تاپ خبر۲۴: سند راهبردی و تفاهم نامه جامع همکاری میان بانک سرمایه و وزارت آموزش و پرورش در راستای ارائه خدمات ویژه و اختصاصی بانکی به جامعه معلمان و فرهنگیان کشور، با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون و مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش و مسئولان بانک سرمایه به امضا رسید. در این مراسم […]

تاپ خبر۲۴: سند راهبردی و تفاهم نامه جامع همکاری میان بانک سرمایه و وزارت آموزش و پرورش در راستای ارائه خدمات ویژه و اختصاصی بانکی به جامعه معلمان و فرهنگیان کشور، با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون و مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش و مسئولان بانک سرمایه به امضا رسید.
در این مراسم خیراله بیرانوند، مدیر عامل بانک سرمایه، انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این بانک و وزارت آموزش و پرورش را نقطه عطفی در مسیر تکامل و توسعه بانک سرمایه و همچنین ارائه خدمات نوین بانکی به جامعه فرهنگیان کشور دانست و گفت: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته و چارچوب تعریف شده در تفاهم نامه، مقرر شده است ضمن تعریف و ارائه خدمات اختصاصی به جامعه بزرگ فرهنگیان کشور، خدمات و تسهیلات ویژه ای نیز در راستای توسعه و تقویت نظام آموزشی کشور در نظر گرفته شود.
وی افزود: یکی از سیاست های راهبردی مجموعه بانک سرمایه توسعه و تعمیق روابط استراتژیک با وزارت آموزش و پرورش در جهت خدمت رسانی به فرهنگیان عزیز است که یقیناً امضای این تفاهم نامه می تواند گام بلندی در تحقق این هدف مهم و ارزشمند باشد، چراکه صاحبان اصلی این بانک قشر فرهیخته و محترم معلمان و فرزندان و خانواده های آنان هستند.
بیرانوند تصریح کرد: اگر چه تا به امروز بانک سرمایه در راستای رشد اقتصادی کشور و کمک به چرخه تولید و اشتغال گام های بلندی برداشته و بزرگ ترین تولیدکنندگان و صنعتگران کشور خدمات بانکی خود را از بانک سرمایه دریافت نموده اند، اما آنچه امروز از نظر ما به عنوان سیاست راهبردی مطرح است، خدمتگزاری بانک سرمایه به فرهنگیان ارجمند و ارائه خدمات شایسته به این قشر دلسوز و فهیم و مؤثر جامعه است.
وی افزود: در همین راستا مصمم هستیم که با تشکیل کمیته اجرای تفاهم نامه زمینه ای فراهم سازیم تا وزارت آموزش و پرورش و بانک سرمایه با تعاملی دوسویه و بهره گیری حداکثری از پتانسیل ها و ظرفیت های دو جانبه، زمینه این خدمت بزرگ را فراهم آورده و موجب تأمین نیازها و رضایت فرهنگیان عزیز شوند.
مدیر عامل بانک سرمایه اظهار داشت: با توجه به توافقات صورت گرفته و در چارچوب این تفاهم به عنوان یک سند راهبردی و نقشه راه، وظایفی تعریف شده است و همگی معتقدیم که با توانمندی های موجود در بانک سرمایه و حمایت های مسئولین وزارت معظم آموزش و پرورش، راه برای عملیاتی نمودن تمامی مفاد و بندهای تعریف شده فرآهم است.
وی در ادامه اظهار داشت: لازمه موفقیت هر توافقنامه ای خدمت رسانی و تعمیق روابط دو سویه و هم افزایی ظرفیت های بالقوه هر دو سازمان است که ان شاء اله این امر در خصوص این تفاهم نامه با عزم و اعتقادی که در طرفین وجود دارد، محقق خواهد شد.
بیرانوند در خاتمه برخی خدمات پیش بینی شده در تفاهمنامه از جمله «همکاری بانک سرمایه در تقویت و توسعه نظام آموزشی کشور، کمک به توسعه آموزش بانکداری و تجارت الکترونیک، همکاری در خصوص احداث مسکن ارزان قیمت و مناسب برای فرهنگیان، صدور انواع کارت های اعتباری تخفیف دار و چند منظوره برای فرهنگیان و دانش آموزان، کمک به تأمین کالاهای اساسی فرهنگیان از طریق شرکت های تعاونی فرهنگیان،کمک به تجهیز و نوسازی مدارس کشور در قالب تسهیلات ریالی و صدور ضمانت نامه های ریالی و ارزی برای پیمانکاران، بیمه نمودن تمامی موارد مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در بخش های منابع انسانی، تجهیزات و دارایی ها از طریق شرکت بیمه معلم و با حمایت بانک سرمایه و…» را برشمرد.