تاپ خبر۲۴: شرکت ایسوس به تازگی آخرین سری MINI PC های را خود با نام VivoMini VC65 معرفی کرد. دوMINI PC جدید ایسوس، VC65 و VC65R دارای طراحی ماژولار بوده و کوچکترین MINI PC جهان هستند که قابلیت پشتیبانی از ۴ ۲٫۵” SSD و HDD را دارند. سری VC65 به گونه ای طراحی شده است […]

تاپ خبر۲۴: شرکت ایسوس به تازگی آخرین سری MINI PC های را خود با نام VivoMini VC65 معرفی کرد. دوMINI PC جدید ایسوس، VC65 و VC65R دارای طراحی ماژولار بوده و کوچکترین MINI PC جهان هستند که قابلیت پشتیبانی از ۴ ۲٫۵” SSD و HDD را دارند.

سری VC65 به گونه ای طراحی شده است که طیف وسیعی از کاربردهای خانگی و اداری را با ششمین نسل هسته های پردازشی Intel، پشتیبانی می کند و با وجود پشتیبانی RAID در این MINI PC، آن را به انتخابی ایده آل برای کاربردهای NAS (Network Attached Storage) و Mini Server تبدیل کرده است.
طراحی ماژولار به همراه پشتیبانی از RAID
VivoMini VC65 به صورت ماژولار طراحی شده و دارای ۳ نوع انتخاب برای سفارش از کارخانه می باشد. این طراحی، قابلیت نصب SSD و HDD های ۲٫۵ اینچی را برای کاربر فراهم می سازد تا بتواند بر اساس نیاز خود حافظه های مختلفی را بر روی این MINI PC به کار گیرد.
با قابلیت پشتیبانی از ۴ درایو حافظه و سرعت بالای RAID، این MINI PC انتخابی مناسب برای کاربردهای NAS، سیستم های سرور، کاربرد در دیتاسنتر و ویرایش ویدیویی باشد. این ویژگی ها بر روی سیستم نه تنها سرعت دسترسی به اطلاعات را بیشتر می نماید بلکه به کاربر انعطاف بیشتری در مدیریت اطلاعات می دهد، زیرا که RAID قابلیت مدیریت اطلاعات را بهتر نموده و آن را تبدیل به گزینه مناسبی برای کاربردهای اداری می نماید.
این MINI PC با حجم تقریبی ۲ لیتر، در هر دو حالت خوابیده و ایستاده قابل استفاده است. به منظور بهینه نمودن فضای اشغالی توسط این دستگاه، ایسوس آداپتوری را مخصوص این سری طراحی کرده است تا فضای خالی بیشتری در اختیار کاربر قرار گیرد؛ همچنین این قابلیت را دارد که با پایه VESA بر روی دیوار و یا پشت مانیتور نصب شود.
با وجود اینکه این دستگاه بسیار کوچک است اما به گونه ای طراحی شده است که به راحتی بتوان آن را ارتقا داد. همچنین ایسوس این گزینه را به کاربران داده که تنها قطعات اصلی این مینی سیستم را از شرکت سفارش دهند و دیگر قطعات را به دلخواه خود انتخاب نمایند و به راحتی سیستم خود را ارتقا دهند.
قدرتی در حد سیستم های Desktop و پشتیبانی از چندین نمایشگر
پیکربندی سری VivoMini VC65 به گونه ای است که پردازنده های نسل ششم اینتل (۶th-generation Intel Core T Series processors) را تا ۲٫۸ GHz پشتیبانی می نماید، به همین دلیل این MINI PC به راحتی می تواند تصاویر را از روی حافظه های مختلف مانند SD و … در نمایشگرهای با وضوح ۴K UHD به نمایش بگذارد.
به منظور راحتی بیشتر کاربر VC65 می تواند چندین نمایشگر را به صورت همزمان روشن کند، این کار به کاربر اجازه می دهد تا با استفاده از یک سیستم کوچک اطلاعات و کارهای خود را به راحتی با استفاده از یک تلویزیون دارای HDMI، یک پروژکتور و یا هر نوع مانیتوری، انجام دهد.
در این MINI PC سعی شده تا تمامی امکانات ارتباطی گنجانده شود که به همین دلیل VC65 دارای ۶ درگاه USB 3.0، یک کارتخوان ۴ در ۱، یک خروجی صدا، HDMI، DisplayPort++، VGA و همینطور درگاه COM است.
تکنولوژی Wi-Fi 802.11 ac به همراه برنامه های ASUS Media Streamer و Remote Go! به کاربر این اجازه را می دهد که از راه دور VivoMini VC65 را کنترل نماید. همچنین ایسوس برای این دستگاه ۱۰۰ GB حافظه ASUS WebStorage به صورت رایگان به مدت یک سال در در نظر گرفته تا کاربر اطلاعات خود را بر روی Cloud در اختیار داشته باشد.
یکی از مشخصه های مهم این MINI PC مصرف توان پایین آن است، به طوری که در حالت عدم استفاده، مصرف آن کمتر از ۱۵W است. ایسوس در طراحی سیستم خنک کننده آن سعی کرده تا حد ممکن نویزهای ناشی از فن را کاهش داده و به همین دلیل در حالت کم کار، تنها ۲۱ dB و در حالت پرکار (Full Load) 35 dB صدا تولید می کند.