تاپ خبر۲۴: محمدباقر قالیباف نامزد ریاست جمهوری یازدهم و عضو ائتلاف پیشرفت صبح امروز پس از ثبت نام در انتخابات در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: ان‌شاءالله جزو آنهایی نیستم که اگر به قدرت برسم، بگویم قانون کم دارد. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور، محمدباقر قالیباف […]

تاپ خبر۲۴: محمدباقر قالیباف نامزد ریاست جمهوری یازدهم و عضو ائتلاف پیشرفت صبح امروز پس از ثبت نام در انتخابات در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: ان‌شاءالله جزو آنهایی نیستم که اگر به قدرت برسم، بگویم قانون کم دارد.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور، محمدباقر قالیباف نامزد ریاست جمهوری یازدهم و عضو ائتلاف پیشرفت صبح امروز پس از ثبت نام در انتخابات در نشست خبری با حضور خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که شما سوابق بسیاری دارید و دلیل‌تان برای ثبت‌نام چه بوده است، اظهار داشت: ما هر جا هستیم خدمتگزار این مردمیم و بیش از همه دوست دارم که نام خدمتگزار برایم باقی بماند و هرکجا هستم بتوانم خدمت صادقانه‌ای را به مردم و کشور عزیزم بویژه محرومین و جوانان داشته باشم.

نامزد ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران و همچنین ارتباط با سایر کشورها چه برنامه‌ای دارید، تصریح کرد: اولا همه امیدمان به لطف خدا و کمک مردم بوده و به هر وعده‌ای که می‌دهیم عمل می‌کنیم؛ بنده بیش از ۳۰ سال در این کشور خدمتگزاری کرده‌ام و کارنامه‌ام شاهد بر وعده‌های من نسبت به تعهداتم بوده است.

وی اضافه کرد: امیدوارم در آینده نیز به فضل الهی و با تلاش و مجاهدت همکارانم شاهد باشیم این اتفاق بیفتد.

قالیباف با تاکید بر اینکه برای ۶ سال آینده برنامه مدون با ۲۵۰ تن از کارشناسان تنظیم کرده‌ام، یادآور شد: امروز برنامه‌ای مدون و مشخص در ۲۴ فصل در موضوعات مختلف آماده است که در یک کنفرانس خبری به طور کامل نسبت به آنها توضیح می‌دهم.

نامزد ریاست جمهوری یازدهم این برنامه‌ها را شامل سیاست خارجی، سیاست داخلی، اقتصاد خرد و اقتصاد کلان و همچنین فعالیت در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.

وی در خصوص پرونده هسته‌ای نیز خاطرنشان کرد: بعضی اوقات حوزه دیپلماسی را با سیاست خارجی اشتباه می‌گیریم؛رهبری سیاست خارجی همه ارکان نظام و سیاست‌های کلان آن را مشخص می‌کند و رئیس دولت بیشترین نقش را در تنظیم سیاست‌ها و اجرای آنها دارد.

قالیباف با بیان اینکه در حوزه هسته‌ای بحث عزت کشورمان مهم است، افزود: بنده بر این اعتقادم که امروز نظام اسلامی در حوزه روابط بین‌المللی و دیپلماسی می‌تواند سرعت پیشرفت بیشتری را در پیش داشته باشد.

نامزد ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به این سؤال که اگر شورای نگهبان شما را تایید نکند، چه اقدامی خواهید داشت، یادآور شد: بنده بر این باورم که قانون اساسی میثاق همه ملت ایران است و طبیعتا مسئولان بیش از هر کسی باید به این میثاق وفادار بوده و آن را اجرا کنند؛ شورای نگهبان را، قانون اساسی مرجع تشخیص صلاحیت نامزدها می‌داند و تابع نظر شورای نگهبان هستم.

وی خاطرنشان کرد: بنده به دلیل اینکه خود نامزد ریاست جمهوری هستم، ان‌شاءالله جزو آنها نیستم که اگر به قدرت برسم، بگویم قانون کم دارد.

قالیباف در ادامه یادآور شد: بنده بر روی دو مسئله تاکید دارم که اول اجرای قانون اساسی از روز اول است بویژه بخش قابل توجه مواردی که در قانون اساسی نادیده گرفته شده است؛ امروز در قانون اساسی هتک حرمت به محرومین و زندانیان در کشور ممنوع است. اما امروز  نه تنها هتک حرمت زندانیان و محکومین وجود دارد، بلکه حرمت شهروندان نیز هتک می‌شود و باید جلوی این روند گرفته شود، گفت: در بحث حریم و حوزه شخصی افراد، من به میثاق ملی که قانون اساسی است، پایبندم و به دنبال آن هستم که آن را از همان ابتدا اجرا کنم و نه اینکه آن را به چند سال بعد موکول کنم و بعد بگویم که قانون اساسی ظرفیت انجام این کار را ندارد.

این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره مقابله با رانت‌خواری و فساد گفت: بنده اگر به مسئولیتی برسم تلاش می‌کنم که با بحث فساد مقابله کنم که این مسئله نیز خواست ملت است ، در این رابطه نیز به دور از هرگونه تنش و اختلاف و با همکاری با قوه قضاییه با فساد، تبعیض و دست‌اندازان به بیت‌المال برخورد خواهم کرد.

همچنین قالیباف در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه شما به مرد پروژه‌های نیمه‌تمام شهرت دارید و آیا افتخار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فعلی نصیب شهرداری آینده خواهد شد، گفت: از قضا من مرد پروژه نیمه تمام نیستم بلکه تمام تلاش ما بر اتمام پروژه‌های عمرانی تهران تا قبل از پایان این دوره شورای شهر است. ما در پروژه صدر تنها ما ۱۲۰ روز عقب بودیم که دلیل آن هم بحث تجهیزات بود، هم‌اکنون این پروژه به سرعت در حال تکمیل شدن است و به طور حتم قبل از پایان اتمام  این دوره شورای شهر تکمیل خواهد شد.

قالیباف در پاسخ به سوال دیگری درباره وجود جریان انحرافی در شهرداری تهران گفت: جریان انحرافی در شهرداری نیست.

همچنین این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دغدغه‌های جوانان در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: بخشی از دغدغه‌های جوانان ما مختص به منطقه خاصی نیست که از جمله آن می‌توان به بحث اشتغال و ازدواج اشاره کرد.

وی افزود: در حوزه اشتغال نیز بحث آینده شغلی و ضمانت آینده شغلی جوانان بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

قالیباف در پایان ابراز امیدواری کرد: در یک نشست خبری دیگر پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد.