تاپ خبر۲۴: نجم‎الحسن، مدیر کل موسسه تامین مالی اسلامی بخش خصوصی (ICD) با علی‎اشرف افخمی، رئیس هیات‏ مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در محل این بانک دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که جهانگیر سهراب‏زاده، یکی از مدیران ارشد ایرانی موسسه یاد شده ،عباس معمارنژاد عضو هیات‏ مدیره و عنصری مدیر امور بین […]

تاپ خبر۲۴: نجم‎الحسن، مدیر کل موسسه تامین مالی اسلامی بخش خصوصی (ICD) با علی‎اشرف افخمی، رئیس هیات‏ مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در محل این بانک دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که جهانگیر سهراب‏زاده، یکی از مدیران ارشد ایرانی موسسه یاد شده ،عباس معمارنژاد عضو هیات‏ مدیره و عنصری مدیر امور بین الملل و تجهیز منابع بانک صنعت و معدن نیز حضور داشتند،‌ معمارنژاد گزارشی از تاریخچه تشکیل بانک صنعت و معدن، آمار و ارقام عملکردی ، شاخصهای مالی کلیدی، حوزه های فعالیت ، و نمونه هایی از طرحهای به بهره برداری رسیده توسط این بانک را برای حاضران ارائه کرد.
در ادامه ، افخمی ضمن تشریح نقش بانک صنعت و معدن در تامین مالی طرح های صنعتی در کشور وضعیت اقتصادی ایران و بخشی از شاخصهای کلان اقتصادی کشورمان را تشریح کرد.
نجم‎الحسن نیز در این دیدار گفت: هدف از این دیدار آغاز همکاری و ملاقات با تعدادی از بانک های منتخب و موسسات مالی فعال و موفق ایرانی جهت پایه گذاری همکاری‌های دوجانبه و اختصاص منابع مالی به واحدهای تولیدی و صنعتی در بخش خصوصی کشور است.
به گفته وی، ICD نهادی وابسته به بانک توسعه اسلامی است که وظیفه آن به شکل خاص، تامین مالی و حمایت از واحدهای بخش خصوصی در سراسر منطقه و کشورهای عضو IDB (بانک توسعه اسلامی) است.
نجم‎الحسن افزود: از دیگر فعالیتها و ماموریتهای ICD سرمایه‌گذاری مستقیم و تاسیس موسسات مالی و بانکها است به گونه‏ای که تاکنون سهام بیش از ١٠ بانک را در منطقه دارا بوده و با سرمایه گذاری بخش خصوصی اقدام به تاسیس ٩ شرکت لیزینگ کرده است.
در پایان وی مجدداً به تامین مالی موسسات بخش خصوصی و بنگاههای کوچک و متوسط از طریق بانکهای منتخب ایرانی اشاره نموده و برجایگاه ویژه‏ بانک صنعت و معدن تاکید کرد.