تاپ خبر۲۴: سامسونگ به منظور تسهیل توسعه اینترنت اشیاء، پلتفرمی با نام آرتیک (ARTIK) عرضه کرده تا شرکت‌ها با استفاده از راه حل سامسونگ بسیار ساده‌تر از گذشته ایده‌های محصولات اینترنت اشیاء خود را به واقعیت بدل کنند. اکنون سامسونگ دو خانواده ماژول جدید برای آرتیک معرفی کرد که ARTIK 0 و ARTIK 7 نام […]

تاپ خبر۲۴: سامسونگ به منظور تسهیل توسعه اینترنت اشیاء، پلتفرمی با نام آرتیک (ARTIK) عرضه کرده تا شرکت‌ها با استفاده از راه حل سامسونگ بسیار ساده‌تر از گذشته ایده‌های محصولات اینترنت اشیاء خود را به واقعیت بدل کنند.

اکنون سامسونگ دو خانواده ماژول جدید برای آرتیک معرفی کرد که ARTIK 0 و ARTIK 7 نام دارند. این ماژول‌ها قابلیت‌های گسترده‌ جدیدی روی سیستم ابری آرتیک سامسونگ برای شرکت‌ها فراهم می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ایده خود را به محصولی تجاری بدل کنند.
پژوهش‌های گروه ۴۵۱ (۴۵۱ Group) روی شرکت‌های آی‌تی مختلف نشان می‌دهد ۶۵ درصد این سازمان‌ها برای بهتر شدن سرویس‌ها و محصولاتشان از اینترنت اشیاء استفاده می‌کنند. شرکت‌هایی که از پلتفرم آرتیک سامسونگ استفاده می‌کنند، اکنون قادرند راه‌حل‌هایی براساس اینترنت اشیاء و مخصوص این حوزه ارائه دهند و کسب و کار خود را وارد بازارهای جدید و روبه‌رشد کنند.
کسب‌وکارها در حال حاضر علاقه زیادی دارند تا محصولات IoT (Internet of Things) را در داخل شرکت بسازند و آن را برون‌سپاری نکنند. این موضوع آن‌ها را با چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌کند. برای ساخت محصول باید زیرساخت‌هایی با رویکرد مقیاس‌پذیری و بزرگ‌شدن ایجاد کنند، تخصص‌ و روش‌های مدیریتی جدید بنا نهند تا کارها به بهترین نحو پیش برود. پتلفرم آرتیک سامسونگ همه این امکانات را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد تا نیازی نباشد همه این مراحل سخت و طاقت‌فرسا را بپیمایند و به جای تمرکز روی ایجاد بستر و زیرساخت مناسب به تولید و ارائه محصول IoT فکر کنند.
آبیونگسه سو، مدیر ارشد و مدیر فناوری مرکز استراتژی و نوآوری سامسونگ، در مورد این پلتفرم می‌گوید: «اینترنت اشیاء یکی از بزرگترین برنامه‌های راهبردی سامسونگ است که مراحل رشد و توسعه خود را طی می‌کند.» به گفته سو، نسل جدید محصولات اینترنت اشیاء روی ایجاد راهکاری مناسب برای بهتر کردن زندگی روزمره تمرکز دارد. به همین دلیل سامسونگ توجه ویژه خود را به این موضوع معطوف کرده است. به‌طور مثال بخش الکترونیک سامسونگ به تازگی از پلتفرم هوشمند اینترنت اشیاء SAMSUNG ARTIK برای تولید تصفیه کننده هوا استفاده کرده است.
به گفته یونگسو‌سو دو، مدیر ارشد کنترل دیجیتال سامسونگ، استفاده از پلت‌فرم SAMSUNG ARTIK در تولید محصولات این شرکت امکان ساخت محصولاتی مقرون‌به‌صرفه و پرفروش در بازار را فراهم کرده است.
یونگ‌سو دو می‌گوید: «با پلت‌فرم SAMSUNG ARTIK تولیدات ما قابلیت اتصال به سایر دستگاه‌های هوشمند را پیدا می‌کنند، ضمن اینکه با اتصال به فضای ابری راه‌حل‌های زیادی پیش‌روی طراحان قرار می‌گیرد.»
راهکارهای End-to-End اینترنت اشیاء
پلت‌فرم SAMSUNG ARTIK با اتکا به قابلیت‌هایی مانند سخت‌افزار و نرم‌افزار واحد، فضای ابری امن و بستری آسان برای شرکای اکوسیستم خود، ضمن کاهش زمان و هزینه‌ها و برطرف‌کردن خطرات معمول در این عرصه، راهکارهای متعددی برای حل چالش‌های پیچیده این حوزه را ارائه می‌دهد.
برخلاف سایر پلت‌فرم‌های مطرح اینترنت اشیاء، SAMSUNG ARTIK با ارائه APIها، SDKها و ابزارهای باز و قابل تغییر، ساخت محصولات و سرویس‌های مرتبط با اینترنت اشیاء را راحت‌تر از قبل کرده است.
ابزارهای جدیدی به پلت‌فرم SAMSUNG ARTIK اضافه شده‌اند، این موارد در ماژول ARTIK 0 شامل سنسورهای صنعتی، فرکانس‌های رادیویی RF می‌شود و در ماژول ARTIK 7 مواردی همچون پردازنده هشت هسته‌ای و سایر را در بر می‌گیرد.
همچنین بخشی به عنوان مدیریت دستگاه (Device management) به این پلت‌فرم اضافه شده است که امکان نظارت و کنترل فعالیت تمامی دستگاه‌ها و مواردی همچون برطرف‌کردن آسان خطاها، به‌روزرسانی سیستم‌عامل و ری‌استارت کردن سیستم را فراهم می‌کند.
با رونمایی از این پلت‌فرم جدید علاوه بر توزیع‌کنندگان و فعالان جهانی در این عرصه شرکای تجاری و ارائه دهندگان خدمات اینترنت اشیاء می‌توانند راهکارهای خلاقانه خود را در حوزه آی‌تی پیاده کنند.