تاپ خبر۲۴ : مدیرعامل بورس کالای ایران از راه اندازی معاملات قراردادهای اختیار معامله زعفران تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، حامد سلطانی نژاد عنوان کرد: با توجه به استقبال گسترده فعالان بازار از راه‌اندازی معاملات آتی و گواهی سپرده زعفران […]

تاپ خبر۲۴ : مدیرعامل بورس کالای ایران از راه اندازی معاملات قراردادهای اختیار معامله زعفران تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، حامد سلطانی نژاد عنوان کرد: با توجه به استقبال گسترده فعالان بازار از راه‌اندازی معاملات آتی و گواهی سپرده زعفران و تاثیر مثبت آن بر شفاف شدن قیمت زعفران و حذف واسطه‌ها، بورس کالای ایران بر آن شد تا معاملات قراردادهای اختیار معامله زعفران را نیز تا پایان سال جاری راه اندازی نماید.
وی افزود: بورس کالای ایران با هدف پوشش ریسک قیمت معاملات زعفران و به تبع آن ایجاد امکان برنامه‌ریزی و مدیریت بلندمدت عرضه و تقاضا برای کشاورزان و فعالان این حوزه و نیز توسعه معاملات ابزارهای مشتقه که یکی از ستون‌های اصلی توسعه بازار سرمایه کشور به شمار می‌‌رود، قراردادهای آتی زعفران را برای اولین بار در ایران در ابتدای سال ۹۷ راه اندازی کرد که با استقبال بالایی همراه شده است.
به گفته سلطانی نژاد، از ابتدای راه‌اندازی این معاملات تاکنون بیش از ۱۱ میلیون قرارداد آتی زعفران در شرکت بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفته است.