تاپ خبر۲۴: دبیرخانه جایزه عالی سیستم مدیریت صداقت، نخستین لوح و تندیس صداقت را به بانک اعطا کرد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در مراسم اختتامیه جشنواره جایزه عالی مدیریت صداقت که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و چندتن از نمایندگان مجلس برپا شد، لوح […]

تاپ خبر۲۴: دبیرخانه جایزه عالی سیستم مدیریت صداقت، نخستین لوح و تندیس صداقت را به بانک اعطا کرد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در مراسم اختتامیه جشنواره جایزه عالی مدیریت صداقت که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و چندتن از نمایندگان مجلس برپا شد، لوح و تندیس صداقت در حوزه بانکداری الکترونیک به نمایندگی از بانک ملت به محسن فدوی معاون مدیرعامل در امور منابع انسانی و نظارت اعطا شد.

 
همچنین تقدیرنامه صداقت به جواد عطاران، رییس اداره کل دفتر مدیریت و روابط عمومی بانک ملت تعلق گرفت.
 
محسن فدوی، معاون مدیرعامل بانک ملت در این مراسم، صداقت را یک مقوله معرفتی و اخلاقی خواند و گفت: صداقت گمشده بشریت است و در عصر امروز، در همه عرصه ها کمبود صداقت را احساس می کنیم.
 
وی آسیب های دنیای امروزی را ناشی از نبود صداقت در عمل و رفتار دانست و افزود: نبود باور قلبی به صداقت و اولویت دادن منافع فردی به منافع گروهی باعث شده است که جامعه جهانی از نبود تعادل، آرامش و صمیمیت رنج ببرد.
 
معاون مدیرعامل بانک ملت با اشاره به اقدامات این بانک در راستای عملیاتی کردن بحث صداقت، اظهار داشت: بانک ملت از بدو تاسیس، با الهام گیری از مبانی دینی و اعتقادی، اصول فعالیت خود را بر پایه صداقت، درستکاری و شفافیت اطلاعات بنا نهاده و همزمان با خصوصی سازی و تدوین منشور اخلاقی، سعی در تقویت این رویکرد داشته و در راستای اصول حرفه ای و ارزش های بانکداری اسلامی حرکت کرده است.
 
وی با اشاره به معیار مدیریت و رهبری در بحث صداقت، گفت: اصول اخلاقی به عنوان یک ارزش در بانک ملت نهادینه شده است و پویایی و عملکرد های مثبت بانک در طول سال های گذشته تا به امروز، مؤید این نکته است که اعتماد در تمام سطوح مختلف بانک جریان دارد و کارکنان بانک با تکیه بر این اعتماد و صداقت، با اطمینان در راستای نیل به اهداف سازمان تلاش می کنند.
 
به گفته فدوی، رویکرد جدید بانک ملت نیز که تحقق بانکداری پایدار و بانکداری اجتماعی است بر مبنای تامین خواسته ها و انتظارات تمام ذینفعان خود مانند سهامداران، جامعه، رسانه ها، دولت و نهادهای اجتماعی، مشتریان، کارکنان و … است و برقراری ارتباط اثر بخش با هر کدام از این ذینفعان برپایه صداقت و اعتماد خواهد بود.
 
 
 
فدوی به معیار راستگویی هم اشاره کرد و ادامه داد: بانک ملت در تدوین منشور سازمانی خود (چشم انداز و ماموریت سازمانی) و در پیاده سازی فرهنگ سازمانی مطلوب، صداقت را محور اعتماد و اعتماد را محور فعالیت های بانکی خود قرار داده است و با تنظیم کدهای رفتاری و التزام عملی به آنها، سعی در نهادینه سازی ارزش هایی همچون صداقت دارد.
 
به گفته معاون مدیرعامل بانک ملت، صداقت و راستگویی همواره به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی ها، در تبلیغات بانک ملت رعایت می شود و بانک هیچ گاه در تبلیغ محصولات و خدمات خود به بزرگ نمایی متوسل نشده است.
 
وی معیار وفاداری به عهد و امانتداری را نیز مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: مشارکت بانک ملت در پروژه های بزرگ و ملی همچون خرید تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی، سرمایه گذاری در طرح های بزرگ حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، مشارکت در پروژه های فولادی، ساختمانی، حمل و نقل، ثبت نام عمره مفرده، اجرای طرح کارت هوشمند سوخت برای عموم دارندگان وسیله نقلیه و … همه نشان دهنده میزان پایبندی بانک به خدمت رسانی صادقانه به عموم مردم ایران است و بانک ملت به عنوان امانت دار سپرده های مشتریان، منابع حاصل از این سپرده ها را در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد ایران اسلامی سرمایه گذاری می کند.
 
معیار انصاف و عدالت دیگر معیاری بود که فدوی به آن اشاره کرد و گفت: بانک ملت با هدف برقراری عدالت اجتماعی و همسویی با سیاست های اقتصادی دولت، تنوع بخشی به سبد محصولات و خدمات اعتباری خود متناسب با نیازهای اقشار مختلف جامعه، توزیع مناسب منابع بانکی و تسهیلات و به حداقل رساندن زیان های ناشی از تمرکز انحصاری منابع، نسبت به طراحی و پیاده سازی سامانه های عملیاتی مختلف در این حوزه مانند سامانه ذینفع واحد، سامانه تام، سامانه جامع مدیریت اعتباری و … اقدام کرده است.
 
فدوی معیار اعتماد اجتماعی را از دیگر معیارهای صداقت خواند و اظهار داشت: مشتری مداری و جلب رضایت عمومی در قالب گسترش فعالیت های مرتبط با بانکداری الکترونیک، همواره به عنوان یکی از اهداف راهبردی بانک ملت مطرح بوده و در این راستا سامانه بانکداری متمرکز (Core banking) را بر اساس یک مدل مفهومی و علمی و به منظور ارائه انواع خدمات ارزی و ریالی از طریق کانال های متنوع حضوری و غیر حضوری برای گروه های مختلف مشتریان تولید کرده است.
 
وی در معیار نتایج کیفیتی و تجاری، نیز حرکت از بانکداری سنتی (محصول محور) به بانکداری مدرن (مشتری محور) و پیاده سازی بانکداری جامع با هدف بهبود مدل کسب و کار را از جمله اقدامات بانک ملت عنوان کرد.
 
فدوی همچنین قانونمندی و نظم را یکی از مهم ترین معیارهایی دانست که نمایانگر میزان صداقت در جامعه است و بانک ملت با رعایت اصول بانکداری اسلامی، ارائه تسهیلات در قالب عقود اسلامی، پرداخت سود به سپرده های سرمایه گذاری در چارچوب ضوابط و دستورالعمل های بانک مرکزی و سایر قوانین، همواره بر معیار قانونمندی و انضباط تاکید دارد.
 
فدوی، معیار منابع انسانی را از دیگر معیارهای صداقت دانست و افزود: در این راستا بانک ملت با طراحی مسیر پیشرفت شغلی کارکنان صف و ستاد، انتصاب کارکنان را بر اساس شاخص هایی همچون مهارت، دانش حرفه ای، شایستگی و تحصیلات، تجارب، آموزش، صداقت، سلامت اداری و احراز شرایط شغل مورد نظر انجام می دهد.