تاپ خبر۲۴: طی بازدید رئیس اتحادیه الکترونیکی بین بورسی و مدیر عامل بورس کالای ارمنستان از بورس کالای ایران، طرفین بر راه اندازی مرکز تبادل اطلاعات بین بورسی اتحادیه الکترونیکی بین بورسی (IEU) در بورس کالای ایران تاکید کردند. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران ، به منظور پیشبرد […]

تاپ خبر۲۴: طی بازدید رئیس اتحادیه الکترونیکی بین بورسی و مدیر عامل بورس کالای ارمنستان از بورس کالای ایران، طرفین بر راه اندازی مرکز تبادل اطلاعات بین بورسی اتحادیه الکترونیکی بین بورسی (IEU) در بورس کالای ایران تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران ، به منظور پیشبرد اهداف اتحادیه IEU ، نشست کاری نمایندگان این اتحادیه با مدیرعامل و جمعی از مدیران بورس کالای ایران در تهران برگزار شد.
بر اساس این گزارش، بورس کالا که در مهر ماه سال گذشته به عضویت اتحادیه الکترونیکی بین بورسی درآمده است،‌ جلسات متعدد حضوری و آنلاین را به منظور پیگیریهای جدی برای عملیاتی تر شدن فرآیندهای معاملاتی مشترک با رؤسای اتحادیه و بورسهای عضو برگزار نموده و هم چنین در راستای بستر سازی و عملیاتی نمودن این فرآیندها، نشست هایی را با نمایندگان سازمانها و بانکها برگزار نموده است تا به طرق ممکن نسبت به نهایی نمودن سناریوی معاملاتی اقدام نماید.
این گزارش حاکی است، طبق توافق ضمنی صورت گرفته در خصوص راه اندازی این مرکز، ‌با رویکرد مکمل جدید، می توان انتظار داشت با وجود تنوع قوانین و عدم تطابق آن ها بین اعضاء ،بتوان از پتانسیلهای ایجاد شده از طریق این هم افزایی، در مشارکت و تعامل بین المللی بورس کالا با کشورهای عضو اتحادیه، نهایت بهره برداری را برد.
لازم به ذکر است، راه اندازی بورس چند جانبه و بورس های تخصصی از دیگر مواردی بود که طی این نشستهای مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.