تاپ خبر۲۴: رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: بورس کالای ایران از طریق ابزار اوراق سلف موازی استاندارد می تواند به تامین مالی واحدهای فولادی کمک کند. به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان […]

تاپ خبر۲۴: رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: بورس کالای ایران از طریق ابزار اوراق سلف موازی استاندارد می تواند به تامین مالی واحدهای فولادی کمک کند.

به گزارش تاپ خبر۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان افزود: این روزها بخش تولید و صنعت کشور به تامین مالی و تامین سرمایه در گردش نیاز دارد که به دلیل محدودیت ها و مشکلات موجود برای اخذ تسهیلات از سیستم بانکی، امیدواریم بازارهایی همچون بورس کالای ایران با طراحی ابزارهای تامین مالی مانند اوراق سلف موازی به یاری تولیدکنندگان بیاید.

سبحانی تصریح کرد: بورس کالا، بازاری شفاف برای کشف قیمت محصولات براساس مکانیسم عرضه و تقاضاست به طوریکه تولیدکنندگان بزرگ کشور هر هفته کالاهایشان را در بورس کالا به فروش می رسانند و تابلوی بورس به مرجع اصلی قیمت ها تبدیل شده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ادامه به آغاز معاملات قراضه آهن در تالار فرعی بورس کالا اشاره کرد و گفت: هر کالایی می تواند با ایجاد شرایط لازم و قرارگرفتن در مقررات بورس، روی تابلوی معاملات رود که قراضه آهن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: مشکلی که در خصوص بازار قراضه وجود دارد، مصرف کنندگان محدود آن است که رونق گرفتن معاملات را سخت می کند اما در صورتیکه عرضه های این محصول در بورس افزایش یابد و خریداران بزرگ نیز به تالار معاملات بیایند، می تواند به کشف عادلانه قیمت و رشد حجم دادوستد این محصول امیدوار بود.