تاپ خبر۲۴: مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه بر سر منافع بانک با هیچ کس و هیچ گروهی معامله نمی کنم اظهار داشت: قسم خورده ام جایی که منافع بانک در میان است برای حفظ آن از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نکرده و بر سر این منافع با هیچ گروهی معامله نکنم. سیدکامل تقوی […]

تاپ خبر۲۴: مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه بر سر منافع بانک با هیچ کس و هیچ گروهی معامله نمی کنم اظهار داشت: قسم خورده ام جایی که منافع بانک در میان است برای حفظ آن از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نکرده و بر سر این منافع با هیچ گروهی معامله نکنم.
سیدکامل تقوی نژاد در جمع فرماندهان بسیجی بانک سپه با تأکید به جایگاه والای بانک سپه در سیستم بانکی و نقش آفرینی آن در عرصه کلان اقتصادی افزود: همه ما باید تمام توان خود را برای حفظ و ارتقای جایگاه بانک سپه در عرصه کلان اقتصادی و سیستم بانکی بکار ببریم.

* در استخدام اخیر اجازه نمی دهیم حقی از کسی ضایع شود
تقوی نژاد در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی بانک سپه اظهار داشت: همکاران و مسئولین مربوطه باید تمام تلاش و همت خود را بکار بگیرند تا در این استخدام حق کسی ضایع نشود و بهترین ها و شایسته ترین ها به کار گرفته شوند.
وی افزود: تأکید کرده ام همکاران در این استخدام اجازه ندهند کوچکترین حقی از کسی ضایع شود.
مدیرعامل بانک سپه گفت: کسانی که در این استخدام شرکت می کنند به نظام اعتماد کردند، آنها انتظار دارند قانون و توانمندی افراد، ملاک استخدام باشد.

* تمام تلاش خود را برای پاسخ با اعتماد ارزشمند مردم به کار می گیریم
وی با بیان اینکه نباید به اعتماد ارزشمند مردم به نظام که سرمایه اصلی کشور به حساب می آید خیانت کرد افزود: باید حقوق افرادی که با شرایط سخت تحصیل کرده اند و در دور افتاده ترین نقطه این کشور زحمت کشیدند و درس خوانده اند حفظ شود، اینان به نظام اعتماد کردند، ما هم وظیفه داریم پاسخ اعتماد آنها را با انتخاب شایسته ترین ها و جلوگیری از ضایع شدن حقوق شرکت کنندگان بدهیم.
مدیرعامل بانک سپه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد عالمانه دولت به نظام بانکی اظهار داشت: بانکها هم باید با عملکرد مناسب خود پاسخ این رویکرد مناسب و صحیح دولت را بدهند.
وی نقش آفرینی بانکها در تحقق اهداف کلان اقتصادی و کمک به خروج اقتصاد از رکود غیر تورمی را از جمله این وظایف عنوان کرد و افزود: با توجه به پتانسیلها و توانمندی که در سیستم بانکی کشور وجود دارد تحقق اهداف کلان دولت قابل دسترس است.

* رویکرد علمی و مدبّرانه دولت به اقتصاد
تقوی نژاد گفت: رویکرد دولت جدید نگاه مدبّرانه و علمی به بخشهای مختلف اقتصادی از جمله بانکها است، نگاهی که در آن الزامات اقتصاد اسلامی دیده شد و با نظام سرمایه داری فاصله زیاد دارد.
وی افزود: در نظام سرمایه داری، آزادی بی حد و حصر، ملاک و مبنای فعالیت های اقتصادی است. در این نظام سود و منافع اقتصادی حرف اول را می زند اما در نظام اقتصادی کشور ما، آزادی بی حد و حصر که تنها سود و منافع شخصی و گروهی حرف اول را می زند ملاک نیست.
مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: آنچه در نظام اقتصادی کشور ما تعریف شده نظارت حساب شده و عالمانه دولت به فعالیتهای اقتصادی است. نظارتی که در آن عدالت اجتماعی و اقتصادی محقق شود.
وی در ادامه با اشاره به نقش حیاتی بانکها در نیل به رشد و توسعه اقتصادی گفت: سیستم بانکی وظیفه دارد شرایط را برای تحقق اهداف اقتصادی دولت مهیا کند.

