تاپ خبر۲۴: وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی از حذف دفترچه های درمانی در مراکز ملکی تا پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: با دستور رئیس جمهور ۱۷ شرکت مغفول مانده به تامین اجتماعی بازگردانده شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علی ربیعی در مراسم افتتاح ٩ […]

تاپ خبر۲۴: وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی از حذف دفترچه های درمانی در مراکز ملکی تا پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: با دستور رئیس جمهور ۱۷ شرکت مغفول مانده به تامین اجتماعی بازگردانده شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علی ربیعی در مراسم افتتاح ٩ پروژه سازمان تامین اجتماعی افزود: طرح هایی که امروز افتتاح شد بخش مهمی از نگرانی های حوزه درمان، بیمه، سرمایه گذاری و سلامت بیمه شدگان را برطرف می کند.
وی گفت: تا پایان دولت یازدهم، متعهد می شویم که زمینه الکترونیکی کردن اسناد و حذف دفترچه ها را در مراکز ملکی سازمان اجرا و پیاده کنیم.
دکترربیعی به شفافیت مالی در تامین اجتماعی اشاره و تاکید کرد: با افتتاح پروژه های حذف دفترچه، الکترونیکی شدن اسناد، کاهش مراجعات بیمه شدگان و… شفافیت مالی در تامین اجتماعی ایجاد خواهد شد و این چیزی است که در طول سالهای قبل نسبت به آن گله مند بوده اند و این چیزی است که امروز توانستیم به آن پاسخ دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش وقت و هزینه مردم برای مراجعه به مراکز، شعب و نوبت گیری خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده و پروژه هایی که امروز افتتاح شد، تسهیلاتی را برای بیمه شدگان فراهم می کنیم تا در نوبت و وقت آنها صرفه جویی شود و همچنین این پروژه ها بهره وری سازمان را افزایش خواهد داد که البته بهره وری مکان و منابع انسانی نیز جزئی از آن است.
دکتر ربیعی تاکید کرد: با شفافیت های مالی صورت گرفته در سازمان، هم معاون اول رئیس جمهور و هم دستگاه های نظارتی و شرکای اجتماعی می توانند این شفافیت را مشاهده کنند.
وی گفت: برای حذف دفترچه های درمانی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی ۹ ماه کار تحقیقاتی و اقدامات کارشناسی انجام شده که کاهش مصرف دارو نیز از جمله مزیت های این اقدام است و همچنین الکترونیکی کردن نسخ اتفاق قابل قبولی است که رخ داده و از سرگردانی بیمه شدگان در شعب مختلف جلوگیری می شود.
ربیعی در ادامه به حذف دفترچه سازمان تامین اجتماعی تا پایان دولت یازدهم در مراکز ملکی این سازمان اشاره کرد و گفت: امروز در این پروژه ها ما شاهد حذف دفترچه هستیم که این خدمات کاهش هزینه ها، کاهش مراجعات مکرر، استفاده کاذب از دفترچه ها و جلوگیری از هزینه های القایی را دیگر شاهد نیستیم.
وی درحال ساخت بودن پنج بیمارستان تامین اجتماعی مانند بیمارستان هدایت درتهران اشاره کرد و گفت: یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی رفتن به سمت مناطق حاشیه نشین است که در این زمینه درجنوب غرب تهران کنار بیمارستان فیاض بخش مجموعه عظیم ۶٠٠ تخت خوابی شبیه بیمارستان میلاد را افتتاح خواهیم کرد.
وی به برخی از خدمات سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم نیز اشاره کرد و گفت: اضافه کردن ٨۴٨ تخت، راه اندازی ٢۶ مرکز سرپایی و کلینیک، طراحی ٩ بیمارستان و اضافه کردن ١۴ بیمارستان جدید در آینده از جمله این خدمات در سازمان تامین اجتماعی است.
وی گفت: خوشحالیم در دولت یازدهم تاکنون خدمات خوبی به مردم ارائه شده و با راه اندازی بیمارستان های بیرجند، زابل، عسلویه، قم و پیامبراعظم ۵٢٧ تخت تاکنون اضافه شده و ١٧ درمانگاه با ٣٢٨ تخت عادی و ۶٨ تخت ویژه نیز در آینده راه اندازی می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد صندوق های بیمه ای نیز گفت: این صندوق ها را از حالت کارپردازی خارج و به خانه های امن برای بازنشستگان تبدیل می کنیم به طوری که خدمات اجتماعی و فرهنگی مانند وام های بازنشستگی، تسهیلات سفر، بیمه تکمیلی و عمر را برای این افراد گسترش داده ایم و همچنین ایجاد مراکز رفاهی برای استفاده بازنشستگان در دستور کار قرار دارد و در صندوق کشوری نیز خانه های امید را برای بازنشستگان در هر استان ایجاد کرده ایم.
