تاپ خبر۲۴: میرشجاعیان مشاور معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد از انتشار پنجمین گزارش دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد. به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) مشاور معاون وزیر اقتصاد گفت: در این گزارش که بالغ بر ۲۰۰۰ صفحه است شرح و گزارش کاملی از دستگاه‌های اجرایی، میزان […]

تاپ خبر۲۴: میرشجاعیان مشاور معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد از انتشار پنجمین گزارش دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد.
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) مشاور معاون وزیر اقتصاد گفت: در این گزارش که بالغ بر ۲۰۰۰ صفحه است شرح و گزارش کاملی از دستگاه‌های اجرایی، میزان همکاری آن‌ها با هیأت در راستای احصای مجوزهای کسب و کار، مجوزهای احصا شده و بررسی‌شده در فاز دوم پروژه ارائه شده است.
مشاور معاون وزیر اقتصاد افزود: تا تاریخ شهریور ماه امسال، تعداد ۱۷۸۰ مجوز از سوی دستگاه‌های اجرایی احصا شده است که از این تعداد، ۲۳ مورد اجازه‌نامه، ۱۸ مورد استعلام، ۷۶۴ مورد پروانه، ۹۰ مورد تأییدیه، ۲۲ مورد جواز، ۱۲۹ مورد گواهی، ۵۶۰ مورد مجوز، ۴ مورد مصوبه، ۳ مورد مفاصا حساب و ۱۶۷ مورد موافقت بوده است.
میر شجاعیان در ادامه گفت: سازمان انرژی اتمی، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی (بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان خصوصی‌سازی، سازمان بورس و اوراق بهادار، معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور، سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و گمرک جمهوری اسلامی ایران)، اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران به طور کامل مجوزهای خود را در پایگاه اطلاع‌رسانی مجوزهای کسب و کار ثبت کرده‌اند.
وی در ادامه تصریح کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت ورزش و جوانان، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت نفت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از دیگر دستگاههایی هستند که به طور کامل مجوزهای خود را در پایگاه اطلاع‌رسانی مجوزهای کسب و کار ثبت کرده‌اند.
مشاور معاون امور اقتصادی وزیر در ادامه گفت : همزمان با احصاء مجوزها، بررسی مبانی قانونی مجوزها و ضرورت وجودی آنها نیز به عنوان فاز دوم این پروژه در دست انجام است. همچنین ۶۵۰ مجوز دستگاه‌های اجرایی جهت بررسی، شناسایی مجوزهای مخل، تجمیع و اصلاح مورد مطالعه قرار گرفته‌ و تعداد ۴۳۵ مجوز در حال بررسی است.