند.
وی این موفقیت را حاصل تلاش، درایت، وفاق و همدلی موجود بین همکاران خود در راستای هم‌افزایی و بهره‌ وری مناسب برای حرکت با شتاب بیشتر به سوی اهداف عالی بانک در سطح منطقه عنوان کرد و ضمن تأکید بر اهمیت منابع انسانی و نقش برجسته‌ پرسنل در پیشرفت امور، جانشین‌ پروری و عرصه دادن به همکاران جوان و مستعد منطقه به تعصی از رهنمودهای مدیر عامل بانک دانست و تأکید کرد که در این راستا اقدامات مطلوبی انجام شده و در دست اقدام است.