تاپ خبر۲۴ :حمایت از اشتغال یکی از راهبردهای مهم بانک ملی ایران در راستای مسئولیت های اجتماعی است. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از بانک ملی ایران; بانک ملی ایران در طول نزدیک به ۹ دهه از حیات خود، پیوندی ناگسستنی با آحاد جامعه یافته و از همین رو نسبت به مشکلات بخش های […]

تاپ خبر۲۴ :حمایت از اشتغال یکی از راهبردهای مهم بانک ملی ایران در راستای مسئولیت های اجتماعی است.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از بانک ملی ایران; بانک ملی ایران در طول نزدیک به ۹ دهه از حیات خود، پیوندی ناگسستنی با آحاد جامعه یافته و از همین رو نسبت به مشکلات بخش های مختلف جامعه احساس مسئولیت می کند.
کارنامه بانک ملی ایران نشان می دهد که این بانک در بخش مسئولیت های اجتماعی از نگاه انتفاعی فاصله گرفته و به سوی همیاری با بخش های آسیب پذیر جامعه حرکت کرده است، چنان که به شهادت بخش های دریافت کننده این خدمات، حضور بانک ملی ایران توانسته است ثمرات در خور توجهی در کاستن از میزان آسیب ها و مشکلات آنها داشته باشد.
اقدامات این بانک در بعد مسئولیت های اجتماعی با رصد دقیق مشکلات جامعه و اولویت بندی آن ها صورت می گیرد. به طور مثال اشتغالزایی و کمک به رفع بیکاری اقشار مختلف جامعه یکی از اهداف مهمی است که بانک ملی ایران در سال های گذشته به آن پرداخته است.
تلقی ما این است که اقشار محروم جامعه، مهم ترین کانون آسیب های ناشی از بیکاری در کشور هستند. در این میان یکی از مهم ترین ابزارهایی که این بانک برای ایفای مسئولیت های اجتماعی اش در اختیار دارد، تسهیلات بانکی است.
در این راستا بانک ملی ایران در سال ۱۳۹۴، دو هزار و ۷۲۵ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال به ۲۳ هزار و ۸۳۹ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) تسیهلات قرض الحسنه اشتغالزایی پرداخت کرده است.
در سال ۱۳۹۵ نیز این بانک به ۲۲هزار و ۹۳۴ نفر از مددجویان، دو هزار و ۸۰۰ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی پرداخت کرد.
در سال جاری این میزان تا نیمه مرداد ماه به ۶۰۴ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال رسیده است که این میزان تسهیلات به ۴ هزار و ۵۲۴ نفر تعلق گرفت و روند پرداخت این تسهیلات همچنان ادامه دارد به طوری که بر اساس تفاهمنامه امضا شده میان کمیته امداد امام خمینی(ره) با بانک ملی ایران میزان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی این بانک به مددجویان در سال جاری به ۹ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.
بانک ملی ایران در مقوله اشتغال، همچنین صنایع کوچک و متوسط را نیز مورد توجه قرار داده است و تلاش کرده است تا ظرفیت های بالقوه این بخش را در اشتغالزایی با پرداخت تسیهلات تقویت کند. این بانک در سال ۹۵ به حدود سه هزار بنگاه کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت کرده است.
از همین رو، رویکرد بانک ملی ایران در سال جاری تداوم حمایت از ایجاد اشتغال و کمک به رفع بیکاری در جامعه است.