تاپ خبر۲۴:تالار رقمی کتابخانه ملی با دارابودن ۱۲ پایگاه تخصصی و پنجاه دستگاه رایانه با قابلیت شبکه ای مجزا و با امنیت بالا خدمات ارائه می کند. در تالار رقمی امکان دسترسی به برخی منابع اطلاعاتی با درنظر گرفتن حق مولف فراهم شده است. همچنین در این تالار، پایگاه های داخلی سازمان، پایگاه های اشتراکی […]

تاپ خبر۲۴:تالار رقمی کتابخانه ملی با دارابودن ۱۲ پایگاه تخصصی و پنجاه دستگاه رایانه با قابلیت شبکه ای مجزا و با امنیت بالا خدمات ارائه می کند.

در تالار رقمی امکان دسترسی به برخی منابع اطلاعاتی با درنظر گرفتن حق مولف فراهم شده است. همچنین در این تالار، پایگاه های داخلی سازمان، پایگاه های اشتراکی و پایگاه های اطلاعاتی رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

از امکانات دیگر تالار رقمی کتابخانه ملی، دسترسی به بیش از ۹۰ پیوند مفید با تقسیم بندی بر اساس  نوع منبع اطلاعاتی است که برای افزایش سطح سواد اطلاعاتی کاربران و محققان فراهم شده است.

از ویژگی های دیگر تالار رقمی، استفاده از پایگاه های اشتراکی مانند پایگاه مجلات تخصصی، بانک نشریات و نمامتن نشریات است. همچنین پژوهشگران و کاربران می توانند نیازهای اطلاعاتی خود را از طریق پیوند “از ما بپرسید” با کارشناسان مرجع مجازی در میان بگذارند و پاسخ سوالات را از طریق گفتگوی همزمان(چت)، پست الکترونیک و پیامک دریافت نمایند.

این تالار با وجود ۵۰ دستگاه با قابلیت شبکه ای مجزا٬امنیت شبکه ای و سیستمی را برای سهولت در دسترسی  کاربران به منابع اطلاعاتی فراهم کرده است.  گفتنی است این تالار شامل کتاب ها٬ نشریات٬ نسخه های خطی ٬پایان نامه ها٬ اسناد٬ کتابشناسی ها و فهرستگان ها می باشد و در اردیبهشت ماه سال ۹۱ افتتاح شد.