تاپ خبر۲۴: همایش بررسی عملکرد سه ماهه شعب بانک ملی ایران امروز با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران امور و روسای ادارات امور شعب سراسر کشور و شعب مستقل در باشگاه آجودانیه برگزار شد. به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، برات کریمی عضو هیات مدیره در این همایش با بیان اینکه […]

تاپ خبر۲۴: همایش بررسی عملکرد سه ماهه شعب بانک ملی ایران امروز با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران امور و روسای ادارات امور شعب سراسر کشور و شعب مستقل در باشگاه آجودانیه برگزار شد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، برات کریمی عضو هیات مدیره در این همایش با بیان اینکه هنر مدیریت، تصمیم گیری صحیح در مواقع بحرانی است، گفت: ما شرایط سخت کم نداشتیم و امروز تمام هدف بدخواهان ایجاد نارضایتی بین مردم است.

باید رضایتمندی مشتریان را افزایش دهیم

وی افزود: کارکنان بانک ملی ایران از بدو انقلاب اسلامی در جهت حمایت از مردم حرکت کردند و امروز نیز باید دست به دست هم دهیم.

معاون شعب بانک ملی ایران با بیان این که باید سعی کنیم رضایتمندی مشتریان را افزایش دهیم، گفت: در بحث تولید و اشتغال باید تلاش بیشتری صورت گیرد و مشاوره بیشتری به مشتریان ارایه شود.

وی ادامه داد: مشتریان امروز در بازگشت سرمایه دچار مشکل می شوند و باید حمایت ویژه ای از آنها داشته باشیم.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران اضافه کرد: باید در بخش سرمایه در گردش نیز گشایش LC داشته باشیم و در بخش هزینه و درآمد بانک نیز مدیریت بهینه صورت گیرد.

وظیفه بانک ها توزیع پول نیست

غلامرضا پناهی دیگر عضو هیات مدیره نیز با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی وظیفه بانک ها سنگین است، افزود: بانک ملی ایران ۴۵ میلیون نفر مشتری دارد و لذا حوزه تامین مالی بانک باید توسعه یابد. ضمن اینکه تامین مالی صرفا مختص شرکت های بزرگ نیست بلکه اقتصاد کشور نیاز دارد تا واحدهای کوچک و متوسط نیز تامین مالی شوند.

وی ادامه داد: بنگاه های کوچک و متوسط می توانند بدنه اقتصاد را به حرکت درآورند و نظام بانکی باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشد و با تخصیص بهینه منابع، اثربخشی آن را در جامعه ملموس کند.

پناهی با تاکید بر اینکه امروز در کشور بیش از هر چیز نیازمند شفافیت و صداقت هستیم، اظهار کرد: اعضای هیات مدیره و همه روسای شعب باید نیاز واقعی واحدهای تولیدی را شناسایی و به آنها پاسخ دهند.

وی خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات وظیفه بانک است و رییس شعبه با این اقدام تنها انجام وظیفه کرده است.

نظام بانکی در مرکز توجه دشمنان قرار دارد

مسعود خاتونی دیگر عضو هیات مدیره نیز در این همایش با تاکید بر اینکه طی چهار دهه اخیر جنگ های مختلفی از جنگ تحمیلی هشت ساله تا جنگ های سایبری و تحریم ها را تجربه کرده ایم، گفت: امروز دشمنان سعی دارند تا بر بدنه کشور ضربه وارد کنند و از مهم ترین بخش ها برای این اقدام نیز نظام بانکی است.

وی با تاکید بر اینکه در این بخش ایجاد اختلال در خدمات برون شعبه ای می تواند هدف دشمنان باشد، افزود: بانک ملی ایران طی سال گذشته بیش از هفت و نیم میلیارد تراکنش مالی و غیر مالی داشته که بیش از ۸۰ درصد این تراکنش ها بیرون از شعبه انجام شده است.

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک با بیان اینکه بانک در بخش امنیت خدمات برون شعبه ای در جایگاه قابل قبولی قرار دارد، گفت: دشمنان برای وارد کردن ضربات خود به دنبال بانک هایی هستند که گستره خدمات بیشتری دارند بنابراین باید در بانک ملی ایران کاملا هوشیار باشیم.

وی تصریح کرد: سبد محصولات بانک ملی ایران بی نظیر است و برخی بانک های داخلی به دنبال رفع انحصار و استفاده از برخی از سامانه های ما هستند و باید خودمان هم باور بیشتری به این محصولات داشته باشیم.

افزایش سودآوری مهمترین سیاست بانک

ناصر شاهباز عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران نیز در ادامه با تأکید بر لزوم انضباط مالی در واحدهای بانک اظهار داشت: افزایش سودآوری مهم ترین سیاست مالی بانک است و مدیریت هزینه و انضباط مالی در افزایش یا کاهش منابع بانکی تاثیر بسزایی دارد.
شاهباز با مهم دانستن نقش بانک ها در توسعه و رونق اقتصادی کشور، بر نقش بی بدیل بانک ملی ایران به عنوان بزرگ ترین بنگاه اقتصادی کشور تاکید کرد.

اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور بانک نیز با تاکید بر اینکه قطعا با اقتدار درونی ملت عزیز دشمنان شکست خواهند خورد، گفت: امروز مسئولیت ملی مدیران زیاد است چرا که ما هر لحظه در معرض تهدیدها و فرصت­ها قرار داریم.

وی تصریح کرد: بانک ملی ایران همواره نقش تاریخی در کشور داشته و از این رو انتظارات از این بانک بسیار است.

کریمی تاکید کرد: منابع باید با حساسیت بیشتری تخصیص داده شوند و در جهت تقویت منابع بانکی به ویژه منابع ارزان قیمت بانک نیز اهتمام بیشتری صورت گیرد.

همچنین حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور بانک با بیان اینکه بانک ها در شرایط فعلی کشور، وظایف سنگینی را به عنوان سربازان حوزه اقتصادی کشور دارند، گفت: باید در جهت رفع تنگناهای اقتصادی مردم وارد عمل شویم.

وی تصریح کرد: بانک ها در این راستا با افراد نیازمند به دریافت تسهیلات درشت و خرد مواجه هستند که باید در این خصوص به نحو مطلوبی اهتمام ورزند.

فتحی بیرانوند بیان کرد: هرچند شرایط فعلی کشور و تنگناهای موجود می توانند تهدید تلقی شوند اما باید آنها را به نحو احسن به فرصت تبدیل کنیم.

محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران نیز در این همایش ابراز داشت: توجه به فعالیت های ارزی در شعب بانک زمینه ارتقای خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان را افزایش می دهد و می‌تواند ابزاری برای تعامل و جذب مشتریان باشد که این موضوع به عنوان یک فرصت جهت سودآوری بیشتر باید مد نظر مسئولان شعب قرار گیرد.
وی همچنین توجه به وصول مطالبات معوق و انجام بهینه خدمات به مشتریان را عامل مهمی در توسعه، رشد و سودآوری بانک دانست.