تاپ خبر۲۴: رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر عامل بانک مهر اقتصاد از حمایت های این بانک از تولید کالاهای داخلی تقدیر کرد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر نتاج – مدیر عامل بانک – در این دیدار با تشریح اقدامات بانک در […]

تاپ خبر۲۴: رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر عامل بانک مهر اقتصاد از حمایت های این بانک از تولید کالاهای داخلی تقدیر کرد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر نتاج – مدیر عامل بانک – در این دیدار با تشریح اقدامات بانک در زمینه حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، اظهار کرد: به جرأت می توانیم بگوییم مجموعه بانک مهر اقتصاد در طول این ۲۲ سال که به مشتریان خدمت رسانی کرده است، کاملاً در خدمت اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ملی بوده است.

نتاج با بیان اینکه یکی از گام های موثر بانک مهر اقتصاد‌،‌ حمایت از اقتصاد ملی در قالب یک طرح مجزاست، گفت: این بانک در حال توانمندسازی خانوارها برای خرید کالاهای تولید داخل بوده به طوری که نرخ سود تسهیلات را تا چند درصد پایین آورده تا از این طریق آحاد مردم توانایی خرید کالاهای داخلی را به دست بیاورند.

وی خاطر نشان کرد: بانک مهر اقتصاد طی ۳ سال گذشته سند اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرده است که در سال ۹۲ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان،‌ در سال ۹۳ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۴ هم حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از منابع خود را به طرح های همراستا با اقتصاد مقاومتی اختصاص داده که بیشتر در حوزه اقتصاد کشاورزی، کمک به اقتصاد خانوار و تولید کالاهای اساسی داخل کشور می باشد.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با تشریح طرح کارت اعتباری کالای ایرانی این بانک، تصریح کرد: برای فروش کالای تولید داخلی و تأمین مالی مشتریان داخلی در قالب طرح کارت اعتباری کالای ایرانی، تسهیلات ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی را در نظر گرفته ایم.

نتاج گفت: باید گلوگاه فروش محصولات داخل کشور مورد توجه قرار گیرد تا فروش محصولات روان شده و ظرفیت تولید افزایش یابد.

در ادامه، دکتر محمد علی پور مختار – نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ و رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی – ضمن تقدیر از حمایت های بانک مهر اقتصاد از تولید کالاهای ایرانی، با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در استان های کشور، گفت: به حمدا… ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی در جای جای کشور عزیزمان وجود دارد که بانک ها و بنگاه های اقتصادی می توانند با ورود به حوزه حمایت از تولید، صنعت و گردشگری در رونق اقتصاد استان ها و ایجاد اشتغال پایدار سهیم باشند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ضمن دعوت از دکتر نتاج برای تشریح فعالیت ها و اقدامات بانک مهر اقتصاد در کمیسیون مربوطه در مجلس، فعالیت های بانک در حوزه اقتصاد مقاومتی را یک تجربه موفق در این عرصه عنوان کرد که می تواند در اختیار سایر بانک ها و موسسات مالی قرار گیرد.