تاپ خبر۲۴:نشست مشترک مدیرعامل ، هیئت مدیره ، مدیران امور و رؤسای ادارات بانک کشاورزی با مدیران شعب این بانک در استان ها روز دوشنبه چهارم خرداد ماه سال جاری در مجموعه آموزشی الهیه برگزار شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در این مراسم دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیئت […]

تاپ خبر۲۴:نشست مشترک مدیرعامل ، هیئت مدیره ، مدیران امور و رؤسای ادارات بانک کشاورزی با مدیران شعب این بانک در استان ها روز دوشنبه چهارم خرداد ماه سال جاری در مجموعه آموزشی الهیه برگزار شد.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در این مراسم دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی به نقش بانک کشاورزی در اقتصاد ایران اشاره کرد و توسعه بخش کشاورزی و زیربخش های آن را یکی از مهم ترین نقش های ذاتی بانک کشاورزی بر شمرد.
وی تاثیر بانک کشاورزی بر اقتصاد کشور را کارکرد سیاسی این بانک دانست و جایگاه بانک کشاورزی را در عمل به مسئولیت های اجتماعی خود پیشتاز قلمداد کرد.
شهیدزاده چشم انداز بانک کشاورزی را تسهیل جریان منابع مالی داخلی و خارجی به بخش کشاورزی با استفاده از نهادسازی و شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بیان کرد و هدف کلان این بانک را تامین منابع، سرمایه‌گذاری، ایجاد ارزش افزوده و افزایش در آمد فعالان بخش کشاورزی دانست.
وی در ادامه به تشریح نقش های چند وجهی مدیران بانک پرداخت و مدیریت سرمایه انسانی و ارتباط با مشتریان را از جمله نقش های مدیریتی آن ها بر شمرد.
شهیدزاده گفت: ماموریت بانک کشاورزی این است که دسترسی بخش کشاورزی به منابع مالی را فراهم کند.
وی با بیان هدف گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بانک در تجهیز منابع، از مدیران استان ها خواست تا با استفاده از ظرفیت های بالای بانک کشاورزی و ظرفیت های ایجاد شده از جمله عاملیت خرید گندم ، رکوردی تاریخی را در زمینه سودآوری و خدمات رسانی کسب کنند.
شهید زاده همچنین خواستار تلاش مدیران برای افزایش سهم بازار، مدیریت پایدار ریسک اعتباری و تصویرسازی مناسب از بانک در جامعه شد و گفت: باید تلاش کنیم تا تصویر مثبتی از بانک در ذهن مشتریان برجای بگذاریم و وظیفه اصلی مدیران استان ها، انتخاب روسا و مدیرانی است که تصویر مناسبی از بانک را در جامعه نشان دهند.
وی در ادامه سخنان خود سیاست های اعتباری و هدایت سرمایه گذاری بانک کشاورزی در سال ۹۴ را برشمرد و حمایت از طرح های مکانیزاسیون و آب و خاک را در اولویت برنامه های بانک دانست.
شهیدزاده در پایان خواستار کنترل و نظارت بر مصرف تسهیلات سرمایه در گردش و پیگیری لازم در رابطه با تعیین تکلیف طرح های راکد و موعد گذشته شد.
در ادامه این مراسم روح الله خدارحمی عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی ، سودآوری را راه منطقی افزایش سرمایه بانک دانست و بر لزوم اجرای راهبردهای سودآور تاکید کرد.
وی گفت: جذب منابع گران قیمت برای بانک در حکم زیان خالص است و سودآور نیست بنابراین هنر بانکدار در ارائه ترکیبی بهینه از منابع ارزان قیمت و گران قیمت و پیشنهاد هوشمندانه خدمات است به طوری که حاشیه سود معقول و منطقی حفظ شود.
خدارحمی افزود: تقویت منابع ارزان قیمت با انتخاب صحیح مشتری از طریق محاسبه ارزش خالص مشتری در شعب توسط نرم افزار CRM امکانپذیر است .
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت تعادل منابع و مصارف ، مدیریت نقدینگی را در گرو تنظیم جریان ورودی و خروجی منابع دانست و افزود: باید در پرداخت تسهیلات اولویت های بانک و وزارت جهادکشاورزی را رعایت کنیم و در حال حاضر پرداخت تسهیلات خرید کمباین باتوجه به فصل برداشت گندم در اولویت ویژه قرار دارد.
خدارحمی در زمینه ابزارهای تجهیز منابع بر تاثیر ضمانت نامه های بانکی و دستگاه های pos تاکید کرد و مشوق های خوش حسابی را برای وصول مطالبات بسیار اثر گذار قلمداد کرد.
حشمت الله نظری عضو دیگر هیئت مدیره بانک کشاورزی، ضمن تاکید بر اهمیت اجرای قانون رفع موانع تولید و نقش آن در کاهش تورم و تامین انتظارات مردم، خواستار رعایت اولویت های عنوان شده در این قانون برای پرداخت تسهیلات شد و افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی علاوه بر اعتبار صندوق توسعه ملی ، تکالیف بیشتری بر ذمه بانک گذاشته شده است که بایستی با برنامه ریزی صحیح اقدام شود.
وی راه اندازی قریب الوقوع اداره حسابداری مدیریت در بانک کشاورزی را برای رسیدن به وضعیت بهینه در تزارنامه بانک مفید قلمداد کرد و با اشاره به این مطلب که در سال ۹۳ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از نقدینگی بانک برای پرداخت غرامت هزینه شده است، عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی را نیازمند برنامه ریزی و تفکر ویژه دانست .
در بخش دیگری از این همایش، داور ماهی کار عضو دیگر هیئت مدیره بانک ، با اشاره به دستورات بانک مرکزی به بانک ها برای سال ۹۴ ، خواستار تعامل مدیران بانک با مسئولان محلی و اطلاع رسانی اقدامات بانک به آن ها شد و گفت: درسال جاری نظام بانکی مکلف شده است تا برنامه ها و اقدامات خودرا به اطلاع عامه مردم برساند.
وی در زمینه تکریم ارباب رجوع جایگاه بانک کشاورزی را مناسب برشمرد و گفت: در سال گذشته ۱۷ مدیریت بانک کشاورزی در شاخص تکریم ارباب رجوع مورد قدردانی قرار گرفتند، ۸۵۰۰۰ درخواست از مشتریان مورد بررسی و اقدام قرار گرفت و ۴۰ هزار نفر از مشتریان در نظرسنجی بانک شرکت کردند.
ماهی کار تقویت تعامل با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بخش کشاورزی، تعیین تکلیف طرح های راکد و بلاتکلیف و مدیریت منابع و مصارف را از دیگر دستورات بانک مرکزی برشمرد و خواستار تلاش مدیران برای تبدیل تهدیدها به فرصت شد.
وی در خاتمه نکاتی را در مورد نظارت و بازرسی ، مسائل حقوقی و تکالف مترتب بر آن به اطلاع مدیران شعب رساند.
محمدحسن فروغی فر عضو دیگر هیئت مدیره بانک کشاورزی، در این همایش با تاکید بر اهمیت استعداد یابی نیروهای انسانی، خواستار حساسیت مدیران در شناسایی نیروهای مستعد در سطح شعب استان ها شد و افزود: پیشبرد اهداف هر سازمان در گرو ایثار است و خوشبختانه این مهم در مجموعه بانک کشاورزی بسیار به چشم می خورد.
وی در ادامه سخنان خود شرط اساسی تغییر در عملکرد کارکنان را تغییر دیدگاه و عملکرد مدیران دانست و ارتقاء بهره وری بانک را نتیجه بهبود و اصلاح در ساختار سازمان،فرایندها و روش های کاری، فرم ها و ابزارهای ارتباط با مشتریان و نظام های ارزیابی و درجه بندی شعب بیان کرد.
فروغی فر افزایش رضایت سرمایه های انسانی بانک را ضروری دانست و فاکتورهای چون شایسته گزینی ، توجه به آینده شغلی کارکنان، بازطراحی نظام های انگیزشی، توسعه عدالت آموزشی، سلامت و رفاه کارکنان و نظام های اطلاع رسانی جامع کارکنان را ابزارهایی موثر در تامین رضایت کارکنان برشمرد.