تاپ خبر۲۴: همراه اول در دومین دور میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت مخابرات، با عقد ۱۵ قرارداد و تفاهم نامه با تولیدکنندگان ایرانی به حمایت از تولید ملی پرداخت. به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، دومین «میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات» […]

تاپ خبر۲۴: همراه اول در دومین دور میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت مخابرات، با عقد ۱۵ قرارداد و تفاهم نامه با تولیدکنندگان ایرانی به حمایت از تولید ملی پرداخت.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، دومین «میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات» امروز چهارشنبه (۲۷ آذرماه) همزمان با دومین روز نمایشگاه تلکام ۲۰۱۹، با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران مخابراتی و نیز نمایندگان تولیدکنندگان داخلی در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست تخصصی با تأکید بر اینکه تمامی فعالان حوزه صنایع برق، الکترونیک و مخابرات باید پیمان ببندند تا زمانیکه حتی یک قطعه تولید داخلی بکار گرفته نشده در صنعت داریم، این میز را جمع نکنیم، تصریح کرد: چندی پیش خدمت مقام معظم رهبری بودیم که تأکید داشتند این نگاه به تولیدات داخلی باید در قالب برپایی نمایشگاه های دائمی نیز بروز و ظهور یابد.

در ادامه این رویداد، مرتضی طاهری بخش معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول، ۱۵ قرارداد و تفاهم نامه با کاهش ارزبری بالغ بر ۳۰ میلیون دلار با شرکت های «کارخانجات مخابراتی ایران»، «پرتو تماس نوین پرمان»، «دانیال موج»، «سینا»، «پیشتازان صنعت فراز ارتباط»، «گسترش ارتباط بهداد»، «میکرو موج»، «تکتا»، «پژوهشگاه پارسا شریف»، «شهید قندی»، «اتصال صنعت میانه»، «ارگ جدید»، «صاایران» و «تحقیقات کاوشکام آسیا» امضا کرد.

همراه اول با امضای این قراردادها و تفاهم نامه ها در زمینه های تجهیزات انتقال POTN، آنتن Octa-band، ماژول HSM، کابل cat۶ و مودم ۴G، بیشترین میزان عقد قرارداد و تفاهم را در مقایسه با تمامی اپراتورهای کشور در راستای حمایت از تولیدات و تولیدکنندگان داخلی در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات به ثبت رساند.

شرکت ارتباطات سیار ایران با کسب رتبه نخست «حمایت از تولید داخل» برای سه سال پیاپی در بین اپراتورهای تلفن همراه، نمایشگاه دائمی فرصت های ساخت داخل و تعمیق داخلی سازی را با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزارتخانه های ارتباطات و صمت در ساختمان مرکزی شرکت ارتباطات سیار ایران افتتاح کرده است.

گفتنی است، همراه اول در نخستین دوره برگزاری «میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات» که در روز ۵ آذرماه سال جاری برگزار شد، از انعقاد قرارداد خرید با ۱۳ شرکت داخلی که کاهش ارزبری ۵۲ میلیون دلاری را به ارمغان می آورد، خبر داده بود.