* منابع بانکی باید عادلانه توزیع شود
وی افزود: سیستم بانکی باید در توزیع منابع دقت نظر لازم را داشته باشد و عدالت را محور تصمیم گیری های خود قرار دهد.
تقوی نژاد منابع بانکها را ناشی از سپرده های همه مردم عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به این مهم عادلانه نیست که این منابع در جاهای خاص بدون توجه به مناطق محروم توزیع شود.
وی با بیان اینکه سیستم بانکی باید در توزیع منابع خود تعادل را رعایت کند افزود: برآیند عملکرد ما باید به رشد و توسعه پایدار اقتصادی و در نتیجه رضایت مردم فرهیخته و شایسته کشور عزیزمان از نظام و حاکمیت و کشور منجر شود.

* مردم باید شیرینی تلاش نظام بانکی را حس کنند
مدیرعامل بانک سپه اظهار داشت: مردم باید با تمام وجود حس کنند فعالیت نظام بانکی و سایر بخشهای اقتصادی برای زندگی آنها برکت به دنبال داشته است.

* لزوم توجه بانکها به مناطق محروم
وی با بیان اینکه باید مسئولیت پذیر باشیم، گفت: توجه به مناطق محروم و کمک به رفع محرومیت این مناطق، وظیفه نهادهای اقتصادی از جمله بانکها است.
تقوی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش آفرینی بانک سپه در عرصه کلان اقتصادی اظهار داشت: واگذاری پروژه عظیم و ملی خرید تضمینی گندم به بانک سپه از جمله نتایج عملکرد مثبت این بانک در عرصه کلان اقتصادی است.
وی افزود: به زعم و گفته مسئولین وزارت بازرگانی و کشاورزان، عملکرد بانک سپه در این پروژه بسیار ستودنی و قابل قبول بوده است.
مدیرعامل بانک سپه گفت: طی مدت اجرای این پروژه راهبردی، با تدابیر اتخاذ شده توسط بانک سپه و با همکاری و راهنمایی معاونت راهبردی ریاست جمهوری، بانک مرکزی، شرکت بازرگانی دولتی و برخی بانکهای تجاری، سعی کردیم کمترین مشکل به وجود نیاید.
وی با بیان اینکه بانک سپه برای کمک به دولت و کشاورزان زحمتکش، از منابع خود استفاده کرد، اظهار داشت: تمام امکانات بانک سپه برای اجرای هر چه بهتر این پروژه و خدمت رسانی بهتر و شایسته تر به کشاورزان بسیج شد.
وی اظهار داشت: هر کسی اهل کار و تلاش و فعالیت موّلد می باشد باید از منابع بانکها که حاصل سپرده های ریز و درشت مردم است بهره مند شود.

* کارکنان بانکها خدوم ترین کارکنان سیستم اداری کشورند
مدیرعامل بانک سپه در ادامه کارکنان سیستم بانکی را از جمله خدوم ترین و سالم ترین کارکنان سیستم اداری کشور عنوان کرد و گفت: باید قدر این همه تلاش و زحمات جهاد گونه را بدانیم.
وی با اشاره به برداشتها و قضاوتهای نادرستی که توسط برخی در ارتباط با عملکرد نظام بانکی مطرح می شود اظهار داشت: ممکن است عملکرد بانکها در بخشهایی نیازمند اصلاح و بازنگری باشد اما اینکه همه ضعف ها و کاستی های اقتصادی کشور را به حساب عملکرد بانکها بگذاریم با واقعیت فاصله دارد و به دور از انصاف است.
وی افزود: بخش عمده ای از فعالیتهای صورت گرفته و سرمایه گذاری های انجام شده در بخش های موّلد کشور همچون صنعت، معدن و کشاورزی، به همت و همراهی مؤثر نظام بانکی صورت گرفته است.
تقوی نژاد در ابتدای این جلسه نیز با اشاره به جایگاه والای بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: باید قدر تلاشگری و مجاهدت این عزیزان را دانست. وی افزود: انتظار داریم همچون ایام دفاع مقدس، بسیجیان سرافراز، حضوری اثرگذار و نقش آفرین در فعالیتهای بانک داشته باشند.