تاپ خبر۲۴: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: آنچه تحت عنوان حذف یک صفر از پول ملی مطرح است در واقع تطبیق قانون با رفتار مردم است. به گزارش تاپ خبر۲۴ از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی( شادا)، علی طیب‌نیا ظهر امروز طی یک نشست خبری در حاشیه نشست شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان […]

تاپ خبر۲۴: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: آنچه تحت عنوان حذف یک صفر از پول ملی مطرح است در واقع تطبیق قانون با رفتار مردم است.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی( شادا)، علی طیب‌نیا ظهر امروز طی یک نشست خبری در حاشیه نشست شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران اظهار داشت: آنچه در خصوص حذف صفر از واحد پولی کشور باید گفت این است که تطابقی بین قانون پولی و بانکی در خصوص واحد پول با رفتار مردم وجود ندارد، به این معنا که در قانون، واحد پولی “ریال” تعیین و هر ریال برابر ۱۰۰ “دینار” تعریف شده است، این در حالی است که ما در عمل هیچ چیزی به نام “دینار” نداریم.

طیب نیا افزود: جالب اینجاست که مردم کشور ما در معاملات روزمره بر مبنای “تومان” خرید و فروش و تجارت می کنند در حالی که در قانون، هیچ اشاره ای به “تومان” نشده است.

وی تصریح کرد: در عمل تنها کشوری هستیم که بین آنچه در قانون موجود است، با آنچه مردم فکر و عمل می‌کنند، تفاوت وجود دارد.