تاپ خبر۲۴:مدیر عامل بانک سپه گفت: طی یک سال و نیم گذشته حتی یک توصیه از سوی مدیران ارشد دولتی و افراد منتسب به آنها برای پرداخت تسهیلات یا موارد دیگر نداشته ایم. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابز عمومی بانک سپه ، سید کامل تقوی نژاد در جمع مدیران و کارکنان ادارات […]

تاپ خبر۲۴:مدیر عامل بانک سپه گفت: طی یک سال و نیم گذشته حتی یک توصیه از سوی مدیران ارشد دولتی و افراد منتسب به آنها برای پرداخت تسهیلات یا موارد دیگر نداشته ایم.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابز عمومی بانک سپه ، سید کامل تقوی نژاد در جمع مدیران و کارکنان ادارات کل حقوقی و پیگیری مطالبات معوق بانک با بیان این مطلب افزود: بسیاری از مشکلات نظام بانکی کشور به خاطر رویکرد واقع گرایانه دولت تدبیر و امید و وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی در ماههای اخیر برطرف شده و معضلات ناشی از اجرای تسهیلات تکلیفی در سیستم بانکی به حداقل رسیده است.
وی با تاکید بر لزوم اجرای قوانین و مقررات تصریح کرد: عمده مشکلات موجود در حوزه اقتصادی کشور به خاطر قانون گریزی های گذشته بوده است. برای شفاف سازی و جلوگیری از تضییع حقوق دیگران باید قوانین و مقررات را بدون توجه به منافع شخصی و گروهی رعایت کنیم .
رییس هیات مدیره بانک سپه با بیان این مطلب که به قانون گرایی اعتقاد راسخ دارم گفت : بخش قابل توجه مطالبات معوق بانکی مربوط به تسهیلاتی است که در نیمه دوم دهه هشتاد بدون رعایت قوانین و مقررات و اخذ وثایق لازم به مشتریان خاص اعطا شده است .
وی در این باره اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ، نظام ضعیفی نیست ما با کمی استقامت و هزینه از خود و همچنین بادر نظر گرفتن مصالح و منافع کشور و بدون رسانه ای کردن برخی موارد می توانیم بخش زیادی از مطالبات معوق بدهکاران متمول را وصول کنیم .
تقوی نژاد تصریح کرد: با افرادی که در بانک تخلف مالی کنند باید قاطعانه برخورد کرد.چون این متخلفان به حیثیت و وجهه کارکنان سیستم بانکی که سالم ترین افراد در نظام اداری کشور هستند لطمه می زنند.
مدیر عامل بانک سپه با بیان این مطلب که باید با رعایت ادب، مقررات و ضوابط از عملکرد بانک دفاع کنیم افزود: سیاست بانک سپه در مواجهه با بدهکاران بانکی اصولی و در راستای کمک به تولید داخلی بوده و با آن دسته از بدهکاران تولید کننده فعال که به طور غیر ارادی قادر به پرداخت بدهی خود نیستند همکاری و مساعدت می شود.
تقوی نژاد با تاکید بر پایبندی بانک سپه به انجام رسالت های اجتماعی خود خاطر نشان کرد: برای جذب حدود ۷۰۰ نیروی جدید در آزمون استخدامی بانک سپه بیش از ۸۷ هزار متقاضی شرکت کردند این امر نشان دهنده وجود معضل بیکاری در کشور است. به همین خاطر بانکها باید به تولید داخلی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کمک کنند.
وی در این باره اضافه کرد: بانک سپه برای کمک به توسعه استانهای محروم نسبت های مصارف به منابع را افزایش داده است.
مدیر عامل بانک سپه با اشاره به افزایش کفایت سرمایه این بانک در یکسال گذشته گفت: بانک سپه به لحاظ سرمایه در حال حاضر جزو بانکهای اول کشور بوده و نقش کلیدی در اجرای پروژه های بزرگ ملی ایفا می کند .
وی در این خصوص افزود: در چند هفته گذشته ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار قرارداد برای کمک به طرح های ملی منعقد کردیم که یکی از آنها بزرگترین قرارداد در مدت فعالیت بانک سپه است.
وی ضمن اشاره به توانمندی کارکنان بانک سپه در ارائه خدمات مختلف بانکی اظهار داشت: علی رغم تبعات منفی ناشی از تحریم، افزایش تعداد بانکها و ورود آنها به حوزه بانکداری تجاری و همچنین تشکیل ۶ بانک از بدنه بانک سپه، این بانک با تکیه بر نیروی انسانی بادانش و متعهد خود توانست در بازار پولی کشور حضور فعال داشته باشد.
وی از برخی مدیران خوش فکر گذشته بانک سپه به واسطه ورود به بخشهای تولید محصولات استراتژیک نظیر فولاد ، سنگ آهن و سیمان و … تقدیر کرد.
تقوی نژاد از همکاران بانک خواست در ارائه خدمات به مشتریان وفادار به بانک بیشتر تلاش کنند و در خصوص جذب مشتریان جدید گام بردارند.
وی با اشاره به موفقیتهای بانک سپه در فعالیتهای ارزی درخصوص افزایش صدور ضمانت نامه ها در این بانک یادآور شد: در سالجاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال انواع ضمانت نامه در بانک سپه صادر شده که در مقایسه با ضمانت نامه های صادر شده در سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد نشان می دهد.