تاپ خبر۲۴:شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در نامه مشترکی به ریاست جمهوری اسلامی ایران، مراتب قدردانی بانک‌های دولتی و خصوصی شده و بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی را از تلاش‌های دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره هسته‌ای در لغو تحریم‌های بانکی اعلام کردند. متن نامه به این شرح است: […]

تاپ خبر۲۴:شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در نامه مشترکی به ریاست جمهوری اسلامی ایران،

مراتب قدردانی بانک‌های دولتی و خصوصی شده و بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی را از تلاش‌های دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره هسته‌ای در لغو تحریم‌های بانکی اعلام کردند. متن نامه به این شرح است:
جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام؛
همانگونه که استحضار دارند بانک‌های کشور طی سال‌های پس از انقلاب نقش بی‌بدیلی در توسعه و پیشرفت کشور داشته‌اند و خصوصاً در ایام تحریم ظالمانه با داشتن سهم ۹۰ درصدی در تامین مالی پروژه‌ها و نیازهای واحدهای مختلف تولیدی و اقتصادی، پشتوانه محکمی برای پیشبرد اقتصاد کشور بودند. تحریم‌های ظالمانه و قید و بندهایی که به پای بانک‌های کشور برای جلوگیری از فعالیت جهانی و بهره بردن از بانکداری بین‌الملل گذاشته شد، علی رغم لطماتی که بر سیستم بانکی کشور وارد کرد، نتوانست بر اراده بانک‌ها در یافتن راه‌های مختلف جهت انجام فعالیت‌های خود تاثیر بگذارد و در سخت‌ترین شرایط بانک‌های کشور وظیفه ملی و حیاتی خود را در پشتیبانی از اقتصاد کشورمان خصوصاً تجارت خارجی کشور در حد توان انجام دادند.
اینک که با عنایت پروردگار متعال، مقاومت و اراده ملت بزرگ ایران و در سایه هدایت و راهبری مقام معظم رهبری و تدابیر خردمندانه و ارزشمند حضرتعالی و دستگاه دیپلماسی کشور خصوصاً جناب آقای دکتر ظریف و تیم مذاکره هسته‌ای، لغو تحریم‌های ناعادلانه بین‌المللی تحقق یافته و نظام پولی و بانکی کشور از فهرست تحریم‌های ظالمانه خارج شد، برخود فرض می‌دانیم از جنابعالی و تیم مذاکره کننده و همه کسانی که به نحوی در این موفقیت نقش داشتند قدردانی نمائیم.
رجاء واثق داریم با استفاده از تجارب ارزشمند دوران تحریم که مصداقی از عمل به ارزش‌های اقتصاد مقاومتی بود، سیستم بانکی کشور با نگاه به افق نو و فرصت‌های تاریخی که جهت شکوفایی اقتصاد ملی فراهم شده است، کارآمدتر و پرتلاش‌تر در مسیر تحقق اهداف اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم برخواهد داشت.

عبدالناصر همتی کوروش پرویزیان
رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی