تاپ خبر۲۴: همراه اول و دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) در حوزه علمی، پژوهشی، آموزشی، توسعه فناوری ها و محصولات حوزه شبکه های مخابراتی نسل های آینده تفاهم نامه همکاری امضاء کردند. به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تفاهم نامه همکاری بین همراه اول و دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) به منظور ارتقاء […]

تاپ خبر۲۴: همراه اول و دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) در حوزه علمی، پژوهشی، آموزشی، توسعه فناوری ها و محصولات حوزه شبکه های مخابراتی نسل های آینده تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تفاهم نامه همکاری بین همراه اول و دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) به منظور ارتقاء مشارکت، ایجاد و گسترش همفکری در نهضت تولید علم مبتنی بر مبانی اسلامی و نیازهای ملی، دفاعی و کاربردی دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق تعامل پویا و سازنده با بخش های کشور صبح امروز شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ با حضور مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول و بیژن ساعدی رئیس دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) در برج همراه برگزار شد.

با توجه به اینکه یکی از ابعاد تفاهم نامه مذکور در جهت اهداف مشترک و توسعه همکاری های «علمی، پژوهشی، آموزشی، توسعه فناوری ها و محصولات حوزه شبکه های مخابراتی نسل پنجم و نسل های آینده» است، مهدی اخوان بهابادی اشاره ای به رونمایی از شبکه G5 همراه اول داشت و اظهار کرد: توانستیم به سرعت اتصال ۳٫۶ گیگابیت بر ثانیه روی این شبکه دست پیدا کنیم و البته در تستهای داخلی دیگر نیز سرعت ۳٫۸ را ثبت کردیم.

مدیرعامل همراه اول خاطر نشان کرد: قطعا خدمات نسل پنجم، دنیا را دچار تحول جدی می کند؛ G5 چند محور مهم دارد که یکی از آنها «افزایش سرعت انتقال اطلاعات» و دیگری «کاهش تأخیر در ارسال اطلاعات» است.

وی یادآور شد: مقوله تأخیر در ارسال اطلاعات متفاوت از نسلهای قبل است و همین باعث می شود یکسری از سرویس‌هایی که تا قبل قابل ارائه نبود مانند جراحی از راه دور، با استفاده از ظرفیت G5 قابل ارائه گردد.

اخوان بهابادی با اشاره به یوزکیسهای متنوع قابل ارائه روی شبکه نسل پنجم، تصریح کرد: روی این بستر می توان بسیاری از خدمات راه دور را ارائه داد زیرا در بسیاری از موقعیتها نیاز به انتقال اطلاعات سریع و بر لحظه است.

در ادامه این جلسه بیژن ساعدی، رئیس دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ضمن تشکر از همراه اول برای پیشگام شدن در این موضوع مهم و جهادی خواندن مدیریت همراه اول، اظهار کرد: مدیریت جهادی همراه اول مثال زدنی و تحولاتی که در مدیریت اخیر این اپراتور انجام شده چشمگیر است.

وی افزود: امیدواریم این تفاهم با همراه اول موجب خیرات و برکات گردد.

لازم به ذکر است برخی از موضوعات این تفاهم نامه «تربیت و پرورش نیروی متخصص در حوزه های نسل پنجم و نسل‌های آینده شبکه‌های مخابرات سلولی»، «حمایت از توسعه فناوری‌ها، محصولات، راهکارها و کاربردهای حوزه ارتباطات مخابرات سلولی نسل پنجم، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی»، «تحقیق و ارائه سمینارها، برگزاری همایش های علمی تحقیقاتی، نشست های علمی و انتقال دانش فنی در حوزه های مرتبط با موضوع تفاهم نامه»، «اجرای پروژه های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی در حوزه ارتباطات مخابرات سلولی نسل پنجم، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی»، «همکاری در جهت پیاده سازی زیرساختهای آموزشی و پژوهشی سامانه های هوافضایی»، «همکاری در توسعه شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی کشور» و «ثبت اختراعات فناورانه در سطوح بین المللی و داخلی با نام مشترک» است.

بخشی از تعهدات همراه اول استقرار و توسعه زیرساخت فناوری G5، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و حمایت و تسهیل گری در راستای تحقیق و توسعه پیاده سازی نسل پنجم ارتباطات سیار است.

دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) نیز در بخشی از تعهداتش تحقیق، پژوهش، آموزش جهت توانمندسازی فنی کارشناسان و مدیران همراه اول و انتقال دانش فنی جهت پوشش حوزه های دانشی شبکه های نسل آینده و همچنین شناسایی و رصد حوزه های فناوری شبکه های نسل آینده(G6) مخابراتی، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی، ترسیم آینده مطلوب و مشارکت در تهیه نقشه راه فناوری را متقبل شده است.