تاپ خبر۲۴: شهردار کلانشهر مشهد با تاکید بر ضرورت گسترش تعاملات با بانک شهر ؛ از توافق با این بانک در خصوص اعطای تسهیلات به پیمانکاران برای اجرای پروژه های شهری خبر داد. به گزارش تاپ خبر۲۴ از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر ، محمدرضا کلائی با اشاره به دیدار با احمد درخشنده […]

تاپ خبر۲۴: شهردار کلانشهر مشهد با تاکید بر ضرورت گسترش تعاملات با بانک شهر ؛ از توافق با این بانک در خصوص اعطای تسهیلات به پیمانکاران برای اجرای پروژه های شهری خبر داد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر ، محمدرضا کلائی با اشاره به دیدار با احمد درخشنده مدیرعامل این بانک اظهار کرد: با روی کار آمدن پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری، بخش قابل توجهی از بدهی‌های شهرداری با بانک‌ها از جمله بانک شهر تسویه و از این رو ، رویکرد جدیدی در تعاملات شهرداری با بانک ها حاکم شده است.
کلائی در این نشست بر ضرورت همفکری و هماهنگی بانک شهر با شهرداری تاکید کرد و ضمن اشاره به ضرورت مشارکت سیستم بانکی در تامین مالی پروژه های مربوط به نوسازی بافت فرسوده، خرید اتوبوس و واگن های قطارشهری ، گفت: یکی دیگر از اقدامات سیستم بانکی برای حمایت از مدیریت شهری، تامین اعتبارات مورد نیاز برای تهیه تجهیزات از طریق لیزینگ است که امیدواریم در این زمینه نیز بانک شهر با شهرداری این کلانشهر همراهی داشته باشد.
به گفته وی، شهرداری مشهد در نظر دارد با تعامل نظام بانکی به اشخاصی که نسبت به ساخت و ساز ، ترمیم و نوسازی بافت های اطراف حرم مطهر ثامن الائمه (ع) اقدام می کنند نیز تسهیلات بانکی با تضمین شهرداری اعطا کند.
کلائی اظهار کرد: در این صورت به پروژه‌های نیمه تمام اطراف حرم تسهیلات ارائه می‌شود و تضمین این تسهیلات نیز با شهرداری است؛ شهرداری نیز ساز و کارهای مختلفی برای تضمین پرداخت تسهیلات از سوی سرمایه‌گذاران اطراف حرم دریافت می‌کند.
وی در ادامه با قدردانی از تلاش ها و اقدامات بانک شهر در حمایت از مدیریت شهری کلانشهرها ابراز امیدواری کرد تا این بانک بتواند زمینه مشارکت غیر مستقیم شهروندان را در اجرای پروژه های شهری و تحقق اهداف مهیا کند.