تاپ خبر۲۴: درآستانه سفر رئیس جمهوری کشورمان به کرمانشاه جلسه بررسی طرح های سرمایه گذاری و توسعه استان کرمانشاه با حضور مدیران عامل ، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک های دولتی و خصوصی کشور در بانک صنعت و معدن برگزار شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ از بانک صنعت و معدن در این جلسه […]

تاپ خبر۲۴: درآستانه سفر رئیس جمهوری کشورمان به کرمانشاه جلسه بررسی طرح های سرمایه گذاری و توسعه استان کرمانشاه با حضور مدیران عامل ، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک های دولتی و خصوصی کشور در بانک صنعت و معدن برگزار شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از بانک صنعت و معدن در این جلسه افخمی حمایت از سرمایه گذاران طرح های صنعتی ، توسط بانک ها در استان کرمانشاه را عمل کردن به وظیفه ملی توصیف کرد و گفت: این کار در حقیقت کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب میشود که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه به معرفی طرح های این بانک در کرمانشاه پرداخته و بیان داشت: یکی از طرح های ما در استان ، ایران خودرو کرمانشاه است که در فاز اول ظرفیت آن ١۵هزار دستگاه در سال بوده و در حال حاضر به ٣٠ هزار دستگاه افزایش یافته و در نهایت به ١٠٠هزار دستگاه با طراحی جدید خواهد رسید.
وی در ادامه از عاملیت بانک صنعت و معدن در اجرای طرح پتروشیمی ماهان با سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیارد و ۶٠٠میلیون دلار در کرمانشاه خبر داد و گفت : طرح ۵٠ هزارتنی تولید لاستیک با سرمایه گذاری ١٣٠میلیون یورویی در کرمانشاه از طرح های این بانک در استان است که در حال بررسی و گذراندن مراحل توجیهی است.
افخمی در این جلسه سه پدیده اجتماعی بیکاری، مهاجرت منفی و مشکل امنیت اجتماعی ناشی از نزدیکی به مرزهای کشور عراق را از مواردی بیان کرد که موجب ضرورت توجه و جدیت بیشتر بانک ها در حمایت از سرمایه گذاران استان و بویژه بخش خصوصی میشود.
در بخش دیگر این نشست بانکی ، رحیمی معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه به تشریح پتانسیل ها و ظرفیت های اقتصادی استان پرداخت.
رحیمی ضمن اعلام این که این استان بیش از ١۵ میلیون نفر جمعیت قابل دسترس دارد افزود : بیش از نیمی از ۶ میلیارد دلار صادرات کشورمان به عراق از طریق مرز کرمانشاه صورت میگیرد.
وی افزود: ما در این استان دو منطقه ویژه اقتصادی و ٢١ شهرک و ناحیه صنعتی داریم که از آن میان سه شهرک فرامان، بیستون و زاگرس از معافیت مالیاتی برخوردارند.
رحیمی تصریح کرد: ما در استان محدودیت آب نداشته و تا ٣ میلیارد مترمکعب امکان تامین آب داریم که اولین مولفه در حوزه صنعت است.
به گفته معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه این استان سومین قطب اقتصادی پتروشیمی کشور محسوب میشود و علاوه بر آن سالانه ٩٠ هزار تن برداشت قیر طبیعی دارد که از نظر کیفیت نسبت به قیر صنعتی از مزیت بالایی برخوردار است.
در ادامه این جلسه مدیران بانک های کشور به بیان نحوه تسهیلات دهی خود به طرح های استان پرداخته و در پایان افخمی زمینه های همکاری بانک ها را در اجرای طرح های بزرگ تشریح کرد.
پتروشیمی آناهیتا به عاملیت بانک ملت، پتروشیمی ماهان به عاملیت بانک صنعت و معدن ، طرح احداث راه آهن ، توسعه فرودگاه کرمانشاه و توسعه ایران خودرو کرمانشاه از طرح هایی بود که مدیرعامل بانک صنعت و معدن به عنوان زمینه همکاری مشترک بانک های کشور به آن اشاره کرد.
گفتنی است جلسه یاد شده به دنبال نشست شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری ، استاندار کرمانشاه و مدیران بانک ها و سازمان های سرمایه گذاری در نهاد ریاست جمهوری و در ارتباط با سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به این استان صورت گرفت.