دکترشهیدزاده گفت: بانک ها و مؤسسات مالی به عنوان مسیر پولشویی افراد متخلف بایستی بحث مبارزه با پولشویی را جدی بگیرند . وی افزود: بانک ها با رعایت اخلاق حرفه ای و کنترل های لازم می توانند از بروز فسادهای مالی در مملکت که موجب خدشه دار شدن اعتماد عمومی است جلوگیری و با این […]

دکترشهیدزاده گفت: بانک ها و مؤسسات مالی به عنوان مسیر پولشویی افراد متخلف بایستی بحث مبارزه با پولشویی را جدی بگیرند . وی افزود: بانک ها با رعایت اخلاق حرفه ای و کنترل های لازم می توانند از بروز فسادهای مالی در مملکت که موجب خدشه دار شدن اعتماد عمومی است جلوگیری و با این اقدام مصونیت خود را نیز تامین کنند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از بانک کشاورزی نشست بررسی عملکرد بانک کشاورزی در مبارزه با پولشویی ، روز چهارشنبه ۲۷ خرداد سال جاری با حضور دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، اعضای شورای عالی مبارزه با پولشویی ، محمدحسن فروغی فر عضو هیئت مدیره و فرهاد علیزاده رئیس اداره کل مبارزه با پولشویی در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد و طی آن دکتر شهیدزاده ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان بر اهمیت رعایت تقوی در عملکرد اعضای سازمان های مالی تاکید کرد.

شهیدزاده تصریح کرد: قوانین مبارزه با پولشویی در بانک کشاورزی به صورت جدی و مستمر با کار گروهی پیگیری می شود و تمامی بخش های مالی و IT در بانک مصمم هستند که با ایجاد سازمان مبارزه با پولشویی، رضایت دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی را تامین کنند.

وی افزود: در بانک کشاورزی انتخاب نیروهایی که در بخش مبارزه با پولشویی فعالیت می کنند با حساسیت بالا صورت گرفته است و هرگونه خروج از چارچوب عملکردی به دقت آسیب شناسی می شود تا بتوانیم به عنوان بازوی مبارزه با استثمارگران پولشو به بهترین نحو خدمت کنیم.

بر اساس این گزارش درادامه جلسه میثم بصیری احمدآبادی رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی ضمن بررسی عملکرد بانک کشاورزی در حوزه مبارزه با پولشویی ، دستورات تکمیلی و تکالیف بانک برای بهبود عملکرد در این حوزه را برشمرد.

این گزارش می افزاید: در این جلسه بر تقویت تشکیلات وساختار سازمانی مرتبط با پولشویی با تخصیص نیروهای متعهد و متخصص، تکمیل و تجهیز نرم افزار هوشمند شناسایی عملیات مشکوک، تکمیل دقیق اطلاعات گیرندگان خدمات پایه در شعب با اولویت اشخاص حقوقی و اتباع بیگانه، انجام مستمر اقدامات نظارتی و بازرسی پولشویی در شعب و آموزش پیوسته کارکنان، اهمیت شناسایی مناطق و شعب پر ریسک ، رصد کردن اطلاعات ارسالی از شعب و نهایتا سرعت در رسیدگی به گزارشات وامور مرتبط با پولشویی تاکید شد.
تاپ خبر۲۴: