تاپ خبر۲۴: مدیرعامل سازمان تأمین اجتاعی بر لزوم اصلاح ادبیات حاکم بر این سازمان تأکید کرد و گفت: در سازمان تأمین اجتماعی شرکای اجتماعی را کارفرمایان خود می‌دانیم. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در جلسه‌ای با اعضای کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر […]

تاپ خبر۲۴: مدیرعامل سازمان تأمین اجتاعی بر لزوم اصلاح ادبیات حاکم بر این سازمان تأکید کرد و گفت: در سازمان تأمین اجتماعی شرکای اجتماعی را کارفرمایان خود می‌دانیم.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در جلسه‌ای با اعضای کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور، تکریم ارباب رجوع را از مسائل بسیار مهم این سازمان دانست و گفت: ضمن تقدیر از کارکنان خدوم سازمان در سراسر کشور و با قبول اینکه فشار کاری زیادی را تحمل می‌کنند، اما توجه به نیازها و خواسته‌های مراجعه کنندگان بایستی همواره مورد توجه قرار گیرد.

دکتر نوربخش خروج سازمان سازمان تأمین اجتماعی از حاشیه‌ها و پرداختن به مسائل فنی و تخصصی را مهمترین دستاورد دو سال اخیر عنون کرد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده ارائه دیدگاه‌های کارشناسی به مبادی قانونگذاری کشور طی دوسال اخیر دفاع حقوقی از منابع سازمان مورد توجه قرار گرفت و هیچ گونه تعهد قانونی بدون پشتوانه‌ای به سازمان تحمیل نشده است.

وی عمل به تعهدات در قبال بیمه شدگان و بازنشستگان را مهمترین اولویت کاری سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: طی سال گذشته و ماه‌های ابتدایی سال جاری با وجود تمامی محدودیت‌های اقتصادی کشور تعهدات سازمان در قبال کارگران و بازنشستگان به خوبی و در موعد مقرر انجام شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه شرایط فعلی این سازمان نسبت به ۲ سال قبل کاملا متحول شده است، اظهار داشت: در رابطه با مستمری ها طی دو سال متوالی شاهد افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان بودیم و این امر باعث ارتقاء قابل توجه خدمات سازمان و بهبود وضعیت معیشتی مستمری بگیران شده است.

دکتر نوربخش با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و نقش برجسته سازمان تأمین اجتماعی در اجرای این طرح گفت: با اجرای این طرح بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی خدمات مناسب تری را از مراکز درمانی طرف قرارداد دریافت می‌کنند و سازمان تأمین اجتماعی نیز بخش قابل توجهی از هزینه‌ها اجرای طرح را پرداخته است.

وی با بیان اینکه در بخش مستمری‌ها و درمان هنوز با وضعیت مطلوب و ایده‌آل فاصله داریم، افزود: در سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود و ارتقاء مستمر خدمات و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و بازنشستگان تلاش می‌کنیم.

به گفته دکتر نوربخش پرداخت متمرکز مستمری‌ها، پرونده الکترونیک و اصلاح ساختاری از مهمترین برنامه‌های کاری سازمان تأمین جتماعی است و سازمان تأمین اجتماعی درنظر دارد که با اجرای این برنامه‌ها نهایت سهولت را برای کارگران و بازنشستگان فراهم آورد.

وی برقراری ارتباط مستمر و سازنده با تشکل‌های کارگری را مورد تأکید قرار داد و گفت: با تشکیل دبیرخانه شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی امکان تبادل اطلاعات با تشکل‌ها بیش از گذشته فراهم می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی:

حوزه فرهنگی جو و فضای مناسب را برای فعالیت صحیح سازمان فراهم می‌آورد

دکتر منصور اعتصامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در ادامه این جلسه توجه به آموزه‌های قرآنی مبنی بر حسن خلق و رفتار شایسته با مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: در برخورد کارمندان سازمان تأمین اجتماعی با مراجعین اگر به توصیه‌های قرآنی توجه شود بسیاری از مسائل برطرف خواهد شد و رفتارهای ما با یکدیگر تغییر می‌یابد.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی جو و فضای مناسب را برای فعالیت صحیح سازمان فراهم می‌آورد، اظهار داشت: برای تحقق اهداف سازمان در حوزه فرهنگی باید برنامه راهبردی داشته باشیم و کارهایی که باید در دستور کار قرار گیرد و همچنین کارهایی که بایستی از آنها پرهیز شود را در برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار دهیم.

دکتر اعتصامی تغییرات فرهنگی را با استمرار فعالیت و مرور زمان امکان‌پذیر دانست و گفت: بسیاری از رفتارهای ما در طول زمان و به صورت تدریجی وارد فرهنگمان شده‌اند و تغییر این رفتارها نیز نیازمند گذشت زمان و انجام کارهای فرهنگی دراز مدت است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی در حال بررسی و ارزیابی تهدید‌ها، فرصت‌ها، قوت‌ها و ضعف‌های سازمان هستیم و آنچه در این رابطه استخراج می‌شود را با شرکای اجتماعی نیز درمیان می‌گذاریم و دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شرکای اجتماعی را نیز اخذ می‌کنیم.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار:

کارگران سهام داران اصلی سازمان تأمین اجتماعی هستند

در این جلسه اولیا علی بیگی، رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و گفت: منابع سازمان تأمین اجتماعی عمدتاً توسط کارگران تأمین می‌شوند و کارگران سهام داران اصلی سازمان هستند و شوراهای اسلامی کار نیز در رابطه با انتقال مشکلات و مطالبات جامعه کارگری از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه دکتر نوربخش از مدیران آشنا با شرایط سازمان تأمین اجتماعی است و سال‌های زیادی را در حوزه درمان سازمان به فعالیت پرداخته است، اظهار داشت: از ایشان به خاطر آرامشی که در سازمان تأمین اجتماعی فراهم آورده ‌است، سپاس‌گذاریم. وظیفه اصلی سازمان تأمین اجتماعی ایجاد آرامش در جامعه است و مجموعه‌های که چنین مسئولیتی بر عهده دارد در درجه اول باید از آرامش درون سازمانی برخوردار باشند.

علی بیگی ادامه داد: با توجه به آرامش بوجود آمده در سازمان انتظار داریم که خدمات مناسب‌‌تری به جامعه هدف این سازمان ارائه شود.

نایب رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار:

آرامش فعلی سازمان تأمین اجتماعی برای جامعه کارگری امید بخش است

ناصر برهانی، نایب رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار نیز در این جلسه آرامش فعلی سازمان تأمین اجتماعی را برای جامعه کارگری امید بخش دانست و گفت: امیدواریم روند فعلی سازمان تأمین اجتماعی تداوم داشته باشد و با اصلاح ساختار و رفع کمبودهای سازمان شاهد بهبود خدمات باشیم.

وی برقراری ارتباط مناسب با تشکل‌های کارگری را از مسائل ضروری در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: تشکل‌های کارگری از هیچ کمکی برای بهبود وضعیت سازمان تأمین اجتماعی دریغ نمی‌کنند و در صورت اصلاح ساختار و توجه بیشتر به سه جانبه گرایی امکان رفع بسیاری از مسائل در سازمان تأمین اجتماعی فراهم می‌شود.

اسدی، عضو هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار نیز بر لزوم مشارکت مجامع کارگری در تصمیم‌گیری‌ها تأکید کرد و گفت: گفتگو و تعامل سازنده بهترین راهکار برای رسیدگی به مسائل کارگری است و با این کار زمینه ارتقاء کمی و کیفی خدمات تأمین اجتماعی فراهم می‌شود.

پورموسی دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار نیز در این جلسه خواستار فراهم شدن امکان رویت عنوان شغلی کارگران در سایت اینترنتی سازمان تأمین اجتماعی شد و گفت: این موضوع بویژه در رابطه با مشاغل سخت و زیان آور حائز اهمیت است و کارگران می‌‎توانند با این کار از ارسال عنوان شغلی خود به سازمان تأمین اجتماعی اطمینان حاصل کنند.