تاپ خبر24:رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۱ با مدیران عامل بانک‌های دولتی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمد باقر قالیباف در این دیدار که دکتر علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور داشت، با اشاره به برخی مصوبات مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ گفت: نظام بانکی باید در راستای رسالت سنگین خود در اقتصاد کشور،نقش پر رنگ تری در حمایت از بخش تولید ایفا کند.

دکتر محمد رضا فرزین رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی نیز در این نشست گفت:بانک‌ها پیشانی اقتصاد کشور و موتور محرکه دولت در پیشبرد اهداف کلان در دو سطح ملی و بین المللی هستند و نقش مستقیمی در امورات جاری کشور دارند.

مدیر عامل بانک ملی ایران تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز با تصمیمات راهبردی خود یاری دهنده و هموارکننده مسیر بانک ها برای ایفای نقش موثرتر در توسعه و آبادانی کشور است.

دکتر فرزین در این نشست از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا مسائل و چالش های پیش روی نظام بانکی بیش از گذشته مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

دکتر قالیباف نیز با اشاره به برخی نواقص موجود در قانون بانکداری کشور از دکتر محمد رضا فرزین رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی خواست تا مقدمات یک جلسه تخصصی به منظور بررسی مسائل نظام بانکی کشور را با حضور وی فراهم آورد.

لازم به یادآوری است در این نشست، رئیس کل بانک مرکزی هم با اشاره به سیاست های کلان بانکی در کشور و روند جاری با توجه به برخی محدودیت های بین المللی در حوزه ارزی،گفت: تصویب بند مربوط به فروش بخشی از ارزهای ناشی از درآمدهای نفتی توسط مجلس شورای اسلامی، اقدام مهمی بود که تاثیرات مثبت مهمی را در پی خواهد داشت.