تاپ خبر۲۴:جوانان صنعتگر ایرانی با تسهیلات و حمایت های بانک ملی ایران توانسته اند انواع چسب های صنعتی، فرمالین و رزین را در استان خراسان رضوی تولید و بومی سازی کنند. به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، در سال های گذشته تولید انواع چسب پایه آبی و حلالی در انحصار اروپایی […]

تاپ خبر۲۴:جوانان صنعتگر ایرانی با تسهیلات و حمایت های بانک ملی ایران توانسته اند انواع چسب های صنعتی، فرمالین و رزین را در استان خراسان رضوی تولید و بومی سازی کنند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ از روابط عمومی بانک ملی ایران، در سال های گذشته تولید انواع چسب پایه آبی و حلالی در انحصار اروپایی ها بود و نیاز بازار کشور به این محصول از کشورهای خارجی تامین و وارد می شد، اما اکنون متخصصان شرکت صنایع شیمیایی سامد با تلاش و با حمایت ها و تسهیلات بانک ملی ایران توانسته اند گام مهمی در خودکفایی کشور بردارند و موفق به بومی سازی این محصول شوند.
با حمایت های به عمل آمده در بزرگ ترین و قدیمی ترین کارخانه چسب و رزین کشور با به روز رسانی ماشین آلات همسو با تکنولوژی برتر و روز دنیا روزانه ۲۵۰ تن فرمالین، بیش از ۳۰۰ تن رزین و سالانه بیش از ۲۸ هزار تن انواع چسب تولید می شود که در صنعت موکت و فرش، ساختمان، چوب و کفش سازی کاربرد دارد.
علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی بانک ملی ایران با اشاره به ارزآوری این محصول، اظهار کرد: با حمایت ها و کمک های بانک ملی ایران ظرفیت تولید این واحد صنعتی در سال های گذشته افزایش یافته و موجب شده تا کشور از این محصول خاص بی نیاز شود و زمینه اشتغال مستقیم ۳۰۰ نفر و غیرمستقیم پنج هزار نفر را فراهم کند.
حسین محمودی خراسانی مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی سامد نیز افزود: محصولات این کارخانه علاوه بر بازارداخل به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای دور و میانه، حاشیه دریای خزر، اروپا و آفریقا نیز صادر می شود و با حمایت های صورت گرفته و با تامین تجهیزات و امکانات تولید، درآینده نزدیک ظرفیت تولید این واحد صنعتی به ۴۰ هزار تن انواع چسب خواهد رسید.
تولیدات این واحد صنعتی مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی و بهینه سازی محصولات متناسب با مشتریان داخلی وخارجی، رمز موفقیت این واحد صنعتی است.