تاپ خبر۲۴:وزیر اقتصاد با بیان اینکه اخذ مالیات و عوارض از فعالیتهای بیمه ای موجب افزایش قیمت خدمات بیمه ای و کاهش ضریب نفوذ بیمه در کشور می شود، بر ضرورت حذف مالیات از این نوع فعالیتها تاکید کرد. به گزارش تاپ خبر۲۴، علی طیب نیا که در بیست و دومین همایش ملی و هشتمین […]

تاپ خبر۲۴:وزیر اقتصاد با بیان اینکه اخذ مالیات و عوارض از فعالیتهای بیمه ای موجب افزایش قیمت خدمات بیمه ای و کاهش ضریب نفوذ بیمه در کشور می شود، بر ضرورت حذف مالیات از این نوع فعالیتها تاکید کرد.

به گزارش تاپ خبر۲۴، علی طیب نیا که در بیست و دومین همایش ملی و هشتمین همایش بین المللی بیمه و توسعه، “توانگری مالی و توانمندی مدیریتی در شرکتهای بیمه؛ چالشها و الزامات” سخن می گفت، اظهار داشت: صنعت بیمه تسهیل کننده فعالیتهای اقتصادی در سایر بخشها و خدمات واسطه ای ارزشمندی است، به همین لحاظ هم در سایر کشورها برای آن ترجیحات و تخفیفات ویژه ای در نظر می گیرند، این در حالی است که در کشور ما نه تنها از این صنعت مالیات و مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود، بلکه عوارض متعددی مازاد بر سایر فعالیتها نیز بر آن اضافه می کنند که در مجموع ۴۰ درصد فروش حق بیمه را شامل می شود.
وی گفت: وجود این عوارض با افزایش قیمت خدمات بیمه ای، باعث محدودیت در سمت تقاضا شده و باید به صورت جدی در جهت حذف آن اقدام کنیم.
طیب نیا افزود: من نیاز بخش بهداشت یا خدمات انتظامی به منابع درآمدی را درک می کنم اما این منابع را نباید از تحمیل عوارض به صنعت بیمه تامین کنیم.
وزیر اقتصاد با یادآوری وعده خود در بیست و یکمین همایش بیمه مرکزی در سال گذشته بر حذف مالیات بر ارزش افزوده، گنجاندن این موضوع در لایحه مربوط به آنرا از سوی دولت، تحقق وعده خود خواند و ابراز امیدواری کرد نمایندگان مجلس نیز این لایحه را تایید کنند.
طیب نیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیمه های عمر یکی از پرطرفدارترین شاخه های فعالیت های بیمه با پوشش ۴۰ الی ۶۰ درصد اینگونه فعالیت ها در سطح جهان محسوب می شود، از فاصله بسیار زیاد گرایش مردم به بیمه های عمر در کشور ما با استانداردهای جهانی خبر داد و گفت: یکی از دلایل اصلی این عدم اقبال را باید در حاکمیت تورم بالا طی سالیان گذشته دانست که باعث کاهش رغبت مردم به سرمایه گذاری در این زمینه شده است، زیرا در جامعه دارای نرخ تورم بالا، اینگونه قراردادها، سرمایه گذاری ارزشمندی بحساب نمی آید.
وی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش دولت تدبیر و امید هم اکنون در آستانه تک رقمی شدن تورم نقطه به نقطه قرار گرفته ایم و به زودی، در پایان آذرماه یا ابتدای دی ماه، نرخ آن تک رقمی خواهد شد که کاهش تورم می تواند مشوق مهمی برای آفزایش گرایش مردم به بیمه های عمر باشد.
طیب نیا همچنین با بیان اینکه طی ماههای اخیر نرخ ” تورم تولید کننده” تک رقمی شده و به زیر ۵ درصد رسیده، از تک رقمی شدن “تورم مصرف کننده” در آینده نزدیک خبر داد و آنها را نیز عاملی جهت توسعه بیش از پیش بیمه ها دانست.