تاپ خبر۲۴: معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد طی یک نشست خبری به مناسبت هفته دولت تازه ترین اقدامات و دست آوردهای دولت برای بهبود فضای کسب و کار در کشور را تشریح کرد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا ، شاپور محمدی با اعلام اینکه بر اثر اصلاحات اعمال شده، مدت ۴۹ روز از مدت […]

تاپ خبر۲۴: معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد طی یک نشست خبری به مناسبت هفته دولت تازه ترین اقدامات و دست آوردهای دولت برای بهبود فضای کسب و کار در کشور را تشریح کرد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از شادا ، شاپور محمدی با اعلام اینکه بر اثر اصلاحات اعمال شده، مدت ۴۹ روز از مدت زمان ثبت مالکیت در کشور کاسته شده است، گفت: از این مدت، حدود ۳۰ روز، به خاطر حذف مرحله اخذ گواهی پایان کار ساختمان از شهرداری و ۱۹ روز به واسطه حذف مرحله گواهی اشتغال و مفاصای بیمه از اداره کار و امور اجتماعی بوده است.
وی با بیان اینکه اصلاحات مذکور در پاسخ به نامه و تقاضای رسمی بانک جهانی از وزارت امور اقتصادی و دارایی و به منظور بهبود فضای کسب و کار در کشور انجام شده است، افزایش اعتبار مفاصا حسابِ مالیاتی از یک به سه ماه و کاهش چهار درصدی هزینه های ثبت مالکیت را از جمله دیگر اقدامات انجام شده از سوی این معاونت با همکاری دستگاه های اجرایی اعلام کرد.
حذف مرحله اخذ گواهی پرداخت مالیات زمین توسط شهرداری برای ساخت و ساز، کاهش مدت زمان مورد نیاز برای واگذاری انشعاب آب از ۲۷۰ روز به ۶۰ روز و کاهش مدت زمان دسترسی به انرژی الکتریکی از ۷۷ به ۴۴ روز از جمله دیگر اقدامات انجام شده توسط معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد است که به گفته شاپور محمدی، با همکاری صمیمانه دستگاه های اجرایی دولت به انجام رسیده اند.
وی با پیش بینی ارتقای جایگاه ایران در رتبه بندی بانک جهانی در خصوص بهبود فضای کسب و کار در سال جاری اظهار داشت: البته شبیه سازی ما در این زمینه بیشتر معطوف به اصلاحات انجام شده از سوی خودمان است و ارزیابی دقیقی از اقدامات دیگر کشورها که احتمالا بر رتبه بندی بانک جهانی تاثیر می گذارد نداریم ولی با توجه به اقدامات انجام شده انتظار داریم شاهد بهبود رتبه کشورمان در این ارتباط باشیم.