تاپ خبر۲۴: همراه اول به منظور گرامیداشت روز خبرنگار و بیست و سومین سالروز عرضه اولین سیم کارت در ایران، میزبان خبرنگاران در مراسم «شبی با اصحاب رسانه» بود. به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اپراتور اول تلفن همراه کشور به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و ۱۹ مرداد […]

تاپ خبر۲۴: همراه اول به منظور گرامیداشت روز خبرنگار و بیست و سومین سالروز عرضه اولین سیم کارت در ایران، میزبان خبرنگاران در مراسم «شبی با اصحاب رسانه» بود.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اپراتور اول تلفن همراه کشور به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و ۱۹ مرداد بیست و سومین سالروز آغاز عرضه سیم کارت در ایران، با حضور بیش از ۱۷۰خبرنگار فعال در رسانه های کشور، مراسمی جهت گرامیداشت این دو رویداد مهم برگزار کرد.
مهندس وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول در این مراسم ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه که طی این سالها همواره همراه این اپراتور بوده اند، گزارش مختصری از فعالیت های این اپراتور ارائه داد.
صدوقی با بیان اینکه اکنون همراه اول ۲۳ ساله شد، گفت: این اپراتور در ۵ سال اخیر ۱۰۳۰۰ میلیارد تومان در زمینه نوسازی و توسعه شبکه سرمایه گذاری کرده است و امروز با ۲۳ سال سابقه، با میانگین سن ۲ سال تجهیزات شبکه، جوان ترین اپراتور کشور است .
مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به طرح ترابرد پذیری تلفن همراه که از خرداد ماه سال ۹۵ شروع شده است، گفت: همراه اول تنها برنده طرح ترابرد پذیری است، در حالی که اپراتورهای دوم و سوم تراز منفی دارند. برای ما ارزشمند است که مشترکین با وجود اینکه می توانستند اپراتورهای دیگر را انتخاب کنند، همراه اول را انتخاب کردند.
صدوقی با بیان اینکه طرح های بلوغ ۱۰ ساله رگولاتوری، در ۳ سال اجرا شد، گفت: اولین طرح سایت شرینگ بود که سایت های ما با اپراتورهای دیگر به اشتراک گذاشته شد، دومی اجرای طرح «رومینگ ملی» بود و همراه اول شبکه خود را در اختیار اپراتورهای دیگر قرار داد و امروز بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مشترکین اپراتورهای دیگر از شبکه همراه اول سرویس دریافت می کنند. سومین اقدام، طرح ترابردپذیری بود که با موفقیت همراه اول، همراه بود. چهارمین موضوع هم SMP‌ یا همان محدود کردن اپراتور غالب در خصوص طرح های رقابتی با سایر اپراتورها بود.
وحید صدوقی با اشاره به اینکه پروانه نسل ۳ و ۴ همراه اول ۶ ماه بعد از پروانه اپراتور دوم در روز ۲۷ اسفند ۹۳ صادر شد، گفت: در حالی که فرصت رقابت، تبلیغ و توسعه در شرایط نابرابر برای اپراتور رقیب بود، این اپراتور ۴۰ مگاهرتز و همراه اول علی رغم داشتن ۶۰ درصد سهم بازار، تنها ۳۰ مگاهرتز پهنای باند فرکانس ۱۸۰۰ داشت و توانست شبکه خود را توسعه دهد.
مدیرعامل اپراتور اول ادامه داد: همراه اول در این ۴ سال سکوت کرد، ولی علی رغم همه این سختگیری ها از همه این امتحانات سربلند بیرون آمد. با ۱۰ مگابایت بیشتر، رقیب ما طی دو سال شبکه نسل چهار خود را توسعه داد. ما با مشکلات زیادی که داشتیم ۵ مگابایت فرکانس ۱۸۰۰ شبکه نسل ۲ را تخلیه و شبکه LTE را فعال کردیم. همراه اول تا شهریور ماه ۹۵، تعداد ۳۷۷ سایت نسل ۴ راه اندازی کرده بود و با توسعه پرشتاب، تعداد ۹۷۰۰ سایت نسل ۴ و ۴.۵ تا پایان سال ۹۵ و هم اکنون بالای ۱۰ هزار سایت نسل ۴ و ۴.۵ راه اندازی کرده است.
