تاپ خبر۲۴:وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که در شهر لیما پایتخت پرو در حال برگزاری است، با همتای ژاپنی و اکوادوری خود دیدار کرد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا ، علی طیب نیا در دیدار با “تارو آسو” معاون نخست […]

تاپ خبر۲۴:وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که در شهر لیما پایتخت پرو در حال برگزاری است، با همتای ژاپنی و اکوادوری خود دیدار کرد.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا ، علی طیب نیا در دیدار با “تارو آسو” معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد و دارائی ژاپن، بر توسعه و گسترش روابط و همکاری های اقتصادی دوکشور تاکید کرد.
وی در این دیدار با اشاره به فضای مثبت ایجاد شده برای گسترش روابط فنی و اقتصادی با ژاپن، امضای موافقت نامه اقتصادی میان دو کشور را زمینه ساز همکاری های اقتصادی دانست.
وزیر اقتصاد ژاپن ضمن استقبال از توافق صورت گرفته بین ایران و گروه ۱+ ۵ بر تمایل و آمادگی کشورش برای توسعه مناسبات فنی و اقتصادی و برقراری مجدد روابط بانکی با ایران تاکید کرد.
وزیر اقتصاد کشورمان همچنین در دیدار خود با “فائوستو اررا”، وزیر دارایی اکوادور در خصوص راه های توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور گفت و گو کرد.
طیب نیا در این دیدار با اشاره به روابط خوب میان ایران و اکوادور، آمادگی تهران برای تقویت همکاری های فی مابین را اعلام کرد و از وزیر دارایی اکوادور برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال همتای اکوادوری قرار گرفت.
وزیر دارایی اکوادور نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از توافق هسته ای میان ایران و گروه ۱+ ۵ و با توجه به دیدار اخیر روسای جمهوری دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار توسعه روابط تجاری و همکاری های اقتصادی میان دو کشور گردید.