تاپ خبر۲۴: مدیرعامل بانک سپه به اتفاق آرا به عنوان نماینده بانکها در هیأت انتظامی بانکها انتخاب شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید کامل تقوی نژاد با رأی نمایندگان بانکهای دولتی و خصوصی به عنوان نماینده بانکها در هیأت انتظامی بانکها انتخاب شد. براساس این گزارش، هیات انتظامی بانک‌ها از […]

تاپ خبر۲۴: مدیرعامل بانک سپه به اتفاق آرا به عنوان نماینده بانکها در هیأت انتظامی بانکها انتخاب شد.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید کامل تقوی نژاد با رأی نمایندگان بانکهای دولتی و خصوصی به عنوان نماینده بانکها در هیأت انتظامی بانکها انتخاب شد.

براساس این گزارش، هیات انتظامی بانک‌ها از سه عضو نماینده شورای پول و اعتبار، نماینده بانک‌ها و نماینده دادستان کل کشور تشکیل شده است.

دبیرکل بانک مرکزی نیز به عنوان دادستان هیات انتظامی بانک‌ها در این هیأت حضور دارد.

این گزارش می افزاید در قانون برنامه پنجم توسعه اختیارات قابل توجهی به بانک مرکزی برای ایجاد انضباط در بازار پول کشور داده شده است که از جمله آن‌ها سلب صلاحیت و ابطال مجوز است. در این خصوص، هیأت انتظامی بانکها، اختیارات زیادی برای رسیدگی به تخلفات بانکها دارد.

این گزارش حاکی است، تخلفات بانکها به این هیأت گزارش داده می شود و هیأت انتظامی نیز در مورد بانکهای متخلف و مشکلاتی که متوجه مدیریت آنها می شود، رسیدگی می کند.