صدوقی با اشاره به مذاکرات همراه اول با اپراتور سوم، گفت:‌ در اردیبهشت ماه مذاکراتی با اپراتور سوم انجام دادیم، توافق خوبی که هر دو اپراتور در آن برنده هستند و آن اجرای RAN Sharing برای اولین بار در کشور بود. همراه اول در ۷۱۰ شهر و اپراتور سوم در ۲۱ شهر نسل چهار راه اندازی کرده بودند، در شهرهایی که اپراتور سوم نسل ۴ نداشت، از فرکانس رایتل استفاده کرده و با RAN‌مشترک، به رایتل هم سرویس ارائه دادیم. وقتی در تبریز این سرویس ارائه شد سرعت۴G‌ همراه اول از ۱۵ مگابیت به ۱۰۰ مگابیت ارتقا پیدا کرد. این موضوع هم برای اپراتور سوم دستاورد خوبی بود، هم برای همراه اول و هم توانستیم با مشارکت با اپراتور سوم، تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. اگر امروز همراه اول در نسل ۴ سرویس قابل قبولی ارائه می کند و در through put در بین اپراتورها میانگین بالاتری دارد، این به دلیل همکاری همراه اول و رایتل است که به خاطر فرکانس از مدیرعامل اپراتور سوم تشکر می کنم.
مدیرعامل همراه اول با تشکر از حمایت های دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات، گفت: دکتر واعظی در بسیاری از موارد از جمله در واگذاری پروانه نسل ۳ و ۴ و در حفظ فرکانس ۹۰۰ از همراه اول حمایت کردند. کمک های ایشان در این ۴ ساله برای همراه اول ذی قیمت بود.
صدوقی با اشاره به اینکه دولت دوازدهم در حال شروع است و ما حضور مهندس جهرمی را با پیشنهاد هوشمندانه دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری غنیمت می شماریم، گفت: تسلط، انرژی جوانی و تجربه در حوزه زیرساخت و تنظیم مقررات که مهندس جهرمی در هشت-نه سال اخیر کسب کرده اند، پشتوانه بزرگی برای حضور در وزارت ارتباطات است و ان شاالله حضور ایشان برای همه اپراتورها منشأ خیر و برکت باشد. امیدواریم با حمایت نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و دادن رأی اعتماد به مهندس جهرمی و حضور ایشان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فصل نوینی برای رشد و توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شود.
وی افزود: ایشان اشراف خوبی به این حوزه دارند؛ با حضورشان در زیرساخت تحول اساسی ایجاد کردند. نرخ های اینترنت را کاهش دادند و نشان دادند منافع ملی را به منافع سازمان ترجیح می دهند. ان شاالله با حضور ایشان شاهد تحول اساسی در حوزه رگولاتوری باشیم و همراه اول هم بعد از ۳ سال به حق خودش که عدالت در تخصیص منابع است برسد تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای مشترکین باشیم.
صدوقی با بیان اینکه همراه اول در چهار سال دولت یازدهم در جشنواره فاوا همواره رتبه نخست اپراتورهای تلفن همراه کشور را به دست آورده است، گفت:‌ در این ۴ سال، همراه اول توانست فاصله خود را به شکل معناداری با اپراتورهای دیگر بیشتر کند و نشان دهد سرمایه گذاری گسترده انجام داده و زیرساخت قوی دارد.
برش کیک تولد ۲۳ سالگی همراه اول و تجلیل از زحمات خبرنگاران، از دیگر برنامه های مراسم «شبی با اصحاب رسانه» همراه اول بود که چهارشنبه شب (۱۸مردادماه)، در برج همراه برگزار شد.