تاپ خبر۲۴: معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران از راه اندازی تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالای ایران در تبریز ، طی بهمن ماه خبر داد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، « علی پناهی» با اعلام این خبر گفت : بورس کالای […]

تاپ خبر۲۴: معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران از راه اندازی تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالای ایران در تبریز ، طی بهمن ماه خبر داد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، « علی پناهی» با اعلام این خبر گفت : بورس کالای ایران چهارمین تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالای ایران را طبق دستورالعمل ضوابط مجوز تأسیس و فعالیت دفاتر پذیرش و تالار معاملات کارگزاری جهت دسترسی فعالان بازار به ویژه تولیدکنندگان به ابزارهای معاملاتی بورس راه اندازی می کند. این بورس پیش از این در استان های خراسان رضوی، گیلان و گلستان دفاتر نمایندگی کارگزاران را راه اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه  بورس کالا تصمیم دارد، تجارت را برای نقاط مختلف کشور تسهیل کند، توضیح داد : این بورس با ایجاد دفاتر نمایندگی در بخش ها و مناطق مختلف کشور تلاش دارد که دسترسی متقاضیان اقتصادی کشور را به عرضه کنندگان فراهم کند و بعد مسافت را در تجارت از بین ببرد؛ در حقیقت بورس کالا با توسعه این دفاتر بازارهای پراکنده را به هم متصل می کند و زمینه کشف قیمت شفاف راه فراهم می کند.معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در ادامه بیان کرد : بورس کالا  طبق مقررات معاملات را به لحاظ کمیت، کیفیت و پرداخت مبلغ  تضمین می کند و اطمینان در تجارت را برای فعالان بازار به ارمغان می­آورد.« پناهی» با تاکید بر اینکه راه اندازی تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالای ایران در تبریز موجب رونق معاملات در شمال غرب کشور خواهد شد، افزود : استان آذربایجان شرقی از نظر صنایع، پیشرفت قابل ملاحظه ای یافته است و وجود کارخانه های عظیم در این استان، آن را به یکی از قطب های مهم صنعت کشور بدل کرده است. از این رو، دستیابی به بازار شفاف برای خرید مواد اولیه برای صنعتگران این استان یک ضرورت است. بورس کالا با راه اندازی دفتر نمایندگی در حقیقت زمینه دسترسی صنعتگران این استان را به بازارهای مواد اولیه کشور فراهم می کند و از سوی دیگر بستری می شود برای عرضه محصولاتی که دیگر مناطق به آن نیازمند است.

وی ادامه داد : معادن موجود در استان آذربایجان شرقی نیز باعث تقویت این استان از نظر وجود منابع عظیم خدادادی است. این استان همچنین در حوزه صادرات خشبکار، میوه و عسل نیز پیشرو است و در تولید گندم، ذرت و تخم آفتابگردان نیز فعالیت می کند. همه این موارد لزوم راه اندازی تالار نمایندگی کارگزاران را  در تبریز ایجاد کرده است. تحقق این مهم موجب کسب بیشترین منافع برای تولیدکنندگان و متقاضیان محصولات صنعتی، معدنی، نفتی، پتروشیمی و کشاورزی می شود.معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران از دیگر مزیت های راه اندازی تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالا در تبریز را رونق منطقه آزاد تجاری ارس دانست و توضیح دارد : استان آذربایجان شرقی می تواند از طریق این تالار به بازارهای خارجی دسترسی مطمئن تری پیدا کنند.   وی همچنین با اشاره به اینکه تاسیس دفاتر و شعب مختلف کارگزاری ها در سراسر کشور مشکل بعد مسافت را برای مشتریان برطرف می‌کند، تشریح کرد: وجود ایستگاه‌های معاملاتی در نقاط دور کشور  موجب جذب و رضایت مشتریان به خصوص در بخش معاملات قراردادهای مشتقه خواهد شد