تاپ خبر۲۴: معاون وزیر و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با توجه به پروژه های تصویب شده و در دست بررسی سرمایه گذاری خارجی، پیش بینی کرد، هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم مصوب خارجی در کشور تا پایان سال جذب شود. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل […]

تاپ خبر۲۴: معاون وزیر و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با توجه به پروژه های تصویب شده و در دست بررسی سرمایه گذاری خارجی، پیش بینی کرد، هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم مصوب خارجی در کشور تا پایان سال جذب شود.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا ، محمد خزاعی طی سخنانی در یک نشست خبری به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه پروژه های مذکور در زمینه هایی از جمله صنعت حمل و نقل و گردشگری خواهند بود، اظهار داشت: با توجه به چشم انداز خوب فضای پسابرجام و استقبال سرمایه گذاران خارجی برای حضور در کشور، این رقم تا انتهای سال ۱۳۹۵ رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های جدید ایجاد شده پس از برجام و مذاکرات انجام شده از سوی دولت و بانک مرکزی با بانک های خارجی، پیش بینی می کنم در سال ۲۰۱۶ میلادی ظرفیت دریافت بیش از ۴۵ میلیارد دلار فاینانس برای کشور را خواهیم داشت.

خزاعی با اعلام اینکه از میان بیش از ۱۶۰۰ فرصت شناسایی شده، تاکنون تعداد ۲۵۰ فرصت سرمایه گذاری خارجی در استان ها به طور کامل مطالعه شده و آماده ارایه به سرمایه گذاران است، بر لزوم تهیه یک نقشه راه تامین منابع مالی برای احصاء و معرفی پروژه های مناسب و نوع تامین مالی آن در سراسر کشور تاکید کرد.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: در قالب نقشه راه مذکور، از مسئولان استانی خواسته شده است تا از میان پروژه های قابل ارایه سرمایه گذاری، طبق نظر کارشناسی، تعیین کنند که هر پروژه مناسب کدام نوع تامین مالی اعم از فاینانس، سرمایه گذاری مستقیم، بیع متقابل و … است.

وی با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران با حدود دو درصد سهام در بانک زیر ساخت آسیا، اظهار داشت: بر اساس گروه بندی توافق شده کشورهای عضو این بانک، ایران با روسیه، قزاقستان و تاجیکستان در یک گروه قرار گرفته است که با توجه به سهم ایران و روسیه و نحوه تقسیم گروه ها، در حال حاضر، ما دومین گروه بعد از چین به لحاظ حجم رای و سهم در تصمیم گیری ها قرار داریم.

خزاعی با بیان اینکه با گشایش های ایجاد شده پس از اجرای برجام، جمهوری اسلامی توان تسویه معوقات بدهی های خود را پیدا کرده است، کشورمان را دارای کمترین میزان بدهی در سطح جهان خواند.