تاپ خبر۲۴: مجتبی بشارتیان مدیر منطقه اصفهان در تشریح فعالیت های سه ماهه نخست سال جاری این منطقه، همدلی و همزبانی کارکنان را عامل انتقال پایدار انرژی در این منطقه دانست. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان، مجتبی بشارتیان گفت: با تلاش کارکنان […]

تاپ خبر۲۴: مجتبی بشارتیان مدیر منطقه اصفهان در تشریح فعالیت های سه ماهه نخست سال جاری این منطقه، همدلی و همزبانی کارکنان را عامل انتقال پایدار انرژی در این منطقه دانست.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان، مجتبی بشارتیان گفت: با تلاش کارکنان منطقه اصفهان در شرایط سخت جوی طی سه ماه نخست سال جاری حدود ۸ میلیارد لیتر نفت خام و بالغ بر ۲ میلیارد لیتر فرآورده نفتی را انتقال داده شد.
وی افزود: در راستای انتقال پایدار مواد نفتی واحدهای مختلف؛ عملیاتی، فنی، مخابرات و ستادی منطقه به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند که از آن جمله می توان به فعالیت در بخش تعمیرات و حفاظت از خوردگی خط اشاره کرد که در این بخش از ابتدای سال جاری با توجه به نتایج پیگرانی هوشمند ضمن تسطیح چندین کیلومتر از مسیر خط و گودبرداری در ده ها نقطه، با نصب و جوشکاری حدود ۳۰۰ متر نیم لوله ۳۰ً و ۳۲ً و ترمیم نقاط خوردگی و تعویض پوشش، عملیات ایمن سازی و پایداری خطوط لوله نفت در ۳۲ محدوده انجام شد و کار برآورد اولیه و بازدید میدانی جهت تعویض حدود ۵ کیلومتر از خط لوله مسیر مارون نیز در حال انجام است.
بشارتیان بیان کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری با تکیه بر توانمندی متخصصان منطقه، تعمیر ۳ دستگاه توربین سولزر در حد تعمیرات اساسی، همچنین ادامه عملیات راه اندازی توربین های سولار انجام شد که امیدواریم در شهریور ماه شاهد راه اندازی دومین سری از توربین های سولار در مرکز انتقال نفت مارون ۶ باشیم.
وی افزود: در همین بخش کار تعمیرات اساسی بر روی دو دستگاه مخزن T1 در مراکز انتقال نفت شماره ۷ و ۲، و مخزن اصلی مرکز انتقال نفت شماره ۶ در حال انجام است که به زودی به اتمام خواهد رسید.
وی تصریح کرد: به منظور تامین پایدار برق مراکز انتقال نفت و ایستگاه های مخابراتی طی همین مدت شاهد نصب و راه اندازی چندین دستگاه الکتروموتور همچنین کابل کشی و راه اندازی ۳ دستگاه دیزل ژنراتور با توان نامی ۱۰۰۰ کیلو وات و جایگزینی آن با توربو ژنراتورهای رستون در مراکز انتقال نفت شماره ۱ و ۴ و ۵ مارون بودیم که امیدواریم تا پایان سه ماهه سوم سال کلیه توربوژنراتورهای رستون از مدار خارج شده و دستگاه های جدید جایگزین گردد. همچنین با تلاش همکاران واحد تعمیرات برق منطقه ضمن اصلاح شبکه برق ۲۰ کیلوولتی ایستگاه مخابراتی رپیتر ۷ ، کار عملیات اجرای پروژه احداث ۱۲ کیلومتر شبکه هوایی ۲۰ کیلوولت برق مورد نیاز ایستگاه مخابراتی زفره نیز بوسیله شبکه هوایی ۲۰ کیلوولت و کابل کراسلینگ فشار قوی آغاز شد.
بشارتیان ضمن تاکید بر نقش و اهمیت بخش مخابرات شرکت گفت: همکاران ما در این بخش نیز فصل پرکاری را پشت سرگذاشتند که از آن جمله می توان به کار جداسازی کامل مسیرهای ارتباطی و برنچینگ مشترک شرکت نفت و شرکت ارتباطات زیر ساخت در ایستگاه های مخابراتی رخ پس و رپیتر ۲ الی رپیتر ۶ مارون اشاره کرد.
وی افزود: در همین بخش کار جانمایی ایستگاه های مخابراتی مسیرمارون و مراکز انتقال نفت جهت نصب رادیو و ماکس و سیستم موبایل دیجیتال خودرویی فاز۲ به همراه نصب و راه اندازی مرکز تلفن TDE-600 شرکت پخش فرآورده های نفتی استان چهارمحال و بختیاری، ایجاد بستر انتقال سوپروایزری PLC ایستگاه های مخابراتی رپیتر همچنین کار برقراری ارتباط صوت و دیتای منطقه رفسنجان با تهران و شبکه SANSTORAGE جهت پشتیبانی وذخیره سازی اطلاعات سرور های منطقه به اتمام رسید.
مدیر منطقه اصفهان بیان کرد: به منظور آمادگی نیروها در مواجهه با حوادث منجر به پارگی خطوط انتقال نفت، آموزش نحوه مقابله با آلودگی های زیست محیطی و کنترل آلودگی های احتمالی نفتی برای دومین بار در سطح مناطق و با مشارکت مناطق دوازده گانه و شرکت آب و برق منطقه ای خوزستان، زرمایش سراسری زیست محیطی بر روی سد کارون سه با موفقیت انجام شد.
بشارتیان گفت: در همین مدت به منظور مقاوم و ایمن سازی مسیر خطوط انتقال نفت اقدامات خوبی صورت گرفت که از آن جمله می توان به احداث سد سنگی در کیلومتر ۵۰۰+۷ با حجم بیش از ۲۵۰۰ متر مکعب سنگ کاری، همچنین احداث حوضچه در منیفولد محوطه صنعتی مرکز انتقال نفت شماره ۱ مارون با خاک برداری بیش از ۳۰۰۰ متر مکعب اشاره کرد.