وی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که برای بازنشستگان انجام شده، انعقاد تفاهم نامه با ۲۸۵ مرکز ورزشی وزارت رفاه است تا بازنشستگان نیز بتوانند از این امکانات استفاده کنند.
دکتر ربیعی با اشاره به اینکه استراتژی ما این است که تامین اجتماعی را محلی برای امنیت اجتماعی بازنشستگان و کارگران قرار دهیم، گفت: استراتژی ما حفظ امنیت اجتماعی بازنشستگان و اموال آنها در تامین اجتماعی است و از اموال آنها مانند تخم چشممان محافظت می کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در این مدت ما را همراهی کرده است، اظهار داشت: در همین رابطه ۱۷ شرکت تامین اجتماعی که معلق مانده بود به دستور رئیس جمهور به این سازمان برگشت و همچنین ۶ هزار میلیارد تومان در رایتل با دستور رئیس جمهور تخفیف قائل شدند که این می تواند برای بازنشستگان و کارگران مثمر ثمر باشد.
وی گفت: صندوق ها و شرکت ها به عنوان موتور توسعه کشور خواهند بود و با اطمینان به جامعه هدف می گوییم که تامین اجتماعی محلی است برای کار پاکیزه و پاک و با ساختاری پاک و بنای تامین اجتماعی مراقبت از اموال کارگران است.
گفتنی است، طرح هایی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی افتتاح شد، شامل حذف دفترچه درمان با استفاده از کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز ارتباط مردمی سازمان تامین اجتماعی، ارایه خدمات درمانی از طریق نسخ الکترونیکی در مراکز درمانی و محاسبه و پرداخت متمرکز مقرری مستمری ها است.
همچنین پرداخت متمرکز و همپوشانی اطلاعات مقرری بگیران بیمه بیکاری و طراحی و پیاده سازی سرویس های بیمه ای با نگاه مالی و نظام تعهدی از دیگر پروژه های افتتاح شده این سازمان است.
همچنین طرح بهبود و روانسازی فرایندها در ارایه خدمات شعب، طرح ساختار نوین ارایه خدمات و سیستم آرشیو و انتقال تصاویر پزشکی افتتاح شد.
این طرحها امروز از طریق ویدیو کنفرانس، با حضور مسوولان افتتاح شد.
طرح حذف دفترچه تامین اجتماعی در درمانگاه آزادی تهران آغاز شد. در راستای اجرای این طرح دیگر نیازی به دفترچه نیست و فقط با ارایه کارت ملی خدمات درمانی در این درمانگاه به بیمار ارایه می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:
منابع و مصارف تامین اجتماعی با افتتاح پروژه های ویژه کنترل می شود

دکتر سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم افتتاح ۹ پروژه همزمان که امروز برگزار شد، گفت: به عنوان یک سازمان اقتصادی و اجتماعی با وسعت خدمات رسانی به نیمی از جمعیت کشور توانسته ایم اتوماسیون و آی تی و همچنین کنترل و نظارت‌های مالی و خدمات را با افتتاح پروژه و طرح های مختلف اجرایی کنیم.
دکتر نوربخش افزود: مهمترین چالش سازمان در گذشته کنترل و نظارت های مالی بوده است به همین دلیل با افتتاح پروژه های امروز این مشکل برطرف شده است و بدین منظور از روز اول حضور در تامین اجتماعی نهضت آی تی را راه اندازی کرده و در این خصوص تامین اجتماعی یکی از پیشروترین سازمان ها است، این در حالی است که متاسفانه در دولت نهم و دهم هیچ پروژه ای در بخش آی‌تی انجام نشده است، در حالی که کشورهای دیگر این پروژه ها را داشته اند.
وی تاکید کرد: مدیریت بر منابع و مصارف نیازمند اقدامات لازمی بود که انجام شد که البته این اقدامات نتایج کوتاه مدتی ندارد و نیاز به کار کارشناسی برای استقرار وجود دارد. اقدامات انجام شده بعد از ۲ تا ۳ سال به نتیجه رسیده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از ضعف های تامین اجتماعی این بوده که نخواسته تاکنون تبلیغاتی برای اقدامات خود انجام دهد، گفت: در زمینه پاسخگویی به سوالات مختلف بیمه شدگان، کنترل های مالی، راه اندازی سامانه بیمه بیکاری، پرداخت متمرکز مستمری ها و حذف دفترچه بیمه در مراکز ملکی، الکترونیکی کردن نسخ و… از جمله پروژه هایی بوده که امروز به طور همزمان در مراکز مختلف افتتاح شده است.
وی افزود: با استقرار نظام آی تی می توانیم کنترل بر منابع و مصارف داشته باشیم که در این زمینه نیز اقدامات ویژه ای انجام شده است.