تاپ خبر۲۴: نایب‌رئیس شورای شهر اردبیل گفت: قرار است در یک تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری و بانک شهر به امضا رسیده با پرداخت تسهیلات بدون بهره برای مشتریان بدهکار شهرداری، ‌شهرداری بتواند مطالبات خود را وصول کرده و مشتریان نیز از این تسهیلات بدون بهره استفاده کنند. لیلا تقوی با بیان این مطلب اظهار کرد: […]

تاپ خبر۲۴: نایب‌رئیس شورای شهر اردبیل گفت: قرار است در یک تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری و بانک شهر به امضا رسیده با پرداخت تسهیلات بدون بهره برای مشتریان بدهکار شهرداری، ‌شهرداری بتواند مطالبات خود را وصول کرده و مشتریان نیز از این تسهیلات بدون بهره استفاده کنند.

لیلا تقوی با بیان این مطلب اظهار کرد: اعطای تسهیلات بانکی به مودیان معرفی شده از طرف شهرداری اردبیل توسط شعب منتخب بانک شهر در اردبیل انجام می‌شود تا بعد از صدور معرفی‌‌نامه رسمی از سوی شهرداری‌های مناطق این کار به انجام برسد.
وی گفت: با توجه به اینکه شهرداری اردبیل هیچ‌گونه تضمینی برای بازپرداخت تسهیلات به بانک ارائه نمی‌دهد صرفا با بانک برای وصول نقدی مطالبات خود همکاری می‌کند و از همین رو اخذ وثیقه مطمئن به تشخیص خود آنها انجام می‌شود.
نا‌یب‌رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: شهرداری ۱۰۰ درصد مطالبات خود را در این شیوه از قبل پرداخت تسهیلات دریافت خواهد کرد به طوری که بر اساس این تفاهم‌نامه برای مشتریانی که حاضر باشند در ۲۴ قسط تسیهلات خود را به بانک پرداخت کنند بهره صفر درصد، تا ۳۰ ماه بهره ۳ درصد و تا ۳۶ ماه نیز بهره ۶ درصد در نظر گرفته شده است.
تقوی مدت اجرای تفاهم‌نامه را تا پایان سال آینده اعلام کرد و افزود: حداکثر تعداد اقساط تسهیلات پرداختی بانک بیش از ۳۶ ماه نخواهد بود و شهرداری با تمرکز حساب‌های خود نزد بانک شهر می‌تواند نسبت به معرفی پیمانکاران و افتتاح حساب و تمرکز منابع اقدام کند.
وی در مورد تخفیف ۲۰ درصدی شهرداری به میمنت ایام‌الله دهه فجر که از اول بهمن تا ۲۰ اسفند اعمال می‌شود، خاطر نشان کرد: شهرداری برای عوارض نوسازی، عوارض کسب و بیشه، جرایم ماده ۱۰۰، کل عوارضات بهای خدمات مسکونی و تجاری، عوارضات اعیانی غیرمسکونی، عوارض پروانه ساختمانی مسکونی و تجاری، عوارض تفکیک و نقل و انتقال این تخفیف را اعمال خواهد کرد.
مشاور رئیس شورای عالی استان‌های شمال غرب کشور در امور بانوان بیان کرد: شهروندان می‌توانند از اول بهمن ماه با پرداخت ۵۰ درصد مطالباتشان به صورت نقد و مابقی در پنج قسط از این تخفیف خوش حسابی استفاده کنند.
تقوی با قدردانی از تلاش شهردار اردبیل در رایزنی با بانک شهر برای پرداخت تسهیلات مناسب به بدهکاران با هدف تسویه حساب با شهرداری اردبیل گفت: این حرکت و اقدام حرکتی مثبت و سازنده است که قطعا نتایج آن به رونق اقتصادی و افزایش درآمدزایی شهرداری اردبیل در این وضعیت مالی منجر خواهد شد.