تاپ خبر۲۴ : عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه مطالبات معوق، چالشی اساسی در نظام بانکی است، بر برنامه ریزی و پیگیری مستمر شعب این بانک برای پیگیری وصول مطالبات تاکید کرد. به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، برات کریمی در همایش هم اندیشی اعتبارات و پیگیری وصول […]

تاپ خبر۲۴ : عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه مطالبات معوق، چالشی اساسی در نظام بانکی است، بر برنامه ریزی و پیگیری مستمر شعب این بانک برای پیگیری وصول مطالبات تاکید کرد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، برات کریمی در همایش هم اندیشی اعتبارات و پیگیری وصول مطالبات که با حضور محمود شایان دیگر عضو هیات مدیره، کاووس ایرج پور معاون حقوقی و وصول مطالبات، حمید رضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، فریدون رشیدی رییس اداره کل اعتبارات، علی اولیایی رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات، برخی روسای ادارات امور شعب استان ها و کارشناسان ادارات امور شعب برگزار شد، افزود: در شرایط اقتصادی کنونی کشور، قطعا نظام بانکی بسیار اثرگذار است.
وی با تاکید بر اینکه کشور و اقتصاد ما بانک محور است، ادامه داد: بهداشت اعتباری و انضباط مالی باید مورد توجه شعب باشد. در عین حال بخش عمده سودآوری بانک ناشی از کسب درآمدهای مشاع و تسهیلات است که باید به سمت صدور ضمانتنامه و پرداخت تسهیلات خرید دین برویم.
‎محمود شایان دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این همایش با بیان اینکه در زمان پرداخت تسهیلات، روسای دوایر اعتباری باید ریسک اعتباری را بسنجند، گفت: تسهیلات باید به گونه ای پرداخت شوند که بازپرداخت آن نیز تضمین شده باشد و اجازه ندهیم که منابع بانک به مطالبات معوق تبدیل شوند.
‎وی افزود: باید در پایان سال به سمت و سوی افزایش سودآوری بانک و بهبود ترازنامه پیش رویم.
‎‎همچنین کاووس ایرج پور معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک نیز در این همایش با بیان اینکه در زمان پرداخت تسهیلات باید توان مشتری سنجیده شود، گفت: این امر مهم ترین شاخص در وصول و پیگیری مطالبات معوق است.
‎‎حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور هم در این همایش وصول مطالبات معوق را یکی از راهکارهای مهم در بهبود شاخص های اعتباری بانک عنوان کرد و گفت: پرداخت تسهیلات با رعایت بهداشت اعتباری نیز می تواند در این زمینه موثر باشد.
‎فریدون رشیدی رییس اداره کل اعتبارات بانک نیز با بیان اینکه تاکید ما استفاده از ابزارهای تعهدی مانند ضمانتنامه ها و… است، گفت: این امر موجب کاهش هزینه ها برای سیستم بانکی، بانک ملی ایران و مشتری می شود.
‎علی اولیایی رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک نیز با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش گفت: ابزارهای مناسبی برای تسویه بدهی ها در بانک وجود دارد که باید به جامعه بدهکاران اطلاع رسانی شود و وصول مطالبات نیز با جدیت بیشتری پیگیری شود.
‎در پایان این همایش نیز روسای ادارات امور شعب منطقه یک کشور به تشریح برنامه های خود برای کاهش میزان مطالبات معوق و موانع پیش رو پرداختند.