تاپ خبر۲۴:مدیر عامل شرکت توسعه نوآوری شهر، از توسعه شبکه توزیع کارت‌های شهروندی در سراسر کشور خبر داد و گفت: صدور این کارت‌ها با هدف تسهیل در ارائه خدمات به ویژه در حوزه پول خرد، در حال افزایش است. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مدیر عامل […]

تاپ خبر۲۴:مدیر عامل شرکت توسعه نوآوری شهر، از توسعه شبکه توزیع کارت‌های شهروندی در سراسر کشور خبر داد و گفت: صدور این کارت‌ها با هدف تسهیل در ارائه خدمات به ویژه در حوزه پول خرد، در حال افزایش است.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مدیر عامل شرکت توسعه نوآوری شهر وابسته به این بانک، با اشاره به ماموریت تعریف شده در حوزه فضای افلاین و همچنین راه اندازی سامانه جامع کیف پول الکترونیک و ارائه خدمات در زمینه تسهیل پرداخت‌ها به ویژه پول خرد، اظهار کرد: در راستای تحقق این هدف، کارت‌های شهروندی بانک شهر به عنوان کیف پول الکترونیک ، درفضای شهرداری‌ها و با توجه به نیاز آنان، درگام اول در حوزه حمل و نقل عمومی، اتوبوس‌ها، تاکسی، پارکینگ عمومی و پارکومترها، راه اندازی شد تا به این ترتیب به نیازهای اولیه شهروندان پاسخ داده شود.
قائمیان با اشاره به مزایای کیف پول الکترونیک بانک شهر افزود: کیف پول الکترونیک یا کارت شهروندی به صورت هدفمند و با ۱۶ جیب، به منظور پرداخت در حوزه‌های مختلف گردشگری ، تفریحی و فضاهای دیگری که به ویژه شهرداری‌ها با آن در تعامل هستند تعریف شده است.
وی خاطر نشان کرد: در این کیف پول، بن کارت‌های مورد نیاز، کارمندان شارژ می‌شود که در این زمینه ، سیستم مورد نظر بر روی دستگاه‌های فضاهای پذیرنده نیز تعریف شده است.
قائمیان با تاکید بر اهمیت این کارت در حزوه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: علاوه بر فعال شدن کارت‌های شهروندی در سیستم حمل و نقل عمومی تهران مانند مترو و اتوبوس، تا کنون بیش از ۴۰ نقطه فروش و شارژ کارت بلیط در شیراز فعال شده است و ۴۵۰ کارت شهروندی در شیراز توزیع شده و کارت‌های بی نامی نیزوجود دارد که همه مردم بتوانند کارت بانک شهر را داشته باشند.
مدیر عامل شرکت توسعه نوآوری شهر در ادامه تصریح کرد: در کنار این خدمات، حوزه ای نیز به منظور کارت شناسایی و تردد دانش آموزان تعریف شده که در گام نخست با سازمان دانش آموزش شیراز تفاهم نامه‌ای متعقد شده است و از این طریق دانش آموزان، این امکان را خواهند داشت تا از طریق پیامک ورود و خروج خود به خانواده‌ها را اعلام ‌کنند و همچنین با این کارت‌ها، می‌توانند از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
قائمیان تصریح کرد: کارت‌های شهروندی تا کنون علاوه بر تهران، در همدان و در تبریز در ۲۰ باجه قابل صدور است که کارشناس مربوطه برای راهنمایی نیز وجود دارد و به زودی صدور این کارت و همچنین شارژ آن، در باجه ‌ها و پیشخوان‌های شهرنت ، ۲۴ ساعته خواهد شد .
وی افزود: بر روی هر کارت شهروندی درهر استان، یک شعار مربوط به همان استان درج می‌شود.
مدیر عامل شرکت توسعه نوآوری شهر با اشاره به فضای پذیرندگی این کارت در محدوده تهران، گفت: مذاکرات با برخی از شرکت‌های حومه تهران، در حال انجام است و این انتظار وجود دارد تا قابلیت اتصال به فضاهای مختلفی که در تهران برای استفاده از کارت شهروندی وجود دارد در اطراف تهران نیز ایجاد شود.