تاپ خبر۲۴:وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان تاسیس بانک توسعه زیر ساخت آسیا را موجب کاهش فقر و ایجاد صلح و ثبات در منطقه خواند. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا، علی طیب نیا که در حاشیه مراسم امضای اساسنامه بانک توسعه زیر ساخت آسیا (AIIB ) سخن می گفت ،اظهار داشت : […]

تاپ خبر۲۴:وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان تاسیس بانک توسعه زیر ساخت آسیا را موجب کاهش فقر و ایجاد صلح و ثبات در منطقه خواند.
به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا، علی طیب نیا که در حاشیه مراسم امضای اساسنامه بانک توسعه زیر ساخت آسیا (AIIB ) سخن می گفت ،اظهار داشت : اهمیت تاسیس این بانک به واسطه ایفای نقش مهم کشورهای آسیایی در اقتصاد جهانی و تاثیراتی بانک در توسعه زیرساخت این کشورها با هدف پیوند اقتصاد کشورهای منطقه با جهان به خوبی مشهود است.
وی در ادامه افزود : توسعه زیرساخت‌های کشورهای عضو مهمترین نکته برای دستیابی به یکپارچگی اقتصادی کشورهای آسیایی تلقی می‌شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در ادامه اظهار امیدواری کرد فعالیت‌های آتی بانک در عرصه تامین مالی پروژ ه های زیرساختی در منطقه آسیا، کمبود منابع مالی در این زمینه ها را کاهش داده و باعث تکمیل فعالیت‌های جاری شود.
طیب نیا تصریح کرد: باعث خوشحالی است که علاوه بر کشورهای آسیا که شاهد حضور کشورهای غیر آسیایی و به ویژه اروپایی در تاسیس بانک هستیم این امر نشانگر عزم جدی کشورهای سایر مناطق جهان به منظور نیل به توسعه پایدار اقتصادی و بهبود سطح زندگی مردم است.
«لو جی وی» وزیر امور اقتصاد و دارایی چین نیز که با سخنان خود این نشست را افتتاح کرد، به همه حاضران خوش آمد گفت و ابراز امیدواری کرد که بانک توسعه زیرساخت آسیا بتواند در پیشرفت و توسعه قاره کهن نقش ارزشمند خود را ایفا کند.
وی در عین حال خاطر نشان کرد : توسعه چین بدون توسعه آسیا و چین امکان پذیر نخواهد بود.
“لوجی وی ” اظهار داشت: ما حضور نمایندگان اقتصادی ۵۷ کشور از پنج قاره جهان در پکن برای همفکری و نهایی کردن اساسنامه بانک توسعه زیر ساخت آسیا را به فال نیک می گیریم و معتقدیم توسعه واقعی از رهگذر چنین همکاریهایی بدست می آید.
وزیر امور اقتصاد و دارایی چین با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار تشکل های اقتصادی جمعی، از جمله بانک توسعه زیر ساخت آسیا در روند توسعه اقتصادی جهان، همکاری و تعامل سازنده کشورهای عضو را ضامن بقای این مجموعه اقتصادی توصیف کرد.
به گزارش خبرنگار ما، سرمایه اولیه این بانک ۱۰۰ میلیون دلار می باشد و کشورهای آسیایی و اقیانوسیه می توانند ۷۵ درصد کل سرمایه را در آن مشارکت داشته باشند.
لازم به ذکر است چین ،هند و روسیه به عنوان سه سهامدار بزرگ این بانک می باشند.
براساس این گزارش، روز گذشته نیز نشست مقدماتی با حضور معاونان وزرای اقتصاد کشورهای شرکت کننده برگزار شد و طرفین به تبادل نظر و ارائه دیدگاههای کشورهای خود پرداختند. محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست حضور داشت.